INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
SBR SOLETANCHE BACHY FUNDATII SRL |
Adresa: Str. Roma nr. 54-56, Bucuresti, S1 |
Telefon: 031/102.37.01 |
E-mail: sbr@sbr.ro |
Web site: www.sbr.ro |
Domenii: Fundatii & Constructii geotehnice |
Descriere activitate
Fundatii speciale, imbunatatirea terenului de fundare, structuri de sprijine, consolidari, etansari si epuismente - proiectare, consultanta, executie - |
Prezentare companie/institutie
SBR: Transportul naval are un potential mare de dezvoltare in Romania
Ing. Alexandru Magureanu (34 de ani)
Functia/Firma: specialist in proiecte de fundatii speciale din domeniul portuar-maritim, SBR Soletanche Bachy Romania;
Experienta profesionala: peste 13 ani in domeniul constructiilor.
Romania va beneficia de investitii in infrastructura mare de transport (rutiera, feroviara, navala, de metrou si aeroportuara) ce pot absorbi 30 de miliarde de euro pana in 2030. Potrivit Planului Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030 (care aduce la un loc mai multe surse de finantare - PNRR, POT, CEF 2.0 si bugetul national), doar infrastructura navala romana va necesita 4,46 miliarde euro. In acest context, am discutat cu ing. Alexandru Magureanu, specialist in proiecte de fundatii speciale din domeniul portuar-maritim din cadrul SBR Romania, despre proiectele de infrastructura navala care prezinta cel mai mare potential de dezvoltare in Romania, complexitatea acestui tip de lucrari, dar si despre ForSHORE by Soletanche Bachy, divizia dedicata exclusiv proiectelor maritime, fluviale si portuare din cadrul companiei.
Pe plan local, SBR Soletanche Bachy este una dintre cele mai importante companii specializate in solutii geotehnice complexe si fundatii speciale, cu un istoric de peste 30 de ani in industria de constructii din Romania. - Care este potentialul de dezvoltare de proiecte in domeniul portuar-maritim in Romania?
- Transportul naval are un potential mare de dezvoltare, deoarece este mai eficient din punct de vedere al volumului de marfuri care pot fi transportate pe apa, dar si mai sustenabil din punct de vedere ecologic, fata de cel rutier si feroviar. Investitiile in domeniul maritim si fluvial sunt privite drept proiecte verzi, spre deosebire de autostrazi, de exemplu, care presupun un impact negativ asupra amprentei de carbon, mai ales ca, in contextul climatic actual, se pune problema reutilizarii fundatiilor existente tocmai din acest motiv: al reducerii amprentei de carbon rezultate din dezvoltarea de fundatii noi. Intrucat astfel de proiecte presupun un grad ridicat de complexitate, acestea trebuie sa fie sustenabile din punct de vedere al mentenantei, pe intreaga durata de viata a constructiei si, ca atare, necesita solutii tehnice care sa ia in considerare si sa preintampine toate riscurile ce pot interveni pe parcursul duratei de exploatare. Astfel, chiar daca pretul de executie poate fi mai mare, pe parcursul ciclului de viata al constructiei se pot face economii semnificative - de resursa umana, dar si in ceea ce priveste prevenirea riscurilor si mentinerea sigurantei pe termen lung. La SBR, venim in intampinarea clientilor in acest sens cu un brand specializat in domeniul lucrarilor maritime, fluviale si portuare, care se numeste ForSHORE by Soletanche Bachy. Acest brand si toata expertiza globala din spate ne permit sa actionam ca un antreprenor general si sa acoperim toata gama de nevoi - de la posibilitati de finantare, pana la proiectare, executie si mentenanta a intregii infrastructuri portuare.
- Care este gradul de complexitate a unui proiect din domeniul portuar-maritim in general?
- Spre deosebire de restul categoriilor, lucrarile geotehnice si de fundatii speciale in domeniul maritim-portuar se desfasoara intr-un mediu nu tocmai prielnic pentru a executa lucrari, daca ne oprim doar asupra impactului elementelor naturale precum apa, curenti, valuri. In aceste conditii, este necesar sa ai un control foarte strict asupra calitatii, in ceea ce priveste atat materialele in opera, procedurile si modalitatile de executie a lucrarilor, cat si rezultatele testelor care se realizeaza. Noi certificam lucrarile pe care le realizam, punand la dispozitie tot pachetul de documente de calitate in acest sens (de exemplu, pentru materiale, diagrame de foraj si de betonare etc.). De asemenea, lucrarile sunt complexe si prin prisma faptului ca este necesara o atenta organizare si coordonare a tuturor specialitatilor care isi desfasoara activitatea in santier, de la lucrarile de fundatii speciale - de cheu maritim sau portuar si de dragaj -, pana la cele pentru constructiile civile conexe - instalatii electrice si sanitare. Expertiza noastra ne permite, insa, sa gestionam toate aceste provocari, precum si complexitatea acestui tip de lucrari, fara probleme.
- Care sunt solutiile tehnice pe care le oferiti pe aceste tipuri de proiecte?
- Dispunem de o gama larga de tehnologii noi si inovatoare, patentate de Soletanche Bachy si implementate deja cu succes la nivel mondial, care acopera o plaja mai mare de necesitati si de solutii la anumite probleme tehnice. Una dintre solutiile inovatoare si extrem de eficiente este sistemul de etansare CVS (Continuous Water Stop), un sistem patentat la nivel de grup, folosit pentru etansarea panourilor de perete mulat, protejarea betonului panoului anterior si reducerea permeabilitatii rosturilor dintre acestea. Este o solutie recomandata in cazul suprasarcinilor mari pe platforma portuara, pentru extindere de cheu si pentru dragari, care asigura un pescaj mai mare al navelor in zona portului.
Pentru aceste tipuri de lucrari, putem folosi si alte tehnologii patentate, pe care le avem la dispozitie, precum cele pentru imbunatatirea terenurilor de fundare prin malaxarea pamanturilor in adancime (utilizarea terenului de fundare in-situ ca material de constructie). Printre ele pot aminti de Springsol, Colmix, Geomix si Trenchmix, care implica un control foarte bun asupra materialelor folosite si asupra amestecurilor, dar si asupra tehnologiei de executie si a echipamentelor folosite in acest sens, avand un impact redus asupra amprentei de carbon, prin reducerea consumului de beton. Altfel spus, datorita lor se obtine un lapte de ciment sau suspensie de ciment, care se amesteca cu pamantul din jur, si se obtin proprietati net superioare materialului original. Cu ajutorul acestor inovatii, putem executa lucrari de imbunatatire in adancime a pamanturilor pentru cheuri, cheuri de acostare, cheuri de incarcare-descarcare pentru nave, fie ca vorbim despre porturi turistice sau industriale, docuri, poduri pentru circulatia rutiera a camioanelor sau a autocamioanelor, ecluze, diguri sau pontoane, platforme sau lucrari de sustineri de pamant pentru aductiuni de apa sau instalatii electrice. - Care sunt particularitatile acestor tipuri de proiecte si ce provocari geotehnice ridica ele in general?
- Din punct de vedere tehnic, trebuie luate in considerare anumite aspecte, precum actiunea valurilor sau a apei sarate, impactul navelor sau al vantului asupra acestor constructii, toti acesti factori putand influenta viata constructiei in sine. Experienta pe care o avem in santierele mari, atat in Romania, cat si in strainatate, expertiza noastra din cadrul ForSHORE, o cultura a muncii in siguranta, care este o prioritate la noi in companie, dar si controlul si cunoasterea foarte buna a tehnologiilor disponibile in cadrul grupului - ne ajuta sa reducem la minimum aceste riscuri si sa preintampinam anumite probleme geotehnice, ce pot aparea fie pe parcursul executiei lucrarilor, fie pe perioada de exploatare a constructiei. Totodata, cu ajutorul biroului nostru intern de proiectare, ne asiguram ca elementele realizate au capacitati de preluare a eforturilor, sunt atent dimensionate in concordanta cu cerintele proiectului si iau in considerare input-urile oferite de clienti sau de proiectantul studiului de fezabilitate. Asadar, solutia optima care preintampina riscurile vine inca din stadiul de concept si din perioada de investigatii geotehnice anterioara inceperii etapei de proiectare, astfel reducandu-se la minimum riscurile de natura geotehnica si structurala care pot sa apara pe parcurs.
- Care este cel mai important lucru de care ar trebui sa tina cont autoritatile gestionare de infrastructura navala, maritima si portuara, atunci cand iau in calcul dezvoltarea unui proiect solid si sigur?
- Principalul criteriu in jurul caruia se iau celelalte decizii ar trebui sa fie sustenabilitatea, iar aceasta trebuie demonstrata pe toata durata de exploatare a constructiei, nu numai in faza de executie. Ea se traduce, in primul rand, prin alegerea solutiei tehnice optime inca din etapa de proiectare, prin adoptarea tehnologiilor si utilajelor moderne, eficiente, care permit reducerea consumului de materiale cu emisii mari de carbon, dar care ofera si un mai mare control si o mai buna coordonare a activitatilor. Experienta ne-a aratat ca planificarea atenta a tipurilor de materiale folosite, a utilajelor si a tehnologiilor moderne de care dispunem permite o buna coordonare a activitatilor, dar si accelerarea timpului de executie si evitarea timpilor morti din executie si este, pana la urma, cheia unei investitii sustenabile si eficiente economic. Pentru context, o explicatie pentru depasirea termenelor de executie este si supraevaluarea tehnologiilor alese si necoordonarea activitatilor din santier de catre executant. Aceasta sustenabilitate din timpul executiei este eficienta si pe termen lung, pentru ca va extinde durata de viata a constructiei si este in stransa legatura cu mentenanta asigurata de dezvoltator si monitorizarea produsului final pe durata de viata a constructiei.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2023)
SOLETANCHE BACHY la trei decenii de activitate pe piata locala a constructiilor
In prima decada a lunii noiembrie a.c., compania SBR Soletanche Bachy Fundatii - unul dintre cei mai importanti specialisti in domeniul fundatiilor activi pe piata din Romania in ultimele decenii - a sarbatorit 30 de ani de activitate in tara noastra. In cadrul festivitatii organizate la Aria TNB, din Bucuresti, au participat atat oficiali ai organizatiei locale, cat si inalti reprezentanti ai grupului francez, carora li s-au alaturat numerosi parteneri pe care SBR ii are pe piata din Romania. Alocutiunea directorului general al companiei, Lóránd Sata, a inclus o trecere succinta in revista a istoricului celor trei decenii de activitate, care au fost marcate de o dezvoltare puternica a operatiunilor pe plan local. De asemenea, in fata invitatilor au luat cuvantul inalti oficiali ai grupului Soletanche Freyssinet din care face parte Soletanche Bachy, printre care Christophe Dauchy - presedinte Soletanche Bachy, Jean Francois Mosser - director cercetare-dezvoltare, Stephane Abry - director executiv, Laurent Lefebvre - director regional Europa Centrala si de Est.
Lóránd Sata, director general SBR Soletanche Bachy Fundatii
"Este dificil cu siguranta sa rezum 30 de ani din ceea ce inseamna viata unei companii, mai ales dat fiind ca acest istoric inseamna nu doar cifre si date, ci inseamna vietile profesionale ale multora dintre cei pe care ii vad astazi aici, inseamna povesti, colaborari care ne-au adus bucurie, oameni pe care i-am descoperit, profesionisti pe care ne-a facut placere - si ne face in continuare placere - sa ii avem alaturi." De la un simplu telex la tehnologii de ultima generatie
SBR Soletanche Bachy Fundatii este un veritabil pionier in acest domeniu special al constructiilor, compania reusind sa se afirme puternic dupa 1990. Conducerea societatii a rememorat cu nostalgie momentele in care, in 1991, se trimiteau din Romania 3 telexuri catre firme cu experienta in domeniul fundatiilor speciale. Era vorba despre Soletanche, Benoto si Bachy. La scurt timp de la solicitare un singur raspuns a venit, fiind primit de la Bachy. In urma acestuia, un an mai tarziu, a luat fiinta Bachy Condax SA (din actionariatul careia faceau parte Bachy UK, Else Spa si SIF Groutbor cu cate 5%, respectiv Bachy cu 35% si Condax cu 50%). La momentul acela, a fost luata decizia de a aduce in Romania toate cunostintele stiintifice si tehnologiile de care dispunea la vremea respectiva multinationala franceza.
Lider in geotehnica si fundatii speciale, dupa o infuzie puternica de resurse
Cu o echipa restransa si resurse limitate, prima lucrare a fost contractata in 1995, constand in executia unui put de apa cu adancimea de 48 m si diametrul de 600 mm, amplasat in comuna Sanmartin, din judetul Harghita. Odata cu evolutia sectorului de constructii din anii '90, compania a marcat tot mai multe realizari, dintre acestea putand fi mentionate: pilon GSM (cartierul Militari, Bucuresti/coloane Benoto D1080), Clinica de Chirurgie (Bucuresti/micropiloti D300), DN15 (Sighisoara - Targu Mures/micro piloti D180) etc. De asemenea, in aceeasi perioada au fost puse bazele primelor colaborari cu celelalte filiale ale grupului (Solhydro - Slovacia, HBM - Ungaria si Bessac - Franta), care s-au concretizat prin efectuarea unor lucrari la Petrobrazi (ecran etans), Cladirea STS, Bucuresti (piloti Starsol) si Cluj-Napoca (puturi de lansare tunelier Transilvania). In urma fuzionarii pe plan international a fimelor Soletanche si Bachy, care a avut loc in 1997, filiala din Romania a devenit Soletanche Bachy Romania SA (SBR). Incepand cu 2005, aceasta a beneficiat de un impuls de reorganizare si resurse asigurat de HBM Ungaria, cu scopul de a beneficia de revigorarea domeniului constructiilor din Romania. Dupa criza financiara din 2009, firma a reusit sa se repozitioneze cu succes in domeniile geotehnicii si fundatiilor speciale, devenind unul dintre cei mai importanti competitori pe aceste segmente de activitate.
Peste 400 de proiecte si o cifra de afaceri de 200 milioane de euro
La 30 de ani de la fondarea sa, filiala SBR a ajuns in prezent la o echipa formata din 120 de specialisti ce au facut posibila realizarea unei cifre de afaceri de 200 milioane de euro. "Pentru multi dintre expertii care fac parte din aceasta structura, firma in care activeaza inseamna, totodata, locul unde s-au format ca muncitori, ca operatori de utilaje, ca ingineri, dar mai reprezinta totodata si cea de-a doua casa, in care se confrunta cu provocarile profesionale zilnice. Putem afirma ca noi asiguram fundatia sigura pe care se sprijina unele dintre cele mai importante proiecte ale mediului construit local. «Build on us», mottoul nostru, inseamna fundatii speciale sigure din punct de vedere tehnic, al expertizei si al domeniului in care activam. Dar mai inseamna si altceva, extrem de important pentru noi: increderea partenerilor si sentimentul ca ceilalti se pot baza pe noi. Ne bucuram astazi sa spunem ca, de 30 de ani, construim cu succes fundatia pe care se sprijina unele dintre cele mai importante proiecte din Romania". Toate aceste performante au fost posibile deoarece compania acorda o mare atentie echilibrului dintre eficienta si sustenabilitate, precum si sigurantei in executie. Societatea SBR Fundatii este cointeresata de succesul proiectelor in care se implica, fiind orientata spre calitate si inovatie si comportandu-se ca un veritabil partener pentru toti clientii sai.
Recunoastere oficiala a contributiei managerilor SBR de-a lungul timpului
"Aceste valori ne-au adus unde suntem astazi, si anume o companie performanta, o echipa agila, ce promoveaza solutii care aduc plus valoare. Putem afirma ca suntem profesionisti care tind mereu spre evolutie si excelenta. Povestea SBR30 continua si suntem convinsi ca ne rezerva foarte multe varfuri noi de atins in anii care urmeaza", a mai subliniat directorul general al companiei. Prezenta la eveniment, Prof. Univ. Emerit Dr. Ing. Sanda Manea, presedinte de onoare al Societatii Romane de Geotehnica si Fundatii (SRGF) a felicitat compania pentru realizarile sale din ultimii 30 de ani, remarcand, de asemenea, contributia importanta a SBR Soletanche Bachy Fundatii ca membru colectiv al SRGF cat si cea personala pe care Lóránd Sata o are in calitatea sa de Vicepresedinte al SRGF. In finalul ceremoniei, au fost acordate premii si plachete de onoare tuturor specialistilor care, de-a lungul anilor, au ocupat functii de conducere in cadrul companiei si au contribuit la realizarea unor proiecte de mare importanta pe o varietate extinsa de segmente. Printre acestia s-au numarat Grigoriu Tudor - cel mai vechi angajat al SBR, ce activeaza in cadrul firmei din anul 2000, Roberto Cristian Lucaciu - director general SBR in perioada 2009 - 2017, István Stötzer - director general SBR in 2009, György Kausay - director general delegat SBR intre 2006 si 2008, Gyula Madar - administrator SBR intre 2005 si 2009 si Mihail Lungescu, director general SBR in 1992 - 2005. Lóránd Sata si-a exprimat in mod direct aprecierea pentru aportul pe care expertii respectivi l-au avut la dezvoltarea activitatii companiei, declaradu-si cu aceasta ocazie increderea ca operatiunile desfasurate pe plan national se vor consolida si mai mult in perioada care va urma.
***
SBR Soletanche Bachy este o subsidiara a Soletanche Freyssinet, fiind specializata in dezvoltarea de solutii pe segmentul fundatiilor speciale. Activitatea companiei este complexa si include activitati geotehnice, fundatii speciale, lucrari subterane, de imbunatatire a solului etc. Grupul are peste 10.000 de angajati si realizeaza anual mai mult de 4.000 de proiecte, beneficiind de o gama extinsa de tehnologii si echipamente, precum si de o experienta tehnica dezvoltata in cei aproape 100 de ani de activitate. Performanta operationala si pasiunea cu care expertii Soletanche Bachy abordeaza fiecare proiect in parte s-a rasfrant si asupra echipei din Romania, care a reusit sa se impuna pe piata locala ca un veritabil deschizator de drumuri, ce dispune de capacitatea de a asigura cele mai bune solutii pentru cele mai complexe probleme.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2022) |