Agenda Constructiilor
Vineri, 04 Octombrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - ANPM: Acord de mediu pentru linia ferata dintre Resita si frontiera Stamora Moravita
ANPM: Acord de mediu pentru linia ferata dintre Resita si frontiera Stamora Moravita
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Sep 2024 15:03
Intre Romania si Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit Acord de mediu de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) si vizeaza reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera. Pentru dezvoltarea proiectului finantat in cadrul Programului Transport 2021-2027 s-au asociat autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin, pe teritoriile carora se desfasoara intreaga constructie.
"Proiectul vizeaza Linia CF 922 (Timisoara Nord - Voiteni - Moravita), care reprezinta Componenta A a planului si 922a (Voiteni - Resita Nord), amplasate in judetele Caras-Severin si Timis, care reprezinta Componenta B a proiectului. Linia de cale ferata Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera, are, in prezent, o lungime totala  de 117,977 km si leaga Municipiul Resita de Municipiul Timisoara si, respectiv, Romania de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravita", a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.
Autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a tarii - reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera - in urma caruia linia de cale ferata va fi realizata in conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana in vigoare.
 
 
Traseul proiectat se va desfasura, in general, pe actualul tronson, incluzand ajustarile necesare reducerii diferentelor de nivel si largirii unghiurilor curbelor, astfel incat vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de calatori si 80 km/h, pentru cele de marfa sa poata fi atinse. Singura zona care nu va putea asigura viteza maxima de deplasare este cea de la iesirea din statia Timisoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decat cele necesare deplasarii cu 120 km/h. 
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizata pentru implementarea investitiei aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Incepere a Lucrarilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiasi document.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SSAB
MAKITA
Arduro
CONCEPT STRUCTURE
ELECTROGRUP
noark
BogArt
Ubitech
concelex
konsent
ERBASU CONSTRUCT
ness project
rigips
Acvatot 2019
viarom
leviatan
DRS
quadratum
EDIT-Structural
SIGM
theda mar
strabag nivel 1
CDS

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
top 500
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander