Aprobare constructie autostrada Timisoara - Moravita, investitie de 2,9 miliarde euro |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 29 Aug 2024 16:43 |
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru constructia autostrazii Timisoara - Moravita, care va avea aproape 73 km si o valoare estimata de investitie de 14,6 miliarde lei (circa 2,9 miliarde euro), inclusiv TVA. Durata de constructie a fost stabilita la 48 de luni.
"Cei 72,93 km ai acestei autostrazi, care va asigura legatura dintre Timisoara si Moravita (frontiera romano-sarba), vor avea un important impact in consolidarea economiei din zona de vest a Romaniei. Cu o valoare de 14,59 miliarde de lei (cu TVA), asigurati prin Programul Transport, noua autostrada (parte a retelei TEN-T) va fi construita in totalitate pe raza judetului Timis, intr-o perioada de maximum 48 de luni (dupa semnarea contractului)", a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Studiul de fezabilitate al proiectului a fost elaborat de compania Search Corporation, care a propus structurarea autostrazii in 3 tronsoane, respectiv:
• Tronsonul 1 (km 0+000 - km 35+670). Punctul de inceput considerat este actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, care asigura legatura dintre A1 si DN 6, dupa care se indreapta spre sud cu subtraversarea DN6 si supra traversarea caii ferate CF900 Bucuresti - Timisoara, printre localitatile Remetea Mare si estul localitatii Bucovat (intre localitatile Bucovat si Bazosu Nou). Autostrada ocoleste localitatile Albina si Urseni. In zona de la sud de Giroc, la intersectia dintre strada Trandafirilor si varianta de ocolire Timisoara Sud, este amplasat un nod rutier, din care se va realiza o legatura de circa 2 km pentru conectarea variantei de ocolire la autostrada Timisoara - Moravita. Autostrada traverseaza raul Timis si Lunca Timisului, dupa care are directie sud printre localitatile Jebel si Iosif, traverseaza CF920 Jebel - Liebling si DJ 693B. La intersectia autostrazii cu DJ 693B se va amenaja descarcarea provizorie a tronsonului 1 printr-o bretea bidirectionala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu.
• Tronsonul 2 (km 35+670 - km 69+160). La circa 600m sud fata de DJ 693B are punctul de inceput tronsonul 2. Racordarea provizorie la drumul judetean se va realiza printr-o bretea bidirectionala racordata la DJ 693B printr-un sens giratoriu. In continuare traseul autostrazii traverseaza raul Voiteg/ Vana Mare si Valea Tofani si continua pe directia sud, se intersecteaza cu DJ 592B la vest de localitatea Folea, apoi cu CF 922 Resita - Timisoara si DN 58B. Trece pe la est de statia de epurare a localitatii Voiteg si societatea Agro Nevada, ajunge la estul localitatii Opatita, dupa care coboara spre sud prin estul localitatii Denta la aproximativ 130 m de zona construita continua spre sud prin vestul loc Brestea la 200 m de zona construita/ intravilan. In continuare traseul merge spre sud traverseaza raul Abrudeanca si continua tot spre sud aproape paralel cu DN 59 si CF 922, ocolind pe la est localitatea Brestea. In continuare traseul merge spre sud printre localitatile Dejan la nord est, iar la nordul localitatii Moravita este punctul de final al tronsonului 2.
• Tronsonul 3 (km 69+160 - km 72+930). Punctul de inceput considerat este zona viitorului nod rutier amplasat in zona DN 57, in partea de nord-est a localitatii Moravita. Autostrada traverseaza DN 57 cu pasaj pe autostrada, se indreapta spre sud si traverseaza raurile Moravita si Boruga, dupa care se va amplasa punctul de trecere a frontierei.
Pe traseu vor fi construite si 46 de poduri si pasaje.
|