Brasov: Hidrodemolarea este folosita la dezafectarea podului de pe Drumul CET-ului |
Infrastructura Publicat de AG&F 17 Iun 2025 11:21 |
![]() In paralel se realizeaza un pod provizoriu, pe care sa fie amplasate macaralele de mare tonaj care vor ridica grinzile, dupa finalizarea acestor lucrari, de indepartare a betonului.
"In aceste momente se executa operatiuni de hidrodemolare. Hidrodemolarea este singura metoda de demolare care nu induce vibratii structurii de beton. Se face demolarea cu apa la inalta presiune, peste 2.700 de bari, iar efectiv cand se termina zona respectiva, betonul este pulverizat. Este si o metoda prietenoasa cu mediul, nu este praf. Este o metoda moderna care se foloseste mai ales in structurile de beton de genul podurilor sau structuri mai sensibile. In acest moment se realizeaza un pod provizoriu peste Timisul Sec pentru a permite accesul macaralelor. Grinzile, dupa ce se vor demonolitiza se vor ridica de pe structura grinda cu grinda cu ajutorul unor macarale de mare tonaj. Toata structura de beton, toata suprastructura se va elibera. Vor fi ridicate toate grinzile. Sunt 5 deschideri cu cate 9 grinzi de un anumit tip, la care se adauga alte doua deschideri cu cate 8 grinzi mai lungi si mai grele, care sunt in zona CFR, unde lucrarile sunt mai complexe. O sa solicitam si speram sa primim si asistenta celor de la CFR, pentru ca e vorba de patru linii electrificate. Dupa ce am reusit sa eliberam suprastructura, putem sa spunem ca o sa fie o demolare simpla. Dar asta este o etapa foarte importanta si destul de anevoioasa a lucrarii”, a explicat ”, a explicat Mihai Rozorea, manager de proiect, SC Zohir 84 Cons Construct.
![]() Va reamintim ca anul acesta municipalitatea a preluat de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere acest pod. Avand in vedere ca, in conformitate cu expertiza tehnica, podul se incadreaza in CLASA V – stare critica, in luna martie, CLSU a aprobat alocarea de urgenta a fondurilor necesare pentru repunerea in circulatie a Podului rutier situat la Km 6 + 300 (fosta Vama Brasov), tinand cont de importanta lui si impactul major avut asupra populatiei.
"Acest pasaj este foarte important pentru trafic si pentru intreaga zona. De ani de zile a tot fost o situatie neclara intre Primarie, Ministerul Transporturilor, CNAIR si, din pacate, au trecut alti ani si, in loc sa se rezolve problema, am ajuns ca dupa atata timp sa ne apucam noi sa facem acest lucru, pentru ca am preluat acest tronson de strada, in administrarea municipiului Brasov. Consiliul Local a emis hotararea si este inclus in situatii de urgenta, pentru ca este un pericol public, pentru ca acest pasaj este intr-o stare degradata, foarte accentuata si am decis sa-l dezafectam, lucru care se intampla in aceste zile. Dupa aceea vom construi un pasaj nou, modern, cu toate elementele de infrastructura necesare. Sper sa ne incadram in termenul pe care l-am convenit cu constructorul. Se lucreaza intr-un ritm bun si pe intreg tronsonul de strada, de legatura. Drumul CET-ului, odata cu acest pasaj, va fi reabilitat din toate punctele de vedere si vom avea un drum modern si sigur, cu toate elementele de infrastructura necesare”, a declarat primarul George Scripcaru.
![]() Principalele deficiente constatate sunt: nivelul de siguranta la traversarea pasajului, nu este adecvat; nu este asigurata stabilitatea suprastructurii; o fasie cu goluri s-a rupt si s-a prabusit in albie, iar celelalte prezinta degradari severe, cu infiltratii puternice la intrados, eflorescente, stalactite si eroziune a sectiunii de beton; grinzile de 21 m de pe ultimele doua deschideri prezinta urme de infiltratii si acoperire insuficienta cu beton; consolele de trotuar sunt sever degradate, iar grinzile de parapet prezinta crapaturi; parapetele pietonale sunt fixate necorespunzator si lipsesc pe anumite zone; calea pe pod este foarte degradata, cu gropi adanci, crapaturi in asfalt si placa de beton vizibila, fara hidroizolatie sau protectie a acesteia; dispozitivele rosturilor de dilatatie nu sunt etanse; banchetele pilelor sunt sever degradate, cu urme de infiltratii puternice, armaturi vizibile ruginite, prezinta eflorescente.
Lucrarile de demolare sunt realizate de catre S.C. Zohir 84 Cons Construct, avand ca termen de executie sfarsitul lunii august 2025, perioada in care trebuie sa pregateasca si documentatiile tehnice necesare. Pentru demararea lucrarilor a fost eliberata autorizatie de construire in regim de urgenta. Valoarea contractului este de 4,8 milioane lei fara TVA.
|