Agenda Constructiilor
Sambata, 27 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CNAIR va detasa o echipa pe santierul Podului de la Braila pentru monitorizare
CNAIR va detasa o echipa pe santierul Podului de la Braila pentru monitorizare
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 04 Oct 2022 11:45
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat, luni, santierul podului peste Dunare si a declarat sunt unele blocaje in conditiile in care unele solutii tehnice din proiect nu mai corespund cu realitatea actuala, insa el se asteapta sa fie respectat termenul de deschidere a circulatiei, la sfarsitul anului, conform graficului angajat de constructor.
"Am vazut in aceste zile, chiar saptamani, mesaje diferite. E a treia oara cand vin la Braila in aceste ultime luni, acum ne aflam pe bratul de la Tulcea, a fost si premierul. Termenele pe care le stiti cu totii ca s-au dat in toata aceasta perioada au fost de dare in circulatie la sfarsitul acestui an, pe variantele explicate mai devreme. In aceasta saptamana, au avut loc discutii intre beneficiar, si anume CNAIR, si compania care executa acest proiect, pe multe dintre punctele in care existau blocaje si au existat blocaje, pe solutii tehnice, care, ca sa dau cateva exemple, in momentul in care s-a facut acest proiect, nu mai corespund cu realitatea, au fost depasite", a declarat Sorin Grindeanu.
El a aratat ca va fi detasata la pod o echipa a CNAIR care sa se asigure ca vor fi gasite solutiile pentru a fi respectat de catre constructor graficul de lucrari pe care si l-a asumat.
"Eu ma astept, tocmai de aceea va fi detasata o echipa condusa de directorul Cernaianu aici, la pod, astfel incat graficul, si va rog sa-l filmati si sa-l pozati foarte bine, graficul cu care constructorul s-a angajat si cu care a venit in fata dumneavoastra va fi pus in practica, va fi unul real. Eu ma astept ca pe 19, 20, cu concursul celor de la CNAIR, acolo unde lucrurile pot fi inchise in cadrul legal, unde nu exista si partea cealalta, cea care tine de instanta, astfel incat revendicarile sa fie folosite de altii. Dar atata timp cat lucrurile si claim-urile pe care le au, atat CNAIR-ul cat si compania, pot fi inchise in mod amiabil, este solutia care as dori sa fie adoptata. Cele care nu pot fi, normal, se merge in instanta", a adaugat ministrul Transporturilor.
Ministrul a aratat ca discutiile din aceasta saptamana cu privire la lucrarile de la pod au fost unele constructive, insa ramane sa se si materializeze.
"Eu nu sunt pe post de judecator, sa spun ca unii sau altii au dreptate, dar termenul acesta, avand in vedere depasirea acestui punct, ma astept sa fie respectat", a aratat Sorin Grindeanu, el mentionand ca graficul ar trebui respectat si pentru ca aceasta companie care deruleaza proiectul podului este una din cele mai mari care isi desfasoara activitatea in Romania.
El a punctat ca in aceasta saptamana se vor emite noi certificate negative.
"Noi, saptamana aceasta, pe final, o sa emitem un nou rand de certificate negative, asa cum stiti e termenul din trei in trei luni si nu spun ca ma aflu sau ca ne aflam aici, am si alte companii sau CNAIR-ul are si alte companii, fara sa le nominalizez, care, spre deosebire de compania de aici, chiar nu fac nimic si unde, in perioada urmatoare, dupa acest rand nou de certificate negative vom lua decizii, pentru ca nu se poate sa se mai continue in acest mod", a spus Grindeanu.
Intrebat daca certificatele negative pot duce la rezilierea contractului, ministrul Transportului a spus ca nu-si doreste acest lucru.
"Eu nu imi doresc acest lucru, este o lucrare impresionanta si nu e o lucrare simpla, e o lucrare care a necesitat multa munca. Nu pot sa spun, pe de alta parte, ca nu-mi doresc ca acest grafic sa fie respectat", a subliniat din nou Sorin Grindeanu.
Acesta a mai adaugat ca exista finantare pentru acest proiect si ca nimeni nu trebuie sa iasa in pierdere.
"Nimeni nu trebuie sa iasa in pierdere, in momentul in care se intampla un proiect de acest tip, nici beneficiarul, iar pierderea beneficiarului tine de respectarea unui contract, de termene, dar nici compania care desfasoara lucrarile aici. Discutiile intre oamenii tehnici din CNAIR si cei din companie au avut loc saptamana trecuta, o parte din aceste solutii pot fi acceptate de catre beneficiar, o alta parte, nu. Pe ceea ce nu se poate accepta, pentru ca nu ai cadru legal sa accepti acest lucru, se va merge in mod aproape sigur in instanta si instanta va hotari", a mai adaugat ministrul Transporturilor.
El a tinut sa adauge ca, in urma adoptarii noilor solutii tehnice, Romania nu va primi sanctiuni financiare, tinand cont ca e vorba de fonduri europene.
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
theda mar
EDIT-Structural
leviatan
CDS
Ubitech
noark
rigips
quadratum
viarom
siniat
ness project
Acvatot 2019
MAKITA
concelex
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander