Agenda Constructiilor
Vineri, 21 Iunie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Pro Infrastructura: Ritm prea lent al lucrarilor pe santierul Autostrazii Moldovei
Pro Infrastructura: Ritm prea lent al lucrarilor pe santierul Autostrazii Moldovei
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Mai 2024 10:52
Romania este intr-o cursa contracronometru pentru a cheltui, pana in 2027, aproximativ 11 miliarde euro alocate de Uniunea Europeana pentru infrastructura de transport. Presedintele executiv al Asociatiei Pro Infrastructura, Ionut Ciurea, a declarat, intr-un interviu pentru Europa Libera Romania, ca multe dintre marile obiective sunt intarziate, in aceasta situatie fiind si mult asteptata Autostrada a Moldovei (A7) Ploiesti - Siret. "Pe Pascani - Bacau si pe Bacau - Focsani, pe cele cinci loturi dinspre nord, lucrarile sunt cel mai in urma fata de graficul de executie si fata de ce vrea contractul", a precizat Ionut Ciurea.
Asociatia Pro Infrastructura sustine ca ritmul lucrarilor pe santierul Autostrazii Moldovei este prea lent pentru a se respecta contractul. Autostrada dintre Ploiesti si nordul Moldovei poate fi terminata insa pana la terminarea PNRR, in 2026, admite Ionut Ciurea. Potrivit acestuia, intelegerile dintre UMB, antreprenorul general al proiectului, si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prevad finalizarea lucrarilor in 30 de luni, sustine Ionut Ciurea, adica cel tarziu pana la sfarsitul lui 2024.
"Intre Pascani si Bacau si intre Bacau si Focsani sunt cinci loturi. Pe cele cinci loturi dinspre nord, lucrarile sunt cel mai in urma fata de graficul de executie si fata de ce vrea contractul. […] Daca tie iti cere contractul sa pui in teren autostrada respectiva in 30 de luni, inseamna ca trebuie sa ai un progres mediu fizic lunar de 3,3%. Daca tu ai facut 1%, o sa termini in termenul contractual? Nu, daca folosesti aceeasi mobilizare”, argumenteaza Ionut Ciurea.
Tot in luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat ca pe A7, "pana la sfarsitul anului 2024, se va merge de la Focsani pana la Buzau si pe cele doua loturi de la Ploiesti spre Buzau cu o bucata lipsa, de la Ploiesti la Buzau".
In ceea ce priveste celelalte mari proiecte in executie, reprezentantul Pro Infrastructura spune ca pana la finalul acestui an s-ar putea circula pe 30 km ai autostrazii Pitesti - Sibiu, respectiv pe sectiunea dintre Pitesti si Curtea de Arges. "In conditii normale, chiar daca vorbim de lucrari foarte dificile, avem incredere ca putem sa ne atingem targetul pe care chiar antreprenorul de aici si l-a stabilit - decembrie 2026 - sa circulam de la Curtea de Arges la Ticveni", a adaugat Ionut Ciurea.
Despre renovarea Magistralei 500 de cale ferata - Bucuresti - Suceava, anuntata de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, Ionut Ciurea spune ca acest proiect este la nivel de studiu de fezabilitate si ca inca va dura mai mult timp pana la demararea lucrarilor de constructii.
"Deocamdata, e la nivel de studiu de fezabilitate, nu este nicio licitatie de lucrari lansata pe ea. Deocamdata, ne gandim ce facem, pe unde facem, cum facem. Ok, si la asta trebuie sa ne gandim. Dar de aici pana la a lansa (n.r. lucrarile) e mult", spune Ionut Ciurea, pentru Europa Libera Romania.
Interviul integral poate fi urmarit aici.
 
SISECAMABONARE REVISTEhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
ness project
siniat
BogArt
MAKITA
theda mar
strabag nivel 1
leviatan
Acvatot 2019
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
noark
rigips
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
CDS
EDIT-Structural
concelex
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
econet
ef-de-n
AICPS_30
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander