Agenda Constructiilor
Marti, 27 Octombrie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - TULCEA: Constructia Podului peste Dunare - proiect strategic de importanta majora
TULCEA: Constructia Podului peste Dunare - proiect strategic de importanta majora
Oportunitati & Comunicate Publicat de DTP 27 Iul 2018 06:24
Presedintele Horia Teodorescu: „Investitia privind Podul peste Dunare nu are nicio doza de risc, se va realiza in mod sigur!”
Miercuri, 25 iulie, presedintele Consiliului Judetean Tulcea, Horia Teodorescu a fost gazda unei delegatii conduse de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, sosita la Tulcea pentru prezentarea investitiilor de importanta majora pentru judetul Tulcea si nu numai, in principal podul de peste Dunare, dar si drumul expres Constanta-Tulcea-Braila sau centura ocolitoare a orasului Babadag.
Pe langa reprezentantul Ministerului Transporturilor, Florin Scarlat, director general adjunct si Narcis Neaga, director general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, oaspeti au mai fost si reprezentantii Asocierii de firme IHI Infrastructure Systems Co. din Japonia si Astaldi din Italia, castigatoarea licitatiei pentru construirea podului suspendat peste Dunare Tulcea-Braila: Dragos Burlan, director tehnic Astaldi, Alessandro Minniti, director adjunct de proiect Astaldi, Pier Luca Canino, director Astaldi pe Romania, Shinji Murata, senior manager IHI Ifrastructure, Kudo Mitsuhiro, manager de proiect la firma japoneza.
La intalnire au mai fost prezenti prefectul Lucian Furdui, vicepresedintii Consiliului Judetean, Dumitru Mergeani si Petre Badea, administratorul public al judetului, Vasile Strat si deputatul Lucian Simion.
'Podul de peste Dunare este un proiect strategic de importanta majora nu numai pentru judetul Tulcea, ci pentru intreaga tara.
Mi-as dori ca lucrurile sa ne fie clare si sa dispara semnele de intrebare care au fost puse de locuitorii judetului Tulcea, cum ca aceasta investitie ar avea o doza de risc. Nu are nicio doza de risc, podul este pe un drum clar, aceasta investitie se va realiza, fiind un obiectiv atat de importanta strategica, cat si cea economica, o investitie reper pentru Romania, respectiv al patrulea pod ca importanta al Europei', a declarat presedintele Consiliului Judetean Tulcea, Horia Teodorescu.
'Sunt proiecte despre care am vorbit de foarte multi ani de zile, de peste doua decenii se tot discuta despre acest pod peste Dunare. Iata ca s-a facut un pas extrem de important. Pot sa va asigur ca veti avea aici, pe aceste obiective de investitii, o monitorizare cum n-ati mai avut de multi ani de zile. Veti avea tot timpul banii la dispozitie, dar tin foarte mult sa fiu implicat direct in tot ceea ce inseamna aceste proiecte, ca vorbim de descarcare arheologica, ca vorbim de finantari, ca vorbim de relocari de utilitati, exproprieri, ma pricep destul de bine, o sa fiu un ghimpe zi de zi pentru toti: si pentru structurile locale sau centrale, si pentru proiectant sau executant.
Cei care vor avea ocazia sau onoarea de a taia panglica la acest pod sigur ii vor invita la acel moment si pe cei de la care a pornit aceasta idee de a finanta un astfel de obiectiv si, aici, domnul presedinte Teodorescu are principalul merit si nimeni n-o sa ii stirbeasca din acest merit de a promova la Bucuresti un astfel de proiect', a declarat ministrul Eugen Teodorovici.
Potrivit datelor prezentate de proiectanti, din cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 km sunt pe limita judetului Tulcea. Contractul a fost semnat in luna ianuarie a acestui an, ordinul de incepere a lucrarilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, urmand ca pe 1 martie 2019, toata proiectarea sa fie gata, celelalte avize si permise sa fie luate si autorizatia de constructie sa fie emisa. Astfel, pe 2 martie 2019 ar urma inceperea executiei efective a lucrarilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrarilor urmand sa aiba loc la inceputul lunii martie 2022.
Chiar daca a fost dat doar un ordin de incepere pentru proiectare, din 2 martie au avut loc si diverse investigatii geotehnice si geologice in teren, respectiv realizarea a peste 4.800 metri liniari de foraje in circa 69 de puturi de forat. Dintre acestea, circa 70% au fost realizate pe zona judetului Tulcea, deoarece 65% din proiect este in judetul Tulcea. 'Conform planificarii, pe perioada de proiectare vom prezenta pe data de 22 august la beneficiar propunerea noastra pentru partea de proiect, respectiv pentru obtinerea auditului de siguranta a traficului, iar pe 22 septembrie vom prezenta proiectul tehnic, urmand cele 60 de zile pentru verificare, pentru a intrat in Comitetul Tehnico Economic in vederea aprobarii. Saptamana trecuta, am finalizat niste studii mai speciale pentru fundatiile la acest pod suspendat', a precizat Dragos Burlan, director tehnic Astaldi.
Podul suspendat, care reprezinta circa 70% din valoarea intregii lucrari, este considerat, la nivel de proiect, ca al patrulea din Europa ca deschidere centrala (1.120 m), la care se adauga doua deschideri laterale de 469 m si, respectiv, de 364 de metri. Podul suspendat va avea si doua viaducte de acces de o parte si de alta, de circa 90 de metri fiecare, si va face legatura intre orasul Braila si, in final, orasul Tulcea, tinand cont ca va deschide o legatura directa, nu prin intermediul bacului, pentru legarea Tulcei de restul tarii, fara a mai fi nevoie de ocolul pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Fetesti.
In afara de podul suspendat, proiectul cuprinde si 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmand ca de la sensul giratoriu spre Smardan, respectiv Jijila, sa ramana la o singura banda pe sens. De asemenea, in afara de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 m.
'Chiar daca ordinul de incepere a executiei este la 2 martie 2019, noi am facut pregatirile pentru ca, in prima parte a trimestrului IV, sa incepem efectiv primele lucrari in teren, cu tot suportul Consiliului Judetean, pentru platformele si drumurile de acces la cele doua lucrari majore de la podul suspendat, respectiv blocul de ancoraj si pilon.
Este singurul pod suspendat peste Dunare, cea mai mare investitie nu numai in Romania dar si ca investitie europeana intr-un proiect de o asemenea complexitate', au mai precizat reprezentantii Asocierii IHI Infrastructure - Astaldi.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMelmas_1octAUTODESKCOVID-19VideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
A aparut editia
OCTOMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ERBASU CONSTRUCT
rigips
CELCO 2020
Acvatot 2019
ssab ag antrepriza generala
strabag nivel 1
hilti

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
ROGBC 2016
AHK 2018
ef-de-n
econet
AICPS_30
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere