Agenda Constructiilor
Marti, 16 Iulie 2019
 
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - MAP: Prelungirea pistei aeroportului Cluj-Napoca asteapta devierea Somesului Mic
MAP: Prelungirea pistei aeroportului Cluj-Napoca asteapta devierea Somesului Mic
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 15 Apr 2019 09:50
Ministrul apelor si padurilor, Ioan Denes, si directorul general al Administratiei Nationale „Apele Romane”(ANAR), Victor Sandu, au efectuat o vizita de lucru in judetul Cluj. Cu acest prilej, directorul ABA Somes-Tisa, Ioana Diaconescu, si consilierul ministrului Costica Sofronie au prezentat, la fata locului, atat ministrului cat si reprezentantilor autoritatilor locale, proiectele derulate de Ministerul Apelor si Padurilor in judetul Cluj.
Primul obiectiv prezentat a fost „Amenajarea raului Somesul Mic in municipiul Cluj-Napoca”, in zona Aeroportului International „Avram Iancu”. Valoarea totala actualizata a acestui obiectiv este de 174 milioane de lei. Lucrarile au inceput in anul 2012, iar termenul de punere in functiune este 2022. Capacitatile care se vor realiza: 35,35 km regularizare albie, 7,90 km indiguire incinta aeroport, 17,94 km consolidari de mal rau Somesul Mic, 14,80 km consolidare mal afluenti. Valoarea alocata in anul 2019 este de 3 milioane de lei de la bugetul de stat. Scopul acestei investitii este acela de a crea posibilitatea prelungirii pistei aeroportului Cluj-Napoca, astfel incat pe acest aeroport sa poata ateriza si decola aeronavele de mare capacitate. Pentru aceasta este necesara devierea cursului natural al raului Somesul Mic.
In acest context, ministrul apelor si padurilor a declarat ca ABA Somes-Tisa nu poate sa finalizeze lucrarea din cauza faptului ca terenurile pe care aceasta ar urma sa se construiasca apartin unor persoane private: „ABA Somes - Tisa are un contract de asociere cu Consiliul Judetean Cluj, prin care, la obligatia partilor, C.J. si-a asumat responsabilitatea de a expropria imobilele amplasate pe suprafata de teren destinata lucrarilor. Totodata, in contract se prevede ca aceste terenuri, odata descarcate de sarcini, trebuie sa fie transmise Administratiei Nationale «Apele Romane», respectiv, ABA Somes - Tisa. Pana in prezent, desi C.J Cluj a fost notificat referitor la stadiul in care se afla procedura de expropriere, ABA Somes Tisa nu a primit niciun raspuns. In consecinta, nu pot incepe lucrarile la acest important obiectiv de interes nu doar regional, ci chiar national”, a spus Ioan Denes.
Demnitarul a mai declarat ca desi nu exista posibilitatea derularii lucrarilor, MAP a alocat in 2019 suma de 3 milioane de lei, in speranta ca autoritatea locala, parte din contractul de asociere, va fi stimulata sa isi indeplineasca obligatiile. Ministrul a mai aratat ca o alta problema care impiedica finalizarea proiectului, respectiv executarea canalului pe care va fi deviat Somesul Mic, este construirea unui pod rutier peste noul curs de apa, obiectiv investitional care se afla tot in responsabilitatea Consiliului Judetean Cluj.
Ulterior, delegatia condusa de ministrul Ioan Denes, insotita de reprezentantii autoritatilor locale, s-a deplasat in zona municipiului Dej, unde au fost inspectate lucrarile „Reprofilare albie Valea Salca amonte municipiul Dej”. Valoarea totala actualizata a obiectivului este de 4,17 milioane lei, iar acesta va fi finalizat in 2019. Capacitati: 2,775 km reprofilare albie, 1,4 km protectie mal, 8 subtraversari, 1 prag de fund. Valoarea alocata in anul 2019 - 1,24 milioane lei de la bugetul de stat. Scopul acestei lucrari este acela de a apara de inundatii 1.054 de locuitori din localitatile Dej si Jichis, 40 de gospodarii, 60 ha teren, 3 podete.
La finalul vizitei de lucru, ministrul apelor si padurilor s-a intalnit, la Dej, cu primari din judetul Cluj, carora le-a prezentat investitiile derulate de MAP pe raza judetului. Pe langa proiectele amintite mai sus, demnitarul a mai adaugat ca se afla in derulare:
- „Amenajare valea Olpret in zona municipiului Dej”. Valoarea totala actualizata este de 10,93 milioane lei. Capacitati: 27 km amenajare albie, 3,39 km consolidari de mal,15 praguri. Valoarea alocata in anul 2019 - 4,08 milioane lei din surse proprii. Obiectivul va fi finalizat anul acesta.
- „Amenajare Valea Margauta”. Valoare totala actualizata 17,87 milioane de lei. Capacitati: 5,5 km recalibrare albie, 6,8 km consolidari de mal si zid de sprijin, 10 poduri, 27 bucati caderi de beton. Valoarea alocata in anul 2019 - 1,25 milioane lei din Bugetul de Stat. Obiectivul va fi finalizat anul acesta.
- „Amenajare Valea Calata”. Valoare totala actualizata: 92,47 milioane de lei. Capacitati: 36,17 km amenajare albie, 14,56 km consolidari de mal, 26,06 zid de sprijin, acumulare Calatele 1,030 milioane m3, acumulare Calata 2,739 milioane m3.
Valoarea alocata in anul 2019 - 0,4 milioane lei din surse proprii ANAR si 2 milioane de lei de la BDCE. Obiectivul va fi finalizat in 2020.
De asemenea, Ioan Denes a mai afirmat ca specialistii MAP au identificat sapte puncte critice care ar reprezenta un potential pericol in cazul unor viituri. In aceste zone se intervine proactiv, investitii carora li s-a alocat o suma de aproximativ 3,1 milioane de lei.
- In ceea ce priveste domeniul paduri, pentru anul 2019, pentru Programul de regenerare a padurilor, MAP a alocat suma de 2.913.790 lei. Vor fi plantati 994.000 de puieti forestieri, pe 343 ha de padure.
Valoarea totala a investitiilor derulate de MAP, in 2019, in judetul Cluj este de peste 19,6 milioane de lei: 15 milioane de lei pentru domeniul ape, 2,9 milioane de lei pentru domeniul paduri, 1,7 milioane de lei pentru Proiectul „Controlul Integrat al Poluarii cu Nutrienti”(bani destinati construirii unor platforme de depozitare a gunoiului de grajd).
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 143 (Iunie-Iulie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023