Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - Masurile de urgenta trebuie sa aiba la baza mentinerea locurilor de munca
Masurile de urgenta trebuie sa aiba la baza mentinerea locurilor de munca Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Elena Icleanu 15 Mar 2020 14:38
Masurile fiscale pe care le vor lua autoritatile ar trebui sa aiba la baza criterii esentiale, cu impact direct asupra companiilor si al economiei, respectiv mentinerea de lichiditati in economie, evitarea blocajelor la plata, mentinerea locurilor de munca, sustin reprezentantii firmei de consultanta Cromwell Evan Global (CEG).
 
"In acest context, impactul major atat asupra lichiditatilor companiilor, cat si asupra bugetului de stat provine din valoarea taxelor si impozitelor salariale si a taxei pe valoarea adaugata. Reamintim una din masurile fiscale deja implementate in trecut in materie de TVA, respectiv sistemul de TVA la incasare. In cateva cuvinte, acest sistem presupune ca obligatia de declarare si plata TVA catre bugetul de stat intervine la momentul incasarii facturilor de la clienti. Implicit, dreptul de deducere TVA in cazul achizitiilor intervine la momentul platii facturilor catre furnizori. Un astfel de sistem este extrem de benefic intrucat are un impact direct strict asupra cash flow-ului companiilor deoarece contravaloarea TVA din facturi nu reprezinta niciun venit si nicio cheltuiala, fiind doar o taxa datorata bugetului de stat", explica reprezentantii companiei.
 
In prezent, sistemul poate fi implementat doar de IMM-urile a caror cifra de afaceri nu depaseste suma de 2,25 milioane lei (aproape 500.000 euro). Totusi, consultantii de la CEG considerand contextul actual, extinderea posibilitatii aplicarii acestui sistem la nivelul tuturor contribuabililor, persoane juridice, din Romania ar putea, pe de o parte, sa diminueze impactul in cashflow al acestora, iar considerand ca platforma este deja aplicabila anumitor contribuabili, extinderea acestui sistem ar putea fi realizata fara impedimente la nivelul autoritatilor, fiind usor de implementat, astfel incat obiectivul final sa ramana continuarea incasarilor din TVA la bugetul de stat si evitarea blocajului la nivel de companii.
 
"Cu siguranta multe alte masuri trebuie sa fie luate in considerare, mai ales avand in vedere flexibilitatea demonstrata de Comisia Europeana in ceea ce priveste deficitul bugetar la nivel de tara, precum si ridicarea limitarilor cu privire la ajutoarele de stat pentru statele membre. La nivel European exista deja exemple de state care au anuntat o serie de masuri fiscale extrem de agresive in sensul impulsionarii economiilor proprii, precum Germania. Desigur, Romania nu va putea sa importe mutatis mutandis masurile implementate de alte state, intrucat economia fiecarui stat are elementele sale specifice, insa, cu siguranta guvernul in colaborare cu mediul de afaceri din Romania va putea identifica acele masuri potrivite pentru economia romaneasca. Spre exemplu, consideram ca Banca Nationala a Romaniei va fi unul din actorii principali in perioada imediat urmatoare avand o responsabilitate uriasa nu numai in ceea ce priveste rata dobanzii de referinta sau valoarea monedei nationale in raport cu alte valute, ci si in rolul sau de regulator al sistemului bancar. De asemenea, statul va trebui sa creasca volumul proiectelor investitionale", precizeaza specialistii de la CEG.
 
Consultantii mai atrag insa atentia ca aceasta perioada nu poate fi in intregime trecuta in sarcina autoritatilor ci si mediul privat va trebui sa dea dovada de maturitate si responsabilitate financiara prin reducerea inteligenta a costurilor, managementul eficient al capitalului de lucru si analiza investitiilor, dar si a politicii de dividende in special a distribuirii lor si a politicilor de finantare. Masurile pe care companiile le vor implementa in acest context trebuie sa fie analizate avand in vedere efectele pe termen lung si costuri. Cu alte cuvinte, masurile care pot parea eficiente financiar pe termen scurt se pot dovedi ineficiente si extrem de costisitoare pe termen lung.
 
Incertitudinea si instabilitatea create de pandemie au pozitionat companiile romanesti in postura de a activa urgent planurile de riscuri si de continuitate a afacerii (BCP - Business Continuity Plan). Unele au fost pregatite pentru o astfel de situatie, altele sunt in cautarea acelor instrumente care le-ar permite continuarea activitatii in astfel de momente.
 
"Intr-un astfel de context macroeconomic, este esentiala pastrarea unei economii functionale atat la nivel macro, cat si microeconomic, axata pe mentinerea unui nivel corespunzator de lichiditate in economie la un cost suportabil pentru toti actorii din economie, pe asigurarea mentinerii veniturilor populatiei (indiferent daca sunt persoane salarizate sau persoane fizice autorizate) reprezentand poate factorul principal pentru relansarea consumului si redresarea sectoarelor afectate. Cu alte cuvinte, lipsa de venituri a populatiei ar putea duce la o blocare a majoritatii sectoarelor economice, de la sistemul bancar, comert, logistica pana la servicii care ar duce la blocarea altor sectoare auxiliare cu efect de bumerang asupra veniturilor la bugetul de stat (afectand, evident nu numai investitiile guvernamentale, dar si intregi sectoare esentiale care sunt finantate direct de bugetul de stat). Autoritatile au comunicat ca sunt in cautarea unor masuri care sa reduca impactul situatiei actuale asupra economiei. O prima masura anuntata este amanarea la plata a taxelor si impozitelor locale insa o astfel de masura, in mod evident, nu poate reprezenta o solutie pentru ceea ce se anticipeaza a fi impactul pe termen mediu sau scurt al situatiei actuale", mai arata consultantii.
 
In comunicatul CEG se mai semnaleaza ca raman neabordate impozitul pe profit, taxa pe valoarea adaugata, impozitul pe venit si taxele salariale si nu numai. O amanare sau esalonarea la plata a unora din aceste taxe si impozite ar putea reprezenta o solutie sustenabila pentru imbunatatirea capitalului de lucru al companiilor si pentru evitarea blocajelor la plata si intrarea in insolventa.
 
***
Cromwell Evan Global este o firma independenta ce ofera servicii de fiscalitate si consultanta in afaceri. Infiintata in 2018 de Oana Motoi (un consultant financiar cu o experienta de 11 ani), CEG activeaza pe piata din Romania si Republica Moldova. Compania lucreaza in prezent pentru un portofoliu de clienti format dintr-o banca din Top 3 de pe piata romaneasca si o serie de antreprenori si investitori cu activitati in domenii precum retail, IT si constructii.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
strabag nivel 1
ness project
Acvatot 2019
viarom
CDS
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
Ubitech
noark
MAKITA
theda mar
FRONTALE
concelex
rigips
CONCEPT STRUCTURE
quadratum

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
top 500
econet
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander