Agenda Constructiilor
Vineri, 03 Februarie 2023
Abonare reviste
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - Heidelberg Materials: Impact major al conflictului din Ucraina asupra vanzarilor
Heidelberg Materials: Impact major al conflictului din Ucraina asupra vanzarilor
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 10 Nov 2022 06:16
Producatorul german de materiale de constructii Heidelberg Materials a raportat o crestere de 13% a vanzarilor din primele noua luni ale acestui an, acestea ajungand la 15,8 miliarde euro la finalul lunii septembrie 2022. La o raportare neta comparabila (like-for-like) veniturile companiei au inregistrat o majorare de 12%. Cresterile de costuri cu energia si materiile prime din trimestrul al treilea al acestui an au fost compensate integral de economiile de energie, prin disciplina costurilor, dar si prin ajustari de preturi, informeaza reprezentantii grupului german. Totusi, aceste majorari au reprezentat o "povara" suplimentara pentru rezultatul operational, care a scazut cu 6,1%, la aproape 2,72 miliarde euro.
"Al treilea trimestru din 2022 a fost unul puternic pentru Heidelberg Materials. Cu masuri de economisire a energiei la nivel de grup, disciplina costurilor si ajustari ale preturilor, am rezistat la cresterea continua a cotatiilor energiei si materiilor prime si ne-am mentinut rezultatul din operatiunile curente la nivelul celui de-al treilea trimestru al anului precedent. Mediul economic si de afaceri ramane provocator. Din cauza inflatiei globale ridicate si a continuarii evolutiilor extrem de volatile ale preturilor in sectorul energetic, anticipam o usoara scadere a cererii in lunile urmatoare, in special a celei provenite din sectorul constructiilor rezidentiale", a declarat dr. Dominik von Achten, presedintele Consiliului Director al Heidelberg Materials.
Din luna septembrie 2022, grupul german a demarat un proces de rebranding la nivel international, prima masura fiind schimbarea numelui din HidelbergCement in Heidelberg Materials. Filialele interne si internationale, inclusiv reprezentanta din Romania, isi vor schimba numele in Heidelberg Materials incepand cu anul 2023. Totodata, din 2024, compania ar urma sa livreze doar ciment si beton neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
In ceea ce priveste cantitatile de materiale comercializate in intervalul ianuarie - septembrie 2022, acestea au fost afectate puternic de impactul conflictului armat din Ucraina, dar si de politicile de consolidare impuse la nivel de grup, toate liniile de business inregistrand scaderi fata de rezultatele din 2021. Astfel, vanzarile de ciment si clincher s-au redus cu 6% la 90 de milioane de tone (-3,8% excluzand efectele actiunilor de consolidare). Livrarile de agregate au scazut cu 3,4% comparativ cu ianuarie - septembrie 2021, ajungand la 223,5 milioane de tone (+0,8% in termeni comparabili, LFL). In ceea ce priveste vanzarile de betoane, acestea consemnat un recul de 4,3% in primele noua luni, pana la 34,2 milioane de metri cubi, iar cele de asfalt s-au "prabusit", cu 24,3%, la 6,2 milioane de tone, in intervalul analizat.
Pentru intregul an in curs, conducerea Heidelberg Materials se asteapta la o cifra de venituri in crestere semnificativa, la o baza de raportare LFL, in contextul unei cereri estimate sa scada in ultimele trei luni din 2022. De asemenea, este anticipat un rezultat operational cuprins intre 2,35 si 2,55 miliarde euro.
 
VideoConfAC-iulMESENBURGTERAPLASTALLBIMman and machine
ROCKWOOL 196
TOP-500-CONTRACTORS
A ap─ârut editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 171 (Noiembrie-Decembrie 2022)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
FRONTALE
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
viarom
BALTIC
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
hilti
leviatan
Acvatot 2019
CELCO 2020
BMI_Icopal
rigips

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
AICPS_30
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023