Agenda Constructiilor
Luni, 04 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - CONSITRANS mizeaza pe cresterea cu 25% a rulajului, in pofida dificultatilor actuale
CONSITRANS mizeaza pe cresterea cu 25% a rulajului, in pofida dificultatilor actuale
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 11 Nov 2022 06:25
Consitrans, companie ce ofera servicii de consultanta, proiectare si asistenta tehnica in domeniul ingineriei civile, cu precadere in sectorul infrastructurii de transport, a inregistrat o evolutie favorabila a activitatii in ultimii ani, pe fondul derularii unor contracte de mare complexitate. In pofida multor decalari si reactualizari ale graficelor de executie, generate de restrictionari si/sau solicitari suplimentare de natura tehnica atat din partea beneficiarilor, cat si a unor terte persoane interesate/impactate de proiectele in derulare, compania a realizat la 8 luni un nivel al cifrei de afaceri de aproximativ 32 milioane de lei, estimarea echipei manageriale vizand o crestere de circa 25% a rulajului din 2022, fata de nivelul din 2021.
In cele peste 3 decenii de activitate pe piata interna si internationala a constructiilor, Consitrans a devenit lider pe piata locala de profil, compania fiind responsabila de supervizarea constructiei autostrazilor Orastie - Sibiu si Nadlac - Arad, a centurii ocolitoare a municipiului Targu Jiu, precum si a executiei de platforme de stationare pentru Aeroportul "Mihail Kogalniceanu", din Constanta. Principalele servicii oferite de Consitrans sunt de proiectare si supervizare in domeniul transporturilor, hidrotehnic, de asistenta tehnica si de management de proiect, la care se adauga studii privind protectia mediului.
Interviu cu dr. ing. Petre Ene (49 de ani), director general adjunct la Consitrans si manager cu o experienta profesionala de 20 de ani in domeniul ingineriei pentru infrastructura de transport.
 
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada?
- Consitrans continua sa lucreze la cele mai importante proiecte din Romania, in viziunea noastra si nu numai, precum actualizarea studiilor de fezabilitate ale autostrazilor Bucuresti - Brasov, sectiunea Ploiesti - Brasov, si Targu Neamt - Iasi - Ungheni, precum si realizarea documentatiilor Drumului Expres Arad - Oradea. Proiectul DX Arad - Oradea se afla intr-un stadiu avansat, studiile topografice si arheologic preliminar fiind definitivate. Pentru studiile geotehnice s-a finalizat activitatea din teren, urmand sa se incheie si activitatile de laborator, pentru intregul traseu.
Pentru obiectivul Autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni s-a stabilit, in cadrul analizei multicriteriale, traseul autostrazii Motca - Podul Iloaiei, urmand ca dupa analiza documentatiei AMC2, transmisa in data de 30.09.2022, de catre CNAIR si consultantul JASPERS, sa se stabileasca si traseul de la Podul Iloaiei la Ungheni, sa putem incepe realizarea studiilor geotehnice pe traseul ales. Termenul de predare a Studiului de fezabilitate pentru aceasta autostrada il propunem la inceputul lunii aprilie 2023.
 
 
Proiectul Autostrazii Bucuresti - Brasov, sectiunea Ploiesti - Brasov, este intr-o perioada de blocaj, intrucat beneficiarul, impreuna cu MTI, propun valori maxime de finantare, intrucat estimarea lucrarilor de catre Consitrans pare exagerat de mare. Consitrans a realizat o documentatie AMC care tine cont de constrangerile identificate pe traseul autostrazii, de solicitarile primariilor prin care trece aceasta autostrada, de solicitarile beneficiarului din caietul de sarcini, inclusiv acela de a proiecta o autostrada la 120km/h. In urma primirii observatiilor consultantului JASPERS, prin care acesta transmite ca traficul este fluent pe cele 4 benzi pana la Nistoresti, propune CNAIR sa realizeze o autostrada de la Nistoresti la Brasov. Consitrans a solicitat beneficiarului instructia privind proiectarea conform noilor cerinte, instructie care se lasa asteptata. In acest moment, pe sectiunea Cristian - Codlea s-a obtinut Certificatul de Urbanism, care asigura continuitatea activitatilor de proiectare.
 
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in acest moment si cum credeti ca se va dezvolta aceasta pe termen scurt si mediu, avand in vedere noul context geopolitic si scumpirile din ultima perioada?
- Planul de redresare si rezilienta la nivel european este centrat pe mai multe aspecte prioritare, pentru care urmeaza a se oferi fonduri record statelor membre UE (vezi reforma climatica/tranzitia digitala etc.). In aceasta lumina, cel putin pe termen scurt si mediu, pentru atingerea tintelor propuse de finantare, este evidenta, nu numai la nivel declarativ, ci si la nivel faptic, necesitatea imperioasa pentru Romania, prin actiunea tuturor factorilor implicati in activitatea economico-sociala, de la autoritati publice la organizatii private si chiar la societatea civica, de a-si respecta una dintre prioritatile setate, inclusiv prin ultimele programe de guvernare (indiferent de culoarea politica), si anume mentinerea/cresterea sustinerii investitiilor necesare in vederea asigurarii fiabilitatii si gradului de acoperire ale infrastructurii, astfel incat sa poata fi implementate cu succes politicile de mediu si durabilitate construite. Sunt imposibile atat dezvoltarea unei competitivitati regionale/internationale reale, cat si atragerea fluxurilor de investitii straine, fara o infrastructura fiabila dezvoltata la nivel national.
 
 
- Ce impact credeti ca vor avea marile programe de finantare asupra proiectelor de infrastructura si care considerati ca ar fi impedimentele care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor?
- La nivel local si national, un impediment care poate infrana absorbtia fondurilor/dezvoltarea proiectelor este reprezentat de interactiunea/interferenta grupurilor de influenta locale, cu interese economice mai mult sau mai putin legitime, in implementarea proiectelor - de la tergiversarea/amanarea aprobarilor necesare, pana la blocarea efectiva a tuturor demersurilor necesare in obtinerea aprobarilor/avizarilor obligatorii pentru implementarea proiectelor de infrastructura si punerea lor in executie. Este notorie o astfel de abordare, din pacate, iar in cazul unor proiecte pentru care sunt obtinute inclusiv sursele de finantare din fonduri nerambursabile, ne-a costat la nivelul renumitelor deja "corectii financiare".
O alta dificultate este lipsa tot mai acuta de resursa umana inalt-calificata in domeniul ingineriei de infrastructura. Exista, din nou din pacate, tot mai putini specialisti cu experienta si vechime in acest domeniu, fie prin evolutia fireasca si imbatranirea generatiilor precedente, fie prin plecarea masiva a acestora spre "alte zari", fie prin interesul tot mai scazut al tinerelor generatii pentru aceste specializari.
La nivel regional/european provocarile sunt generate de puternicele crize pe care le traversam - cea energetica si cea alimentara, crize induse/accentuate de contextul geopolitic al "operatiunii militare speciale". Fara doar-si-poate, impactul acestor crize poate fi de asteptat chiar sa suspende/intrerupa alocarea resurselor financiare prin redirectionarea lor catre alte sectoare economico-sociale.
 
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, cresterile de preturi din domeniul constructiilor si de pe piata de energie?
- In primele 8 luni al anului 2022 am inregistrat deja un nivel de aproape doua ori mai mare al cheltuielilor cu energia electrica si gazele naturale fata de cel inregistrat in intregul an precedent, precum si o crestere de cel putin 10% a costurilor salariale. De asemenea, majorarea preturilor din domeniul constructiilor are un impact semnificativ in calculul devizelor generale de costuri ale viitoarelor proiecte, dar si in revizuirea/actualizarea proiectelor in curs de executie. Sunt, poate, de mentionat aici si eforturile sustinute de asigurare a fondurilor necesare pentru pastrarea resursei umane, care este, de departe, cea mai importanta resursa a companiei. Un impact semnificativ asupra costurilor, care nu poate fi omis, este cel legat de costurile financiare aferente asigurarii fluxurilor de cash-flow, inclusiv din sursa externa - imprumuturi bancare, in conditiile majorarii indicelui ROBOR, costuri care la nivelul celor 8 luni din acest an au inregistrat o crestere de cel putin 60%. Multumim, si pe aceasta cale, partenerului nostru principal CEC Bank, care si-a asumat si isi respecta cu strictete angajamentul de a asigura finantare cu prioritate domeniului infrastructurii. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMhiltiRAWLPLUGSISECAMTotalEnergiesABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
theda mar
rigips
Arduro
VEGO
ELECTROGRUP
MAKITA
viarom
SIGM
DRS
konsent
quadratum
ness project
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
CDS
SSAB
Ubitech
noark
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
concelex

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<