NESS avanseaza cu lucrarile la podul care conecteaza Romania si Republica Moldova |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Sep 2025 16:09 |
![]() Continua realizarea pilotilor de sustinere a podului, fiind forati, armati si turnati 70 din cei 72 necesari dupa cum urmeaza: la culeea de pe malul drept 18 piloti finalizati din 18 necesari, la culeea de pe malul stang 18 piloti finalizati din 18 necesari, la pila de pe malul drept 18 piloti finalizati din 18 necesari si la pila de pe malul stang 16 piloti finalizati din 18 necesari. De asemenea, pe malul stang a fost armat, cofrat si turnat primul segment de radier aferent caii de rulare 1 si a inceput armarea radierului pentru a doua cale de rulare, iar pe malul drept a fost armat, cofrat si turnat primul segment de radier aferent caii de rulare 1 si a inceput armarea radierului pentru a doua cale de rulare. In cursul acestei saptamani va incepe armarea elevatiei aferente culeii dinspre Chisinau, a transmis oficialul, in urma unei vizite pe santierul unde se construieste noul ansamblu de poduri.
![]() "Am discutat cu toti factorii implicati in proiect ultimele detalii aferente proiectului tehnic pentru Punctul de Trecere a Frontierei, pentru a asigura parcurgerea procedurilor necesare cat mai repede posibil. Lucrarile la acest obiectiv sunt in graficul contractat, pe ambele maluri ale Prutului. Startul lucrarilor l-am dat pe 26 aprilie 2025, iar finalizarea acestora este programata in toamna anului viitor. (...) Va reamintesc ca acesta este primul pod rutier la nivel de autostrada peste Prut si primul dupa 60 de ani de la ultimul pod rutier construit. Este cea mai importanta structura de infrastructura de transport construita vreodata peste Prut, care va conecta Romania si Republica Moldova prin autostrada care va trece Carpatii (Autostrada Unirii - A8) si o autostrada spre Chisinau, fiind inclus in reteaua de transport transeuropeana", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu,
![]() Ness Proiect Europe are la dispozitie aproape 152 milioane de lei (circa 35 milioane de euro), fara TVA, si 24 de luni pentru realizarea acestui obiectiv (6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie). Finantarea este asigurata prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Din echipa de proiect mai fac parte, ca subcontractanti si terti, companiile Acer Proje Insaat AS, IPG Road Design Consulting, Danavi, Muzeul Olteniei Craiova, Elektra Invest, Terratest Geotehnic SA, Bicanca Anabi si Like Consulting.
Conform proiectului, vor fi construite doua poduri paralele cu tablier mixt otel-beton si grinda continua (un pod pentru fiecare sens de circulatie). Cel mai lung dintre cele doua poduri va avea aproximativ 261 de metri. Pe teritoriul Romaniei, ansamblul de poduri va fi construit in continuarea A8 (autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni).
![]() La finalul saptamanii trecute, Irinel Ionel Scriosteanu a revenit pe santierul Podului de la Ungheni impreuna cu omologul sau Mircea Pascaluta - secretar de stat la Ministerul Infrastructurii si Dezvoltarii Regionale din Republica Moldova si reprezentantii Politiei de Frontiera, Autoritatii Vamale, CNAIR si autoritatilor moldovene, pentru a stabili ultimele detalii aferente Punctului de Trecere a Frontierei care se va construi pe malul dinspre Iasi, dar si pentru a verifica stadiul lucrarilor.
|