Agenda Constructiilor
Miercuri, 08 Aprilie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Hale & Structuri metalice - ANALIZA: Crestere de 10% a vanzarilor de panouri termoizolante
ANALIZA: Crestere de 10% a vanzarilor de panouri termoizolante Imprimare Email
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 17 Oct 2011 09:23
Domeniul autohton de panouri termoizolante utilizate la realizarea inchiderilor halelor este evaluat de principalii competitori din bransa la 5,7 milioane de metri patrati pe an, fiind incluse atat livrarile de panouri cu spuma poliuretanica, cat si cele de elemente cu vata minerala si polistiren. In continuare, din punct de vedere cantitativ nu vor fi inregistrate diferente semnificative fata de nivelurile din 2010 si 2009, insa valoric poate fi observata o scadere, cauzata de reducerea marjei practicate de furnizori. Astfel, majoritatea furnizorilor de panouri termoizolante estimeaza ca segmentul specific ar putea consemna, in acest an, o crestere de cel mult 10%. Din punct de vedere valoric, sectorul panourilor s-a situat, anul trecut, la 70 milioane de euro. Conform unui studiu realizat recent de compania de cercetare Neomar Consulting, 24% din valoarea pietei o reprezinta importurile, in timp ce diferenta de 76% din vanzari provine din productia locala. Principala tendinta din domeniu este reprezentata de cresterea interesului beneficiarilor pentru achizitia de panouri rezistente la foc (sisteme cu spuma poliuretanica ignifugata si cu vata minerala), ponderea acestora in totalul pietei de profil sporind de la 4% la 14,5%. Datorita caracteristicilor performante specifice (dintre care pot fi mentionate termoizolarea sporita, greutatea redusa, montajul rapid, aspectul deosebit, flexibilitatea in exploatare etc.), panourile termoizolante au un rol important in realizarea cladirilor comerciale/ industriale din ultimul deceniu. Acest lucru a fost confirmat si in perioada recesiunii, deoarece - in pofida scaderii pietei specifice - livrarile de panouri nu au fost afectate, ci dimpotriva, in 2010 s-a resimtit chiar o usoara crestere a comenzilor (+5%) fata de anul precedent.
In ceea ce priveste preturile, valoarea medie in euro/ mp a unui panou tip «sandwich» este net superioara celei din 2009, in special ca urmare a scumpirii materiilor prime, a cresterii indicatorilor privind nivelul inflatiei, precum si a deprecierii monedei nationale fata de cea europeana. Din acest punct de vedere, in a doua jumatate a anului in curs s-ar putea consemna, potrivit managerilor companiilor de pe piata specifica, o stabilizare a preturilor la nivelul din semestrul intai.
Informatii suplimentare referitoare la piata de panouri termoizolante si activitatea celor mai importante companii din domeniul respectiv, pot fi lecturate in editia curecta a revistei Agenda Constructiilor. Click aici!
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMCOVID-19TeraSteelACAD
A aparut editia
MARTIE-APRILIE!

Autentificare

 
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Carpatcement 196

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere