Agenda Constructiilor
Marti, 31 Ianuarie 2023
Abonare reviste
PAGINA PERSONALIZATA


MOLDPROIECT - ASD

MOLDPROIECT - ASD

Adresa: Str. Mihail Sadoveanu nr. 9A, Suceava, Judet Suceava
Telefon: 0330.803.501
E-mail: moldproiect@yahoo.com
Web site: www.moldproiect.ro
Domenii: Proiectare si inginerie | Consultanta tehnica
Descriere activitate
Servicii de proiectare structurală și consultanță de specialitate.
Prezentare companie/institutie
MOLDPROIECT: "Cea mai buna promovare, realizata de beneficiarii multumiti"
 
 
 
 
 
 
Arh. Ing. Adomnitei Bogdan Constantin (40 de ani)
Functia/Firma: administrator, Moldproiect;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul arhitecturii.
 
Fondat in 2005 de o echipa de tineri specialisti in proiectare, biroul de arhitectura Moldproiect-ASD reprezinta, in prezent, un nucleu bine coagulat de arhitecti, ingineri de structuri, specialisti in drumuri si ingineri de instalatii, care considera ca lucrurile cu adevarat bune rezulta din pasiunea cu care sunt facute. Compania asigura servicii de proiectare si consultanta in arhitectura, rezistenta, instalatii, urbanism, retele edilitare si cai de comunicatii. De asemenea, ofera clientilor servicii conexe legate de studii topografice si geotehnice, analize cost-beneficiu, verificari de proiecte, expertize tehnice, audituri si certificate energetice. In cele aproape doua decenii de activitate, Moldproiect a participat la realizarea unor obiective reprezentative, cum ar fi sediul firmei Loial, restaurantul Eden Garden, cladiri de invatamant si publice (aripa USV Vatra Dornei, Complexul Sportiv Poiana Stampei), constructii tehnologice si industriale (CET Focsani, alimentare apa canal comuna Mitocu Dragomirnei), urbanism si peisagistica (PUG Moldovita, PUG Poiana Stampei), hoteluri si pensiuni (cabana Sipotel, hotel Piatra Pinului), spitale (ambulatoriile Siret, Gura Humorului, Vatra Dornei), locuinte individuale si colective. In continuare, administratorul companiei, Bogdan Constantin Adomnitei, se refera la elementele care definesc conjunctura actuala a pietei de profil din Romania, precum si la perspectivele de dezvoltare, in noul context al digitalizarii.
 
- Ce proiecte aveti in lucru la acest moment si in ce stadiu de implementare sunt acestea?
- Societatea pe care o administrez isi desfasoara activitatea pe o plaja diversa atat din punct de vedere al tipologiilor de proiecte, cat si al clientilor. Schema de personal include arhitecti, urbanisti, topografi, specialisti in inginerie civila, ingineri de instalatii si de comunicatii. Ca beneficiari avem, in egala masura, investitori privati si institutii ale statului. Fiecare specialist din categoriile enumerare anterior isi aplica cunostintele in proiecte specifice. Pe langa cladirile civile aflate in lucru (dintre care pot fi mentionate un complex de 7 blocuri in Burdujeni, trei camine culturale in localitatile invecinate, doua sali de sport in contract cu CNI, doua complexuri comerciale, reabilitarea a doua spitale in judetul Gorj) suntem implicati in realizarea a doua Planuri Urbanistice Generale in judetul Suceava, doua lucrari in domeniul mobilitatii urbane - orasele Gura Humorului si Ramnicu Sarat, precum si in lucrari de alimentare cu apa si canalizare a doua comune. In cadrul firmei, intocmim toate etapele unui proiect, iar lucrarile amintite sunt in diverse stadii de realizare, de la cel de studiu de fezabilitate, la cel de executie a investitiei, cu asistenta tehnica legata de aceasta.
- Cum a evoluat activitatea biroului in 2021 si ce estimari aveti pentru 2022 si in perspectiva?
- Anul trecut a fost rodnic. Chiar daca am fost afectati de pandemie (cu atat mai mult cu cat suntem din orasul Suceava), am reusit sa crestem. In aceste conditii, resimtim permanent problema lipsei personalului. Nu am avut niciodata probleme in ceea ce priveste cererile de la beneficiari. Consider ca in domeniul nostru cea mai buna promovare este discutia purtata intre un fost beneficiar al serviciilor noastre si un potential client. Daca ti-ai indeplinit bine atributiile, de la inceput si pana la sfarsit, ai toate sansele de a fi apreciat de cei carora le furnizezi servicii de proiectare si de a fi recomandat de acestia viitorilor investitori.
- Cum percepeti evolutia activitatii din domeniul proiectarii constructiilor la inceputul anului 2022 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta pe termen scurt si mediu, avand in vedere noul context geopolitic si scumpirile din ultima perioada?
- Din punctul nostru de vedere, 2022 se prefigureaza a fi un an si mai bun decat precedentul. Ne sustinem afirmatia pe faptul ca in prezent lucram la capacitate maxima si nu intrevedem semne de relaxare, cel putin pentru perioada urmatoare. De altfel, suntem siguri ca perspectivele vor fi bune. Nu credem ca Romania este o tara in care domeniul constructiilor ar putea sa intre intr-o faza de stagnare sau cel putin perspectiva proprie ne indica o astfel de viziune.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele pandemiei legate de cresterea preturilor din domeniul constructiilor? Ati observat o reducere a cererii de proiecte, in acest context?
- Perioada pe care o traversam in prezent este, in opinia mea, cea mai instabila etapa de la revolutia din 1989 si pana la momentul actual. Doar imediat dupa evenimentele din urma cu mai mult de trei decenii preturile inregistrau fluctuatii atat de mari de la o luna la alta. Suntem in situatia in care ne este foarte greu noua, tuturor proiectantilor, sa intocmim studii de fezabilitate. Am regasit multe situatii in care acestea isi pierd acuratetea intr-un interval temporal extrem de scurt, fara sa mai putem vorbi de o valabilitate de un an calendaristic sau chiar mai mult. Faptul ca obtinerea unei finantari, indiferent daca resursa este reprezentata de fonduri europene sau guvernamentale, este o operatiune cronofaga, la noi in tara va duce cu siguranta la anularea sau, in cel mai fericit caz, la necesitatea suplimentarii fondurilor cuprinse in studiile de fezabilitate aferente multor investitii.
- Ati observat schimbari in ceea ce priveste cererea de constructii cu eficienta energetica ridicata, la un an de la intrarea in vigoare a standardelor nZEB?
- Atingerea nivelului de maximizare a eficientei energetice a unei investitii este un ideal greu de implementat. Am avut ca obiectiv reabilitarea sediului primariei municipiului Suceava in vederea eficientizarii sale din punct de vedere energetic. Este vorba despre o cladire cu o suprafata de peste 4.000 mp, care beneficiaza de foarte putin teren in proximitatea sa. Chiar si cu un efort financiar considerabil, finantat prin programe europene, tot nu am reusit sa ajungem la indeplinirea conditiilor stipulate in standardul nZEB. Conform observatiilor noastre, cel putin in cazul obiectivelor de mare anvergura, investitiile necesare pentru a avea un consum aproape nul de energie sunt foarte mari depasind (in cazul mentionat anterior) valoarea cladirii. Putine obiective cred ca se vor putea alinia la cerinta respectiva.
- Ce tendinte remarcati in arhitectura si design in aceasta perioada, avand in vedere contextul actual?
- Nu sesizez o influenta a contextului actual in arhitectura. Poate perioada de instabilitate scursa de la inceputul pandemiei este extrem de scurta in comparatie cu timpul necesar pentru a se forma un curent sau o tendinta in domeniu. Arhitectura si designul nu cred ca vor fi afectate nici de situatia geopolitica actuala. In schimb, preferintele beneficiarilor de a investi mult mai mult in economia de energie sunt evidente.
- Ce impact credeti ca vor avea digitalizarea si noile tehnologii pe piata de constructii asupra productivitatii din acest sector?
- Industriile inovative au fost mereu deschizatoarele de drumuri. Influentele sectorului de informatie si tehnologie in domeniul nostru de activitate sunt absolut izbitoare. Ar fi foarte interesant sa vedem planurile care au stat la baza ridicarii turnului Eiffel. Cam cata munca si cati desenatori au realizat detaliile minutioase pe baza carora a fost construit. In prezent, aceeasi lucrare se poate face cu ajutorul unui program specializat in cateva zile. Astazi limita realizabilului este stabilita doar de imaginatia noastra! Intelegand pe deplin realitatea respectiva, anul acesta am finalizat implementarea unui program cu finantare prin fonduri europene cu o valoare de peste un milion de euro, prin care am crescut competitivitatea societatii noastre in domeniu. De asemenea, asteptam cu nerabdare fondurile pentru digitalizare, intrucat anumite activitati si produse nu au putut fi inca implementate.
 
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2022)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
man and machineTERAPLASTALLBIMVideoConfAC-iulMESENBURG
ROCKWOOL 196
TOP-500-CONTRACTORS
A apărut editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 171 (Noiembrie-Decembrie 2022)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
hilti
BALTIC
rigips
FRONTALE
CELCO 2020
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
viarom
Acvatot 2019
MAKITA
BMI_Icopal
leviatan

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
AICPS_30
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023