Agenda Constructiilor
Marti, 15 Octombrie 2019
Teraplast 2019
Home - INDEX COMPANII - FURNIZORI PENTRU INSTALATII - Cazane si centrale termice - ROBERT BOSCH SRL - DEP. TERMOTEHNICA
PAGINA PERSONALIZATA

ROBERT BOSCH SRL - DEP. TERMOTEHNICA

ROBERT BOSCH SRL - DEP. TERMOTEHNICA
Adresa: Str. Horia Macelariu nr. 30-34, sector 1, Judet Bucuresti
Telefon: 021/233.13.13
Fax: 021/233.13.13
E-mail: infoEW@ro.Bosch.com
Web site: www.bosch-climate.ro
Domenii: Cazane si centrale termice | Panouri solare, turbine eoliene si pompe de caldura
Descriere activitate
Centrale termice murale, panouri solare, pompe de caldura, cazane pe combustibil solid, incalzitoare instantanee de apa, boilere.
Prezentare companie/institutie
BOSCH: Crestere de 10% estimata pe piata sistemelor de incalzire
 
 
 
 
 
Adrian Balsanu (47 de ani)
Functia/Firma: seful diviziei de termotehnica din cadrul Robert Bosch SRL;
Experienta profesionala: 23 de ani in vanzarea de echipamente de securitate/siguranta si HVAC; peste 20 ani de experienta in diverse pozitii de management.
 
Piata echipamentelor de incalzire si preparare a apei calde menajere s-a inscris pe un trend general de crestere in 2016, in pofida temerilor legate de efectul pe care noua legislatie europeana ErP urma sa-l aiba pe segmentul centralelor termice, conform lui Adrian Balsanu, seful diviziei de termotehnica din cadrul Robert Bosch SRL. Sectorul centralelor termice reprezinta, valoric, peste 70% din piata de specialitate. Conform datelor companiei, segmentul local al echipamentelor de incalzire si preparare a apei calde menajere utilizate in sectorul rezidential (indiferent de tipul de combustibil utilizat - gaz, lemn, peleti, energie electrica din surse traditionale sau alternative) a depasit 100 de milioane de euro in 2016, previziunile pentru anul in curs indicand un avans de circa 10%. Daca se includ echipamentele utilizate in segmentele comercial si industrial, piata de profil depaseste usor 135-140 milioane de euro, potrivit datelor Bosch, care nu includ informatii legate de sistemele de ventilare si conditionare a aerului.
 
- Cum credeti ca se va dezvolta segmentul echipamentelor de incalzire a apei, pe termen mediu?
- Previziunile pentru 2017-2020 sunt optimiste, avand in vedere o serie de aspecte, cum ar fi noul "boom imobiliar", numarul si vechimea echipamentelor instalate, precum si nevoia evidenta de confort a fiecaruia dintre noi. In plus, inovarea si conectivitatea isi fac simtita tot mai mult prezenta pe o piata considerata, pana de curand, «plictisitoare» din acest punct de vedere. Solutiile si echipamentele lansate pe piata sunt tot mai atractive si inovatoare. De exemplu, anul trecut, divizia Bosch Termotehnica a lansat o noua centrala termica prevazuta cu usa de culoare neagra tip Titanium Glass, despre care noi spunem ca nu mai trebuie ascunsa in dulap. In aceeasi tendinta de inovatie s-a incadrat si termostatul de ambient Bosch CT 100, cu aspect de smartphone si care permite controlul de la distanta al centralei termice, utilizand dispozitive inteligente.
- Care sunt premisele dezvoltarii pietei locale de sisteme HVAC?
- Premisele dezvoltarii pietei locale de sisteme HVAC sunt pozitive si tin mai mult de aspecte legate de apetitul pentru consum al populatiei si mai putin de subventii sau de interventia statului. Intr-adevar, inertia statului si lipsa de interventie a acestuia genereaza o cerere sporita din zona locuintelor bransate la sisteme centralizate de furnizare a energiei termice si a apei calde menajere, dar acest segment, cunoscut ca acela al debransarilor, nu mai constituie, dupa parerea noastra, motorul in domeniul rezidential. Constructia de noi locuinte si piata de inlocuire genereaza, in prezent, dezvoltarea de care se bucura industria noastra si vor constitui, cel mai probabil, motorul cresterii pe termen scurt si mediu. Pe segmentele comercial si industrial, fortele motrice sunt reprezentate de evolutia retelelor moderne de retail si de investitiile in industrie si productie.
- Ce marci/tipuri de produse comercializati in Romania si care sunt zonele predilecte de vanzare?
- In Romania, comercializam marcile Bosch si Buderus, avand un portofoliu de echipamente si solutii ce acopera nevoile din toate segmentele pietei de incalzire, apa calda menajera, energie termica si abur tehnologic. Prin parteneriatele dezvoltate, acoperim, intr-un mod echilibrat, toate zonele tarii, atat in ceea ce priveste serviciile de vanzare, cat si pe cele de post-vanzare. Zonele Bucuresti/Ilfov, Constanta si Sibiu/Cluj-Napoca/Timisoara se remarca printre cele cu un grad ridicat de absorbtie. Mai mult, anul 2016 a reprezentat al treilea moment in care vanzarile noastre de centrale in condensare au crescut cu trei cifre procentuale. Desi cererea si vanzarile au depasit asteptarile noastre initiale, am reusit sa livram fara nicio sincopa toate comenzile, ceea ce ne confirma pozitia de lider pe segmentul centralelor in condensare, dar si adaptabilitatea la noile trenduri ale pietei.
- Care sunt principalele obiective pe care le-ati stabilit pentru anul 2017?
- In ultimii ani, am initiat o serie de activitati ce au ca scop profesionalizarea serviciilor specializate oferite pe piata de instalatori, fie acestia persoane fizice, fie juridice. Astfel, in ultimii doi ani, am reusit ca, in peste 125 de zile de training, sa atragem la cursuri de o zi mai mult de 2.000 de participanti. Aceasta activitate, pe care o putem numi chiar didactica, avand in vedere faptul ca nu a avut ca tinta doar produsele Bosch, ci si notiuni generale de hidraulica, de exemplu, s-a adresat tuturor celor interesati, chiar daca acestia nu au cumparat si instalat, pana in momentul scolarizarii, produsele noastre. In acelasi registru se incadreaza si competitia «Instalatorul Anului», ce se va afla, in 2017, la a treia editie, si care nu limiteaza accesul participantilor in functie de criterii subiective, cum ar fi colaborarea cu Bosch. Etapele de calificare pentru aceasta competitie au avut ca tinta verificarea cunostintelor generale, combinate cu cele legate de tehnologii si produse aflate pe piata. Mai mentionez aici si Programul de Parteneriat cu Instalatorii, care ofera tuturor celor ce instaleaza produsele noastre, indiferent de unde au fost achizitionate acestea de catre clientul final, o serie de beneficii, pe baza acumularii de puncte, ce pot fi transformate in produse si servicii utile atat in viata personala, cat si in cea profesionala. Prin toate aceste initiative - si nu numai, dorim sa ne aducem contributia la recunoasterea unei categorii profesionale - instalatorul - profesie care nu este apreciata la valoarea ei reala.
 

 
BOSCH: Increase of 10% estimated on the heating systems market
The market of heating and hot water in Romania embarked on a general trend of growth in 2016, despite the fears over the effect of the new European legislation of Energy related Products (ErP) could have on the Romanian sector of central heating equipments, according to Adrian Balsanu, head of the Robert Bosch SRL, thermotechnics division. The central heating sector represents, by value, over 70% of the heating systems market. According to the Bosch representative, the Romanian sector of heating equipment and preparation of hot water used in the residential sector (regardless of the type of fuel used - gas, wood, pellet, electricity from traditional sources or alternative) exceeded 100 million euro in 2016, while the forecasts for 2017 indicates an advance of about 10%. If there are included the equipments used in commercial and industrial segments, the specific sector goes to about 135-140 million euro, according to Bosch, sum which does not include information related to ventilation and air conditioning systems. The forecasts on the long and medium term are optimistic, given a number of issues such as the new "real estate boom", the number and the age of the equipments installed and the obvious need of comfort of each of us. In addition, innovation and connectivity make their presence felt increasingly in a market considered, until recently, "boring" in this regard. The solutions and equipments brought to the specific market are more attractive and innovative. For example, in 2016, the thermotechnics division of Bosch launched a new boiler fitted with black door made of Titanium Glass, which doesn't have to be hidden in the closet anymore. In the same innovation trend was also the room thermostat 100 Bosch CT, that is looking like a smartphone and allows the remote control of the boiler, using smart devices.
 
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie-Aprilie 2017)

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ghid_proiectareLicente bimACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 146 (Octombrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere