| APROBARE studiu de fezabilitate SEARCH Corporation pentru DX Baia Mare-Satu Mare | 
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 31 Oct 2025 13:57 | 
|  Consiliile judetene din Maramures si Satu Mare au aprobat Studiul de Fezabilitate, indicatorii tehnico-economici si devizul general pentru Drumul Expres (DX) Petea - Satu Mare - Baia Mare, tronsonul Baia Mare - Satu Mare, care va conecta regiunea la reteaua autostrazilor din Vestul Europei. In continuare, urmeaza transmiterea documentatiei catre comisiile tehnice ale CNAIR SA, Ministerului Transporturilor si Comisiei Interministeriale, pentru ca, ulterior, indicatorii tehnico-economici sa fie aprobati in sedinta de Guvern. Documentatia tehnica a fost elaborata de asocierea Drum Pod Invest (lider) - Search Corporation. Noul drum expres va avea o lungime de 59,17 km, doua benzi pe sens, 7 noduri rutiere, 35 de pasaje si 18 poduri. Viteza de transport proiectata este de 100-120 km/h. Valoarea estimata a investitiei este de 1,16 miliarde euro, din care costurile efective pentru constructie sunt de aproximativ 828 milioane de euro. Durata de proiectare si executi este prevazuta la 42 de luni. Proiectul face parte din viitoarea Autostrada a Nordului, care va lega Moldova de Vestul Europei, un obiectiv de tara, nu doar regional.  "DX Baia Mare - Satu Mare este prioritatea mea principala. Vrem ca pana la finalul anului sa incheiem toate etapele administrative, iar in 2026 sa avem constructorul desemnat si lucrarile sa poata incepe. Este un proiect de generatie, care va marca o noua etapa de dezvoltare pentru Maramures si intreaga regiune de Nord-Vest", a declarat Gabriel Zetea, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Maramures. Proiectul va fi depus pentru finantare din fonduri europene nerambursabile (Programul de Transport 2021-2027), cu sprijin de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor. Constructii Erbasu va realiza legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria Recent, CNAIR SA a semnat cu antreprenorul Constructii Erbasu si contractul pentru constructia DX Oar - Satu Mare (10,8 km), care va asigura inclusiv legatura cu frontiera dintre Romania si Ungaria. Din echipa de constructori fac parte si grupul Vahostav AS, ca tert sustinator, dar si cu subcontractantii Trans AR Trust Instalatii, Elektra Invest, Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Ecologie Industriala Ecoind, Muzeul Judetean Satu Mare, Epser Ltd., Geographica Transilvania si Danavi. Valoarea contractului este de 720,48 milioane lei (fara TVA), iar sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata de executie este 24 de luni.  Conform proiectului, drumul va avea doua benzi pe sens, cu o latime de 21,5 m, doua noduri rutiere (la intersectiile cu centura Satu Mare si cu drumul de legatura DN19), trei pasaje majore si altele inferioare, spatii de servicii tip S3 (stanga/ dreapta), precum si un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC). Contractul va putea fi semnat peste 10 zile, daca nu vor fi depuse contestatii. Studiul de fezabilitate si proiectul tehnic aferente proiectului au fost elaborate de Search Corporation. DEx Satu Mare - Oar face parte din Somes Expres, sector Nord Livada - Petea si se regaseste in Programul Investitional oentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030. |