Agenda Constructiilor
Luni, 21 Iulie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Grupul UMB si Euro-Asfalt construiesc cu 1,4 miliarde euro lotul Grinties-Pipirig, A8
Grupul UMB si Euro-Asfalt construiesc cu 1,4 miliarde euro lotul Grinties-Pipirig, A8
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 21 Iul 2025 15:49
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) SA a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Euro-Asfalt doo - Tehnostrade - Spedition contractul pentru proiectarea si executia lotului 2B Grinties - Pipirig al Autostrazii Unirii (A8), cu o lungime de 31,5 km. Contractul are valoarea de 5,97 miliarde lei (fara TVA) si poate fi semnat daca in 10 zile nu se depun contestatii. Din asocierea de proiect mai face parte compania Pirotehnic OSB, dar si Muzeul Olteniei Craiova, ca subcontractanti.
"Odata cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii se finalizeaza o etapa foarte importanta, aceea a atribuirii contractelor pe sectiunea de munte a Autostrazii A8. Rezultatul de astazi reconfirma angajamentul si determinarea echipei CNIR de a dezvolta infrastructura moderna si sustenabila pentru a asigura conectivitatea intre regiunile istorice ale Romaniei, cresterea sigurantei rutiere si atragerea de noi investitii. Proiectul reprezinta o provocare tehnica pentru constructor, un consortiu cu experienta solida in executia proiectelor majore de infrastructura", a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Contractul are o durata de 54 de luni (14 luni proiectare si 40 pentru executie).
Lotul 2B, Grinties - Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii, este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, incluzand numeroase structuri, dar si volume semnificative de lucrari de consolidari si excavari. Astfel, pe traseu vor fi construite 16 tuneluri (cel mai lung avand 940 de metri), 60 de poduri si viaducte, doua dintre acestea cu peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung pod este cel peste raul Bistrita cu 1.275 metri).
Pasajele si tunelurile de pe acest lot au o lungime cumulata de circa 20 km si reprezinta aproape 70% din lungimea intregului lot. Potrivit datelor CNIR, vor fi necesare 12,7 milioane mc de excavari, iar materialul evacuat din santier, care devine surplus, poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2B se desfasoara in judetul Neamt si va include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig - Vanatori Neamt/ Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta.
Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat.
 
 
10 oferte depuse pentru supervizarea lucrarilor pe Lotul 2B
In paralel, CNIR SA organizeaza licitatie si pentru atribuirea serviciilor de supervizare si consultanta pentru Lotul 2B Grinties - Pipirig al Autostrazii Unirii. Contractul are o valoare estimata de 66 milioane de lei si o durata de 118 luni, din care 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni pentru supervizarea executiei si 60 de luni durata garantiei.
Cele 10 oferte au intrat in etapa de evaluare, ce are termenul-limita stabilit la data de 10 septembrie 2025, ora 18:00. Acestea au fost depuse de:
1. Mega Mühendislik Müsavirlik AS, cu subcontractantii Total Business Land Proiect, Urban Scope si CCAT Solution Grup;
2. IRD Engineering;
3. Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje, avand ca subcontractant compania Smart Infrastructure Solutions;
4. Tecnic Consulting Engineering Romania;
5. Intecsa Engineering Group, SAU, avand ca tert sustinator Compañia Asesora de Construccion e Ingenieria si ca subcontractant Search Corporation;
6. Asocierea MGGP (lider) - MGGP Engineering - Konsent;
 
 
7. Asocierea Viadif Consult (lider) - M Install, avand ca tert sustinator compania Consitrans;
8. Asocierea Venturo Investment (lider) - AE Dozoring;
9. Asocierea K-Box Construction Design (lider) - Initiative Exclusiv Consulting Management - Dohwa Engineering;
10. Asocierea Peyco Proyectos - Estudios Y Construcciones, SA (lider) - Bureau Veritas, cu subcontractantii Ad Astra IPP si Cinfra Development EU.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMTotalEnergiesALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE-IULIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 191 (Iunie-Iulie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
MCA
GEWISS
SSAB
leviatan
strabag nivel 1
TECNIC
BogArt
concelex
quadratum
Arduro
AED
Eco Garden Construct
ELECTROGRUP
EURO BUILD
Daikin
KADRA
Ubitech
Acvatot 2019
theda mar
EDIT-Structural
SIGM
ERBASU CONSTRUCT
CDS

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor