Agenda Constructiilor
Marti, 04 August 2020
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MT: Firmele romanesti de constructii, neplatite 3-4 luni de zile, risca falimentul
MT: Firmele romanesti de constructii, neplatite 3-4 luni de zile, risca falimentul
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 13 Ian 2020 09:14
Fimele de constructii, neplatite 3-4 luni de zile, risca falimentul, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, referindu-se la subcontractorii care lucreaza pe marile santiere de autostrazi din Romania si care nu si-ar fi primit banii pe lucrarile executate, desi platile statului catre antreprenorii generali ar fi la zi. "Rog contractorii sa gaseasca solutii imediate pentru a plati subcontractorii. Altfel, riscam sa intram in faliment cu totii. Pana la urma, toti avem de pierdut dintr-o relatie deficitara", a mai spus ministrul.
Declaratiile au fost facute in urma unei vizite realizate vineri, de ianuarie, de reprezentantul Guvernului si de managementul CNAIR pe santierele autostrazilor Transilvania si Sebes - Turda.
In prima parte a zilei, ministrul Lucian Bode s-a intalnit cu antreprenorii, subcontractorii si prestatorii de servicii care executa lucrarile la loturile Iernut - Chetani (de 17,9 km, realizat de Astaldi) si Chetani - Campia Turzii (15,6 km, executat de Straco) ale Autostrazii A3.
Pe lotul Iernut - Chetani, antreprenorul a precizat ca termenul prevazut pentru finalizarea lucrarilor este iulie 2020. Pe sectorul Chetani - Campia Turzii, insa, lucrarile sunt realizate in proportie de 30%, situatie generata de problemele cu care se confrunta antreprenorul care activeaza pe acest lot.
Pe santierul autostrazii Sebes - Turda, ministrul a constatat ca in cazul lotului 1 (de 17 km, realizat de asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii) stadiul efectiv este de 80%, in timp ce in cazul lotului al doilea (24,25 km, realizat de asocierea Aktor SA - EuroConstruct Trading 98), stadiul fizic este de peste 60%.
Ministrul Lucian Bode s-a aratat nemultumit de faptul ca au fost inregistrate situatii in care, desi CNAIR a achitat la timp toate facturile, antreprenorii nu si-au platit subcontractorii si prestatorii de servicii, ceea ce a contribuit la scaderea ritmului de executie a loturilor de autostrada.
"Eu cred ca statul roman este onest si se achita de obligatii fata de antreprenor si imi doresc ca si antreprenorul, la randul sau, sa se achite de obligatiile pe care le are fata de stat si fata de subantreprenor. Firmele romanesti care nu sunt platite 3-4 luni de zile, au o directie clara: faliment. Nu imi doresc asta. Nu doresc sa reziliem contracte in derulare, dar sa stam si sa constatam ca nu exista progres fizic… cu antreprenori neplatiti (…) Este inadmisibil ca infrastructura din Romania sa bata pasul pe loc din cauza relatiei foarte proaste dintre antreprenori si subcontractori", a declarat ministrul Lucian Bode.
Potrivit oficialului, in perioada 2007-2019 ministerul a inregistrat revendicari de 2,2 miliarde euro pentru lucrarile la drumuri si cai ferate, suma considerata foarte mare avand in vedere progresul marilor proiecte in ultimii 12 ani.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
COVID-19VideoConfAC-iulTeraSteelallbimAUTODESK
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ssab ag antrepriza generala
Acvatot 2019
elmas 2017
rigips
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
CELCO 2020

Parteneri

hilti
HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AICPS_30
econet
ef-de-n
AHK 2018
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere