Agenda Constructiilor
Joi, 01 Mai 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Vlad Vamesu, ARCA: Lipsa de resurse financiare face infrastructura mai vulnerabila
Vlad Vamesu, ARCA: Lipsa de resurse financiare face infrastructura mai vulnerabila
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 22 Feb 2023 06:25
Una dintre problemele de baza ale infrastructurii de transport din Romania este lipsa de resurse financiare suficiente, a declarat Vlad Vamesu, presedintele Asociatiei Romane a Constructorilor de Autostrazi (ARCA), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"Exista proiecte derulate in zone care sunt traversate de alunecari, documentate istoric. Realitatea este ca nu sunt bugete suficiente pentru ca acea zona sa fie gestionata prin cea mai buna varianta posibila. Sunt proiecte care presupun construirea unui drum pe o zona de deal pe care se stie ca exista o alunecare. Solutia corecta ar fi construirea unui viaduct. Dar un astfel de viaduct ar costa mai mult decat bugetul alocat intregului drum. Astfel, beneficiarii prefera a doua cea mai buna solutie, care va genera probleme in timp. Multe studii geotehnice sunt vechi, iar acest aspect este neglijat", a explicat reprezentantul ARCA.
De asemenea, o alta problema majora este usurinta cu care se dau "la pachet" proiectarea si executia lucrarilor la infrastructura de transport. 
"Sunt zone mai sensibile, in care ar fi bine ca responsabilitatea proiectului sa si-o asume beneficiarul, pe baza unei solutii alese in urma unui studiu geotehnic profesionist. De multe ori, studiul geotehnic e bun, iar solutia nu tine cont de acest studiu, pentru ca nu s-ar incadra in buget", a subliniat Vlad Vamesu.
Potrivit specialistului, podurile mai vechi de 20 de ani ar trebui expertizate de catre administratori, printr-un program masiv de evaluare si diagnosticare din punct de vedere structural, deoarece unele poduri au nevoie de investitii rapide.
"In Romania a existat mereu o problema cu lucrarile de mentenanta, care trebuie facuta ca la carte. Mentenanta este tratata superficial si asta se vede. Ajungem din nou la bani, pentru ca focusul este pe dezvoltarea infrastructurii noi. In Europa de Vest, nu sunt multe autostrazi construite in ultimii ani, dar cele vechi sunt intretinute corespunzator. Este nevoie de progrese, inclusiv pentru semnalizarea verticala si orizontala, care face parte din elementele de siguranta rutiera", a mai spus reprezentantul ARCA.
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMRAWLPLUGhiltiTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
SIGM
Daikin
strabag nivel 1
MCA
quadratum
noark
TECNIC
GEWISS
AED
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
Eco Garden Construct
MAKITA
EURO BUILD
Ubitech
VEGO
Arduro
theda mar
CDS
KADRA
SSAB
BogArt
Acvatot 2019
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
inoconstruct

pereti cortinaTamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<