| TECNIC, KONSENT, IRD si TPF liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 19 Nov 2025 14:20 |
Interesul pentru supervizarea lucrarilor feroviare pe Lotul 6 al liniei Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes este ridicat, iar companii precum TECNIC Consulting Engineering Romania, Konsent, IRD Engineering si TPF Inginerie se numara printre ofertanti. Investitiile masive si complexitatea tehnica a lucrarilor confirma rolul major al acestui tronson in procesul de reabilitare a infrastructurii feroviare la nivel national. Pentru specialistii care cauta detalii despre Lotul 6 Craiova - Caransebes, evolutia licitatiilor si a lucrarilor ofera o imagine asupra transformarilor majore din sectorul feroviar romanesc, intrucat reprezinta una dintre cele mai ample interventii de modernizare a cailor ferate din ultimii ani.Licitatia CFR - sase oferte pentru supervizarea lucrarilor pe Lotul 6
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a primit 6 oferte de participare la licitatia pe care o organizeaza pentru atribuirea serviciilor de consultanta si supervizare a lucrarilor de reabilitare a liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, Lotul 6: Cap X PO Nou Poarta - Caransebes (km 436+887). Ofertele se afla in etapa de evaluare, cu termen-limita 3 februarie 2026, ora 18:00, in cadrul acestei importante licitatii CFR.
Contractul are o valoare estimata cuprinsa intre 19,6 si 23,27 milioane de lei (circa 5 milioane de euro), fara TVA, si acopera intreaga perioada de proiectare, executie si garantie a lucrarilor, pe o perioada de 195 de luni.
Licitatia se organizeaza sub incidenta unei clauze suspensive, incheierea contractului de achizitie sectoriala fiind conditionata de asigurarea finantarii.
![]() Ofertele depuse pentru supervizarea lucrarilor feroviare
Cele 6 oferte au fost depuse de:
1. Asocierea Ventra Project Management (lider) - Utiber Közúti Beruhazó Kft., avand ca tert sustinator grupul Project Biro Utiber doo Novi Sad;
2. Safege SAS (lider) - IRD Engineering;
3. Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania (lider) - TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
4. Asocierea MGGP (lider) - Konsent - MGGP Engineering;
5. Asocierea Peyco Proyectos, Estudios Y Construcciones, SA (lider) - Sondeos Estructuras Y Geotecnia SL - K-Box Construction Design;
6. Asocierea TPF Inginerie (lider) - ISPCF - Vio-Top, avand ca tert sustinator grupul TPF Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia.
Participarea acestor entitati evidentiaza competitia puternica in domeniul reabilitarii infrastructurii feroviare, un segment prioritar in investitiile nationale si europene.
IC Ictas si Rotary, antreprenorii desemnati pentru lucrarile de executie
Antreprenor general a lucrarilor de reabilitare a Lotului 6 al liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, dintre Cap X PO Nou Poarta – Caransebes, cu o lungime de 37,16 km, a fost desemnata asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta SA. Valoarea de atribuire a contractului este de 2,11 miliarde lei (fara TVA), oferta castigatoare fiind atribuita pe criteriul celui mai bun raport calitate-pret.
Sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare si 60 de luni executie.
![]() Interventii tehnice majore pe traseul feroviar
Lucrarile includ modernizarea liniei de cale ferata in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simpla sau dubla, electrificata, de 25 kV, introducerea instalatiilor de centralizare electronice/ electrodinamice noi sau reabilitate, dupa caz, in statii si linie curenta si introducerea sistemului de siguranta ERTMS nivel 2, iar peroanele din gari vor fi egalizate la inaltimea de 400 de metri in toate statiile. Lucrarile mai includ si reabilitarea tunelurilor Fenes si Timpa, precum si constructia a doua tuneluri noi, galerie simpla (policentrica) cu cale dubla: Poarta 2 (550m) si Poarta 3 (305m). De asemenea, vor mai fi executate lucrari civile in statii, imbunatatirea geometriei traseului in plan si in profil longitudinal (rectificari de curbe si incadrarea elementelor de profil in prevederile normativelor in vigoare), dar si lucrari de semnalizare si telecomunicatii.
Studiul de fezabilitate necesar proiectului de reabilitare a CF Craiova - Caransebes a fost elaborat de asocierea Italferr SpA - ISPCF SA - Italrom Inginerie Internationala.
|