Agenda Constructiilor
Marti, 27 Februarie 2024
Frontale
Home - Stiri - Instalatii Electrice & Automatizari - ADREM: Strategie CSR bine articulata si orientare spre tehnologii emergente
ADREM: Strategie CSR bine articulata si orientare spre tehnologii emergente
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 09 Nov 2023 06:25
Grupul Adrem este specializat in lucrari de dezvoltare, digitalizare si mentenanta a retelelor electrice, oferind servicii complete pentru retelele de utilitati, inclusiv administrarea grupurilor de masura si managementul contorizarii inteligente. Obiectivul principal al societatii este constituit de siguranta in operarea retelelor de utilitati, fiind o companie orientata catre client, a carei misiune este de a identifica nevoile acestuia pentru a-i oferi cele mai bune solutii. In continuare, Andrei Berechet, CCO al companiei Adrem, se refera la conjunctura economica actuala si ofera detalii interesante despre lucrarile derulate la momentul actual.
 
- Cum a evoluat activitatea din domeniul executiei de instalatii electrice in 2023 si ce se va intampla in perioada urmatoare?
- Domeniul executiei de instalatii electrice a evoluat foarte mult in ultimul timp datorita procesului de tranzitie energetica pe care il traversam si se va dezvolta in continuare pe un trend ascendent, ce va implica noi tehnologii si noi concepte. Actualmente, punem accent tot mai mult pe eficienta energetica, solutii si aplicatii care reduc consumul de energie si dezvoltam proiecte de automatizare - activitate ce permite monitorizarea si controlul sistemelor de la distanta. Cred ca in viitor stocarea de energie, vehiculele electrice si retelele inteligente vor influenta cerintele pentru instalatii electrice, intr-un sens pozitiv si vom asista la un progres tehnologic, cu noi oportunitati. 
 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2022 si estimati evolutia acesteia in actualul exercitiu financiar.
- In anul precedent, grupul Adrem a avut o cifra de afaceri de aproximativ 210 milioane lei, iar pentru 2023, am bugetat 250 milioane de lei, in crestere cu 20%. Afacerile s-au situat pe un trend ascendent incepand cu 2020, iar profitul a fost aliniat cu cresterea cifrei de afaceri, lucru care ne bucura si ne face sa avem perspective bune, sa ne gandim la investitii si la proiecte de anvergura mai mare. De asemenea, in primele sase luni ale acestui an am avut o evolutie foarte buna, de aproape 30% crestere fata de perioada corespunzatoare din 2022, peste 80% din volumul de contracte bugetate fiind deja semnate, ceea ce constituie un alt lucru pozitiv care ne ajuta sa dezvoltam strategii pe termen lung si sa ne gandim la noi oportunitati de business.
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada? 
- Cresterea interesului la nivelul industriei fata de solutiile de digitalizare a proceselor tehnice si de business se reflecta in ponderea proiectelor de acest tip in activitatea noastra din 2023. Mai mult, proiectele astazi semnate vor continua in 2024, unele chiar si in 2025. Este vorba despre sisteme de dispecerizare a infrastructurii energetice tip SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition), solutii Smart Metering (contorizare inteligenta) pentru transportul si distributia energiei electrice, sisteme de tip Enterprise Asset Performance Management, care optimizeaza nu doar functionarea infrastructurii, ci ajuta in mod decisiv la alocarea eficienta a cheltuielilor de mentenanta (OPEX) si investitii (CAPEX). Astazi derulam astfel de proiecte pentru clienti din domeniul energiei electrice, precum si al gazelor naturale, retelelor de apa si termoficare, transportului feroviar etc. Doar portofoliul de proiecte de digitalizare aflate la momentul actual in derulare insumeaza peste 30 de milioane de euro.
 
- Care sunt cei mai mari furnizori de echipamente cu care lucrati? 
- Avem mai multi furnizori cu care colaboram, in functie de amploarea si specificatiile proiectelor pe care le realizam. Intotdeauna ne selectam furnizorii din categoria celor cu cea mai buna reputatie internationala privind calitatea si performanta, avand parteneriate strategice cu multi dintre ei. In domeniul instalatiilor electrice de pe santiere, tehnologia avanseaza continuu, aducand imbunatatiri in eficienta si siguranta proceselor de constructie. Noi suntem o companie inovatoare, care pune accent mereu pe cele mai noi tehnologii, fiind pioneri pe mai multe segmente. Oferim, in calitate de antreprenor general, servicii integrate de inginerie, achizitii, constructii si instalatii. In plus, avem in portofoliu servicii de audit energetic, sistem integrat de management al energiei, instalatii fotovoltaice si solutii de stocare a energiei, solutii de iluminat inteligent, BMS, servicii manager energetic si alte solutii pentru diferite companii din industria de energie.
 
- Ce directii viitoare de actiune va propuneti in vederea dezvoltarii companiei?
- Investim permanent in echipamentele de cea mai buna calitate, alaturi de parteneri de incredere cu care colaboram de multi ani. De asemenea, ne implicam si in dezvoltarea resursei umane, prin training-uri interne, atragere de specialisti care sunt la curent cu noile tehnologii, pasionati si ambitiosi, ce vor sa fie parte in procesul de tranzitie energetica al Romaniei. Suntem, de asemenea, implicati in proiecte sociale, de educatie, care sunt in linie cu strategia noastra de business. De exemplu, suntem parteneri in proiectul educational "Ucenic Electrician", dezvoltat de CEZ  Romania, unde contribuim la formarea viitorilor profesionisti din industrie. In plus, participam la evenimentul "Forum - Cariera in industria energetica", organizat de Asociatia Inginerilor Energeticieni si Electricieni pentru studentii de la Facultatea de Energetica, din cadrul UPB si derulam programe de internship in departamentele companiei noastre, unde aducem tineri de la diferite facultati si ii familiarizam cu domeniile in care au ales sa se dezvolte. Astfel de proiecte educationale sunt o necesitate pentru viitorul domeniului energetic in Romania si grupul Adrem va continua, sub umbrela politicii de responsabilitate sociala corporativa, sa sprijine initiative similare, cu impact direct in industria noastra. Vizam extinderea in sectoare complementare, unde solutiile si tehnologiile pe care le-am promovat cu succes pot fi in mod natural adaptate si extinse, aducand valoare clientilor nostri. De exemplu, promovam solutiile de digitalizare (smart metering, asset management) catre industrii noi, aflate la inceput de drum in acest domeniu, precum retelele de gaze naturale sau apa.
 
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru? 
- In cadrul fiecarui proiect in care ne implicam incercam sa propunem solutii tehnice care sa aiba in componenta cele mai recente tehnologii si chiar tehnologii emergente. Principalele provocari pe care le vad acum sunt solutiile de calitate la preturi rezonabile, in contexte economice dificile, si resursa umana. Avand in vedere ca anumite aplicatii internationale trebuie localizate la infrastructura locala, avem nevoie de specialisti competenti si motivati care sa faca instalari, sa construiasca statii electrice digitale inovatoare, sa execute lucrarile etc. Retentia personalului este o provocare foarte importanta cu care se confrunta intreaga industrie. Pentru rezolvare, exista un mix de solutii. Una dintre acestea este cu siguranta cooptarea personalului in proiecte de cercetare, in solutii pilot, in cat mai multe lucrari de impact pentru un public cat mai larg, astfel incat sa fie benefice si atractive pentru ca oamenii sa ramana aici. Este important ca toti cei implicati in proiecte sa fie conectati si sa invete cat mai mult, sa se pregateasca pentru noi meserii si sa evolueze.
 
- Cum au evoluat preturile de executie de lucrarilor de instalatii electrice in ultimele 12 luni si cum estimati ca vor fluctua acestea in perioada urmatoare?
- Dupa o crestere foarte mare a costurilor cu materialele de constructie si preturilor echipamentelor care inglobeaza componente electronice in anul 2022 (determinate de situatia din Ucraina si de criza semiconductoarelor), s-a inregistrat o relativa stabilizare, dar la un nivel ridicat. Ulterior, presiunea a continuat sa fie ridicata, provenind in special din cresterea constanta a costurilor cu forta de munca, insa preturile ultimelor 12 luni au ramas relativ stabile. In acest moment, in pragul adoptarii mai multor masuri fiscale in Romania, dar si al anticipatei explozii de cerere in domeniul energiei regenerabile, ne asteptam la o tendinta usor crescatoare pe termen mediu.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTERAWLPLUGhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE/DECEMBRIE 2023!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 179 (Noiembrie-Decembrie 2023)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
top 500
concelex
theda mar
MAKITA
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
CDS
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
top 500
rigips
FRONTALE
top 500
quadratum
Acvatot 2019
strabag nivel 1
viarom

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu