Agenda Constructiilor
Miercuri, 30 Noiembrie 2022
GRUNDFOS
Home - Stiri - Instalatii Electrice & Automatizari - SCHNEIDER ELECTRIC: Solutii pentru cladiri mai sustenabile si confortabile
SCHNEIDER ELECTRIC: Solutii pentru cladiri mai sustenabile si confortabile
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 24 Nov 2022 06:25
Pornind de la sloganul "Life Is On", Schneider Electric sustine transformarea digitala prin integrarea proceselor si tehnologiilor energetice de top, pentru a asigura eficienta si sustenabilitatea afacerilor. Grupul ofera integrare in cloud conectand produse, software si servicii pentru intregul ciclu de exploatare, pornind de la proiectare si executie si terminand cu operarea si intretinerea, printr-un model digital. Practic, Schneider Electric pune la dispozitia partenerilor din intreaga lume, printr-un management integrat, solutii pentru orice tip de amplasament, ce au la baza principii de siguranta, fiabilitate si securitate cibernetica. Pentru exercitiul financiar 2021, compania a realizat incasari de 29 miliarde euro, in crestere cu +12,7% raportat la 2020 (+7% fata de 2019). Aceste cifre confirma ca anul fiscal precedent a fost marcat de executii puternice, reusite in contextul constrangerilor legate de sanatate si de aprovizionare. Solutiile unice promovate pe piata de profil raspund unei cereri sustinute venite din partea beneficiarilor, care pun un accent tot mai mare pe crestere, digitalizare si durabilitate. Pentru 2022, managementul Schneider a stabilit, de asemenea, obiective ambitioase atat in ceea ce priveste cresterea organica a vanzarilor, cat si extinderea profitabilitatii dincolo de nivelurile-record atinse in precedentul an fiscal. Pentru a contura in mod obiectiv realitatea operationala din Romania, a fost invitat sa raspunda catorva intrebari Lucian Enaru, director general al Schneider Electric.
 
- Cum a evoluat piata de echipamente electrice de joasa si medie tensiune in 2021 si in prima parte a anului fiscal curent?
- Dupa cum rezulta din datele pe care le detinem, estimam ca acest sector de activitate a crescut cu 10% in 2021 fata de exercitiul financiar precedent, iar in primele sapte luni din 2022 acesta a inregistrat o majorare de aproximativ 15%. Printre cele mai solicitate sisteme, dat fiind si contextul pietei si presiunile asupra costurilor gazelor si cele aferente energiei electrice, s-au regasit solutiile pentru eficienta energetica. Sistemele pentru monitorizarea consumului de energie si solutiile BMS au fost solicitate de dezvoltatori in special pentru cladirile de birouri, in timp ce dispozitivele KNX au avut performante bune de vanzari pe segmentul rezidential - atat pentru locuinte individuale, cat si pentru cartiere de locuinte. Bazate pe protocolul standard KNX, solutiile de automatizare a locuintelor si de gestionare a cladirilor tertiare sunt, de altfel, concepute pentru a maximiza flexibilitatea, confortul, siguranta si profitabilitatea, in special in ceea ce priveste cladirile noi.
 
 
- Ce perspective de dezvoltare identificati pe termen scurt, mediu si lung? Evaluati succint impactul exercitat de prevederile directivei nZEB si de tendintele actuale de digitalizare.
- Schimbarile climatice globale si cerintele legate de emisii de carbon net-zero cresc nivelul exigentelor de sustenabilitate pentru cladiri, avand in vedere ca acestea genereaza aproape 40% din emisiile CO2 de pe intregul mapamond. Pentru a atinge obiectivul net-zero, cladirile trebuie sa devina mai digitale si mai automatizate. EcoStruxure Building Operation, parte a ecosistemului EcoStruxure Building, este o solutie deschisa si scalabila, de ultima generatie, de gestionare a cladirilor. Aceasta ofera un singur centru de control pentru administratorii imobilelor, permitandu-le sa monitorizeze, gestioneze si optimizeze sistemele care erau, in mod traditional, izolate. Produsul respectiv asigura integrarea si schimbul bidirectional cu orice sistem sau echipament produs de o terta parte si nu blocheaza datele clientilor in coduri proprietare. Solutia Schneider Electric Management Building Operation 2022 ofera integrare simpla, vizibilitate si control al datelor provenite de la multe surse - de la statiile de incarcare pentru vehicule electrice, la sistemele HVAC, de la contorizare la instalatiile de iluminat, la sistemele de securitate, sistemele anti-incendiu si multe altele integrate anterior, pentru a face cladirile mai sustenabile, eficiente din punct de vedere energetic si operational si, concomitent, mai confortabile.
 
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in prima jumatate a acestui an si estimati evolutia pentru intregul exercitiu financiar in curs.
- Primele 7 luni ale acestui an au adus o majorare semnificativa a cererii, pe fondul accelerarii achizitiilor pentru proiectele in derulare. In a doua jumatate a anului, anticipam o incetinire a ritmului de crestere, insa, in continuare, ne vom situa peste perioada similara din 2021.
 
 
- Care sunt principalele marci pe care le aveti in portofoliu si ce categorii de produse au inregistrat cea mai mare cerere in ultimele 12 luni?
- In Romania, Schneider Electric comercializeaza produse si solutii sub marcile Schneider Electric si APC by Schneider Electric. Solutiile noastre de automatizare se reunesc in ecosistemul pe care il denumim EcoStruxure - o suita de produse si software-ul aferent, care confera inteligenta cladirilor de toate tipurile. EcoStruxure este o platforma digitala, de tip Internet of Things - IoT, care imbunatateste siguranta, fiabilitatea si eficienta pentru orice tip de afacere. Prin utilizarea conectivitatii IoT, a mobilitatii, a serviciilor cloud, analizei si securitatii cibernetice, solutiile EcoStruxure ofera inovatie la cel mai inalt nivel. EcoStruxure Building, spre exemplu, vine in sprijinul segmentului rezidential si de birouri, pentru a-i ajuta pe dezvoltatori sa maximizeze eficienta energetica si, implicit, valoarea de inchiriere si administrare a cladirilor, totodata optimizand confortul ocupantilor acestora.
 
- Nominalizati principalele dificultati pe care le intampinati in prezent. Cum se resimt efectele majorarilor de preturi si perturbarilor prezente pe lanturile de aprovizionare?
- Evident ca ne dorim, cu totii, la nivel de business, un plus de stabilitate si de predictibilitate. Ultimii anii au adus, fiecare in alt fel, schimbari mari si greu de anticipat in piata, iar efortul de adaptare a fost considerabil. Dupa cum precizam anterior, natura activitatii noastre face ca produsele si serviciile promovate sa fie foarte utile companiilor in aceasta perioada, iar provocarea principala este sa facem fata cresterii cat mai bine. In ceea ce priveste costurile si preturile, am ajuns la un punct de echilibru pe care ne dorim sa-l mentinem si in continuare. Din punctul de vedere al clientilor, rentabilitatea investitiei in produsele si solutiile Schneider Electric este in crestere, la exigentele in materie de sustenabilitate adaugandu-se presiunile de natura economica, date de costurile cu utilitati si de imprevizibilitatea furnizarii acestora.
 
 
- Ce obiective aveti pe termen scurt, mediu si lung, mai ales in ceea ce priveste extinderea productiei sau lansarea de solutii noi?
- Activand pe o piata din ce in ce mai atenta la consumul resurselor energetice si la costurile asociate acestora, avem o oportunitate unica de a ne pune in valoare produsele si solutiile si de a le promova pe toate segmentele. Este unul dintre motivele pentru care anul viitor anticipam ca vom avea cel putin zece lansari, cu produse acoperind toate sectoarele importante de piata pe care activam, de la industrial la rezidential si aparataj pentru retail. Ne propunem, de asemenea, sa extindem activitatea Bucharest Hub, centrul nostru de servicii pentru clienti, care asigura suport pentru partenerii europeni ai companiei. In ceea ce priveste productia, pe de o parte ne bazam pe centrele logistice pe care Schneider Electric le are in regiune si incheiem parteneriate cu furnizori locali, care parcurg sesiuni de training-uri si certificari riguroase, pentru a putea produce solutii pentru piata locala, sub marca noastra. 
 
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMVideoConfAC-iulAUTODESKTERAPLAST
ROCKWOOL 196
TOP-500-CONTRACTORS
A aparut editia
OCTOMBRIE
2022!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 170 (Octombrie 2022)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BMI_Icopal
rigips
Acvatot 2019
FRONTALE
CONCEPT STRUCTURE
hilti
CELCO 2020
strabag nivel 1
Ubitech
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
viarom
MAKITA
leviatan

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
econet
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere tamplarie aluminiu