ROCA Romania a crescut cu 10% in 2021 si estimeaza o evolutie buna si in 2022 |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 03 Feb 2022 06:45 |
Piata de obiecte sanitare a avut o evolutie suprinzator de buna in 2021 raportat la contextul general marcat de pandemie si efectele sale. In 2022, tendinta ascendenta din acest domeniu se va mentine, dar ritmul de evolutie se va tempera, potrivit estimarilor lui Cornel Costache, manager de operatiuni in cadrul Roca Romania, unul dintre principalii furnizori locali de obiecte sanitare. Totodata, anul 2022 nu se anunta a fi spectaculos nici din perspectiva tendintelor de design.
"In 2022 nu va fi o revolutie in materie de tendinte raportat la 2021, ci mai degraba o continuare a unui trend - este vorba de interesul pentru produse/ obiecte «inteligente», sustenabile - o combinatie intre tehnologie si design-ul avangardist (de tipul «smart toilets», sisteme de dus inteligente/ «smart shower» etc. In privinta culorilor, sunt la moda tonurile calde (bej, alb mat, alb) dar si negru mat. Din punct de vedere al criteriilor de achizitie, pretul se mentine, indiferent de context, in topul intereselor, si acesta nu o sa dispara niciodata. Apoi, clientii se uita la design, brand, functionalitatea produselor si, mai nou, la aspecte ce tin de sutenabilitate (consumul de apa/ energie)", a declarat Cornel Costache.
In continuare, piata obiectelor sanitare este dominata de importuri care au reprezentat peste 60% din total. Acestea se vor mentine, in continuare, preponderente pe piata. "Referitor la dinamica imorturilor in 2022, situatia este similara cu cea a evolutiei pietei - adica, se va mentine trendul ascendent, dar mai temperat decat a fost in 2021", mai estimeaza managerul Roca Romania.
Compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de nivelul realizat in 2020.
"Ne propunem sa continuam trendul ascendent pe care ne aflam de mai multi ani, sa devenim furnizorul preferat pentru consumatorii finali, dar si pentru profesionisti. Nu in ultimul rand, dorim sa ramanem, in continuare, acea companie care stabileste trendul in materie de desgin si inovatie pentru produsele destinate baii", a precizat Cornel Costache.
In contextul inflatiei generalizate cu care se confrunta intreaga economie din a doua jumatate a anului trecut, managerul Roca Romania spune ca efectele au fost resimtite si la nivelul companiei pe care o conduce. "Cresterea, neasteptat de mare, a costurilor (din toate directiile) ne-a afectat si pe noi. Evident, am incercat sa nu translatam in piata toate aceste majorari, astfel incat sa putem oferi clientilor o oarecare predictibilitate, atat cat am putut. Totodata, am facut fata cu brio dificultatilor ce tin de lanturile de aprovizionare", a mai spus Cornel Costache.
***
Roca Obiecte Sanitare, parte a grupului spaniol Roca, comercializeaza obiecte sanitare ceramice, baterii, mobilier de baie, cazi si cadite de dus, precum si accesorii pentru baie. Compania comercializeaza, la nivel national, produse marcile Roca, Armani Roca, Laufen, Fayans si Jika, avand parteneriate cu peste 30 de distribuitori autorizati, in toate orasele mari ale tarii.
In contextul pandemiei si al impactului negativ al acesteia in economie, compania a inchis activitatile de productie in 2020 si, in acest moment, functioneaza ca reprezentanta comerciala a grupului Roca, cu sediul, birourile si depozitul in Bucuresti, pe Bd. Preciziei.
|