Agenda Constructiilor
Sambata, 06 Iunie 2020
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - CCIR: 37 de masuri de atenuare a efectelor economice negative ale pandemiei
CCIR: 37 de masuri de atenuare a efectelor economice negative ale pandemiei
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 18 Mar 2020 21:54
Camera de Comert si Industrie a Romaniei impreuna cu membrii acesteia - Camerele de comert si industrie judetene au realizat o consultare sustinuta a medului de afaceri la nivel national ale caror propuneri de masuri imediate vizand politicile economice, fiscale si monetare necesare pentru diminuarea potentialelor efecte economice negative ale pandemiei generate de COVID-19 asupra agentilor economici din Romania, le prezentam, succint, in continuare:
1. Scutirea sau cel putin esalonarea platii impozitelor, taxelor si contributiilor agentilor economici (CAS, CASS si CAM) pentru salariile angajatilor acestora pentru o perioada de 90 de zile concomitent cu acordarea unei bonificatii de cel putin 15% companiilor care inteleg sa nu acceseze optiunea de reesalonare;
2. Prelungirea pana pe data de 25 mai 2020, prin derogare de la prevederile art. 42, alin. (1) din Codul Fiscal, a termenului de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit aferenta anului fiscal 2019;
3. Prelungirea de la 15 zile la 45 de zile a termenului in care poate incepe executarea silita, pentru toate somatiile active emise de ANAF, in situatia in care nu se stinge debitul sau nu se notifica organul fiscal cu privire la intentia de a demara procedura de mediere. In practica, exista situatii in care aceste somatii sunt transmise din eroare, insa datorita situatiei create, contribuabilii pot avea nevoie de timp suplimentar pentru a analiza situatia si a notifica organul fiscal cu privire la intentia de a demara procedura de mediere;
4. Amanarea termenelor pentru depunerea situatiilor financiare aferente anului 2019 si depunerea D101, deconturi TVA, D390, D394;
5. Cresterea investitiilor publice pentru sustinerea economiei si directionarea unor resurse financiare corespunzatoare din bugetul de stat sau cel comunitar, pentru sprijinirea activitatii curente a sectorului IMM;
6. Posibilitatea decontarii directe de la beneficiar (primarii/ companii de apa) cu subcontractori si/sau furnizori de materiale in cadrul proiectelor de infrastructura si urmarirea platii subcontractorilor si a furnizorilor de materiale de catre beneficiarii de proiecte de infrastructura si plati directe catre acestia in cazul in care AG nu isi respecta obligatiile contractuale;
7. Aprobarea de urgenta a suplimentarii costurilor de executie a lucrarilor, raportat la masurile luate prin OUG nr. 114/2018, acolo unde acestea nu au fost aprobate pana acum (cca. 40% din cazuri) si decontarea cheltuielilor de conservare a lucrarilor suspendate pe perioada pandemiei;
8. Aprobarea costurilor suplimentare generate de cresterea costurilor pentru companii, in special cele de logistica si de curs valutar, pe perioada pandemiei;
9. Crearea de coridoare de transport marfa, inclusiv combinarea circulatiei rutiere cu circulatia feroviara, astfel incat camioanele sa fie incarcate in vagoane speciale pentru asigurarea unor fluxuri de materii prime;
10. Organizarea unor terminale de marfuri care sa deserveasca firmele exportatoare si implementarea unor proceduri speciale in vama pentru soferii de pe TIR-uri care tranziteaza sau vin din zonele de risc;
11. Modificarea Regulamentelor BNR in sensul eliminarii obligativitatii asigurarii de provizioane de catre bancile comerciale care acorda perioade de gratie la plata ratelor pe un termen de maxim 6 luni de zile in aceasta perioada si reducerea dobanzii de politica monetara cu minim 1 punct procentual;
12. Revenirea la forma initiala a prevederilor art. 78 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
13. Garantarea de catre stat a incasarii creantelor in cazul firmelor care au de incasat datorii de la companii cu capital majoritar de stat, aflate in insolventa;
14. Suportarea integrala de catre stat a indemnizatiei de 75% din salariu in cazul somajului tehnic pe o perioada de cel putin 6 luni;
15. Posibilitatea de a acorda zile libere platite in avans si recuperarea acestora prin ore suplimentare cu posibilitatea depasirii temporare a plafoanelor impuse de legislatia actuala;
16. Acordarea de linii de finantare nerambursabile sau cu dobanda zero pentru plata salariilor angajatilor companiilor si altor organizatii private;
17. Impunerea, prin masuri legislative specifice, distribuitorilor, importatorilor si retailerilor sa nu creasca nejustificat preturile la produsele specifice;
18. Incurajarea vanzarilor de produse autohtone pentru sustinerea activitatilor societatilor romanesti;
19. Acordarea de linii de credit prin intermediul bancilor cu capital de stat (CEC Bank si Eximbank) pe termen de 1 an cu dobanda zero sau cel mult 50 % din ROBOR, pentru IMM si pentru celelalte entitati ce au pana la 50 de angajati (PFA, IF, II, AF, ONG) pentru a stimula revenirea rapida a activitatii;
20. Acordarea de garantii guvernamentale companiilor pentru a contracta finantari bancare pentru sustinerea activitatii curente, inclusiv a somajului tehnic si, totodata, acordarea de scutiri de impozite pentru angajarile noi;
21. Esalonarea datoriilor fiscale ale companiilor pe o perioada de pana la 120 de zile de la termenul de plata - 25.03.2020, fara a fi calculate dobanzi si penalitati pentru aceasta perioada;
22. Compensarea intre sumele de rambursat de la bugetul de stat si obligatiile fiscale scadente ale contribuabililor persoane juridice, fara calcularea de penalitati in sarcina acestora daca compensarea nu s-a realizat la timp de catre stat.
23. Rambursarea imediata a datoriilor statului catre agentii economici - TVA, recuperari de impozite etc.;
24. Adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ privind tranzactiile electronice, proiect de Lege privind identificarea electronica si serviciile de incredere aflat in dezbatere la Camera Deputatilor (L481/2019 - Pl-x 475/2019) sau emiterea de catre Guvernul Romaniei a unei Ordonante de urgenta prin care semnaturii electronice avansata sa-i fie recunoscuta valoarea juridica si care sa produca efecte juridice depline;
25. Modificarea H.G. nr 1186/2000 pentru aprobarea Listei cuprinzand urgentele medico-chirurgicale, precum si bolile infectocontagioase din grupa A, pentru care asiguratii beneficiaza de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca fara conditii de stagiu de cotizare prin adaugarea COVID-19 pe lista bolilor infectocontagioase astfel incat sa beneficieze de indemnizatie si cei fara stagiu de cotizare;
26. Eliminarea plafoanelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neincasare a clientilor;
27. Rambursarea de urgenta catre agentii economici a platilor concediilor medicale ale angajatilor acestora;
28. Trecerea medicamentelor, materialelor si serviciilor SSM necesare pentru preventie, dezinfectie si protectie de la cota redusa sau standard de TVA, la cota de 5%;
29. Introducerea si acordarea deductibilitatii fiscale pentru provizioanele de continuitate a activitatii;
30. Instituirea unor masuri privind somajul tehnic pentru toti agentii economici, aplicabile inclusiv altor entitati, inclusiv organismelor neguvernamentale care desfasoara activitati economice;
31. Adoptarea de urgenta si cu deplina transparenta a procedurii stabilita prin hotarare a Guvernului, pentru punerea in aplicare a masurilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in conditiile in care masura extinderii termenului de suspendare a cursurilor unitatilor de invatamant este prevazuta a fi in fiinta pe toata perioada in care este instituita starea de urgenta;
32. Scutirea sau cel putin amanarea de la plata TVA, a impozitului pe venit, a contributiilor sociale si a taxelor locale pentru trimestrele I si II ale anului in curs pentru firmele din domeniul turismului;
33. Efectuarea demersurilor catre sectorul bancar in vederea instituirii unor perioade de gratie a platilor ratelor bancare pe o anumita perioada fara perceperea de dobanzi sau penalitati;
34. Acordarea tichetelor de vacanta cu posibilitatea utilizarii imediata a acestora, concomitent cu contractarea vacantelor;
35. Suspendarea platilor pentru licente de transport, taxe de drum, ARR, etc., specifice companiilor din domeniul transportului;
36. Scutirea de la plata impozitului pe profit si pe dividende corespunzatoare anului 2019 si considerarea ca impozit zero pe profit si pe dividende pentru anul 2020, daca impozitul este reinvestit in activitatea principala;
37. Suportarea prin bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate a tuturor cheltuielilor efectuate de catre agentii economici cu materialele specifice pentru prevenirea raspandirii virusului - masti, dezinfectanti etc.
 
ACADCOVID-19C4E FORUMbluebeamTeraSteel
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere