BLACHOTRAPEZ a incheiat primul semestru cu o cifra de afaceri de 50 milioane lei |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 18 Oct 2023 06:20 |
Lider al pietei poloneze a acoperisurilor metalice, Blachotrapez a intrat pe piata romaneasca din 2010 si a dezvoltat aici doua fabrici - la Baia Mare si, din 2018, la Ploiesti, cu o capacitate de productie anuala de aproape 7 milioane de metri patrati. Blachotrapez este unicul producator din Romania de tigle metalice si accesorii pentru acoperis care foloseste materie prima ThyssenKrupp, iar printre furnizorii sai se numara si fabrica italiana Arvedi. Vedetele gamei de produse sunt tiglele metalice Enigma si Germania Simetric, ambele originale, dezvoltate de echipa de cercetare a grupului Blachotrapez si care sunt fabricate in Romania. Un alt model de top este sindrila metalica Janosik, cu un design inovator si caracteristici unice. Compania ofera si solutii fotovoltaice complete prin brandul Roof Energy.
Blachotrapez Romania realizeaza vanzari en gros si en detail pe piata interna, precum si exporturi in Ungaria si Bulgaria. Evolutia companiei s-a situat pe un trend ascendent inca din primii ani, iar in prezent Blachotrapez este unul dintre principalii producatori de sisteme metalice pentru acoperisuri din tara noastra.
Interviu cu Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez Romania.
- Care sunt principalele tendinte pe piata de sisteme pentru acoperisuri in 2023?
- Clientii Blachotrapez s-au obisnuit deja sa gaseasca la noi produse moderne, de calitate ridicata. Tendinta pietei este, in acest an, spre modern si acesta este si focusul firmei noastre, de a fi cea mai moderna firma pe piata. Fabricam modele de tigla metalica care nu se regasesc la alti competitori, filosofia noastra fiind sa ramanem producatorul cu cea mai larga oferta de modele moderne.
Ca tendinte, finisajul mat a continuat sa castige teren in fata celui lucios, ceea ce inseamna un termen de garantie mai mare, dar si un pret mai ridicat. Germania, German, Enigma, Estima reprezinta produsele noastre din topul cererii. In ceea ce priveste culorile, putem spune ca in 2023 predomina griul inchis, dar avem, in continuare, un nivel ridicat al cererii si pentru negru, in timp ce rosu nu mai este in topul cererilor.
Clientii sunt tot mai educati si bine documentati cand vine vorba de alegerea produselor pentru locuinte. Vor sa investeasca in ceva de o calitate cat mai ridicata si cu o garantie suficienta, in produse moderne, functionale si frumoase.
- Cum a evoluat piata de sisteme pentru acoperisuri in 2022 si ce estimari aveti pentru anul in curs?
- Anul 2022 a fost marcat de imprevizibilitate pe piata materialelor de constructii, care a fost afectata de fluctuatiile pretului la otel, precum si de criza energiei, a gazului si a combustibilului. In 2023, pentru zona rezidentiala s-a simtit negativ si situatia creditelor ipotecare. In aceste conditii, estimam o scadere de aproximativ 20% a pietei sistemelor pentru acoperisuri fata de anul trecut.
- Pentru ce tip de proiecte ati inregistrat cele mai importante cereri in acest an si din ce regiuni ale tarii au provenit acestea?
- Fata de anul trecut, in 2023 am inregistrat o crestere a volumului de vanzari pentru export, pe partea de constructii industriale, respectiv o scadere pentru intern, pe zona rezidentiala. Regiunile cu cele mai multe vanzari din Romania au fost Maramures, nordul Transilvaniei si Bucovina.
- Aveti in vedere investitii sau lansarea de produse/ sortimente noi in acest an?
- La sfarsitul anului trecut am finalizat cea mai mare investitie a companiei din ultimii ani: noua hala de productie si sediul Blachotrapez de la Baia Mare, proiect cu o valoare totala de 12,4 milioane de lei, din care jumatate reprezinta ajutor de stat. Hala are un sistem de productie inovativ, complet automatizat, care elimina practic munca fizica, lasand muncitorilor doar sarcina de a supraveghea si a corecta fluxul de lucru, realizat acum in intregime de utilaje. Aceasta investitie ne-a permis sa incepem in 2023 productia sindrilei metalice Janosik in fabrica din Baia Mare.
Am lansat doua produse premium din categoria tigla metalica, Estima si German, precum si modelul inovator High-Tech Panel, cu finisaj microwave. Ne pregatim sa mai lansam un alt model modern de tigla metalica, unimodular.
- Precizati nivelul cifrei de afaceri din semestrul intai si estimati valoarea acesteia pentru 2023, in comparatie cu anul anterior.
- In primul semestru din 2023, am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 50 de milioane de lei, in scadere fata de anul trecut, in tendinta pietei. De altfel, pentru intregul an estimam o scadere a cifrei de afaceri de aproximativ 15%, raportata la un volum estimat cu 5% mai mic decat in 2022, deci rezultate mai bune decat media pietei.
- Care sunt principalele dificultati/ provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Cea mai mare provocare in domeniul nostru o reprezinta instabilitatea materiei prime, respectiv fluctuatiile mari de pret, pe care incercam sa le gestionam prin contracte ferme si de durata cu marii producatori de otel.
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Reactionam la cererile pietei, astfel ca am lansat sistemul complet de panouri fotovoltaice Roof Energy. Acesta se integreaza pe acoperis si asigura mentinerea garantiei acoperisului Blachotrapez. Astfel, le furnizam clientilor nostri solutii complete pentru acoperis, cu optimizarea consumului de energie electrica.
|