Agenda Constructiilor
Sambata, 08 Mai 2021
 
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - CONCEPT STRUCTURE: Noi perspective de dezvoltare aparute in perioada de criza
CONCEPT STRUCTURE: Noi perspective de dezvoltare aparute in perioada de criza
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 04 Mai 2021 06:57
Concept Structure, firma specializata in proiectare structurala cu un portofoliu ce insumeaza 915 proiecte realizate, cu o suprafata totala de peste 800.000 mp, reprezentand mai ales investitii private, a avut o evolutie ascendenta pe piata de proiectare in ultimii 10 ani si cauta noi posibilitati de integrare in piata, inclusiv prin abordarea de noi proiecte in zona investitiilor publice. In contextul in care segmentul investitiilor in cladiri de birouri, preponderente in portofoliul companiei, a fost afectat de pandemie si numarul de proiecte noi este destul de limitat, business-ul Concept Structure s-a mentinut pe o traiectorie usor ascendenta in 2020, un ritm similar de evolutie fiind asteptat si in 2021. In prezent, compania are in portofoliu proiecte in lucru ce reprezinta investitii cu o valoare cumulata de 150-200 de milioane de euro, printre cele mai mari fiind cladirile de birouri Miro Offices, Matei Millo, Tandem Offices, ansamblul rezidential Crown Towers si etapa a doua a complexului Stejarii, dar si proiecte publice, precum teatrul Favorit si infrastructura santierului naval VARD Tulcea.
Interviu cu ing. Teodor Matei (38 de ani), Partener la Concept Structure si manager cu o experienta profesionala de 15 ani pe piata de constructii si proiectare structurala.
 
- Piata de constructii a avut o evolutie foarte buna in 2020. Cum s-a vazut anul, din perspectiva dvs.?
- Intr-adevar, sectorul de constructii a mers foarte bine in 2020, dar pe partea de executie, zona de proiectare fiind influentata negativ de pandemie. S-au blocat destul de multe proiecte noi de birouri, context in care am resimtit anul trecut ca pe o perioada de relaxare, de rearanjare a activitatii, dupa un 2019 agitat. Estimam ca 2021 va continua in aceeasi maniera, cu speranta ca unele investitii noi in zona de birouri ar putea fi reluate pe masura relaxarii restrictiilor estimata mai ales pentru a doua jumatate a anului. In zona proiectelor rezidentiale, nu s-au schimbat foarte mult lucrurile. Cresterile de preturi la materiile prime inca nu se simt pe piata, au existat proiecte reconfigurate din zona birourilor si lucrurile se echilibreaza in functie de cerere.
 
- Ce proiecte aveti in lucru, in acest moment?
- Pe segmentul de birouri avem cladirea de birouri Miro, investitie de 35 milioane de euro inceputa in vara anului trecut, in plina criza, si care are termenul de finalizare stabilit in acest an. Tot pe partea de birouri avem cladirile Matei Millo si Tandem, dezvoltate de Forte Partners in zona centrala a Capitalei, in apropierea Palatului Telefoanelor. De asemenea, lucram la faza a doua a complexului rezidential Stejarii, ce va include 17 blocuri cu 4-5 etaje si o gradinita, dar si la ansamblul Crown Towers, dezvoltat de Metropolitan, cu care mai colaboram pentru un proiect de locuinte in zona Viilor.
In zona proiectelor publice lucram la teatrul Favorit, din Bucuresti, un proiect deosebit de complex din punct de vedere structural. Am avut multe situatii neprevazute, la care a trebuit sa ne adaptam pe masura ce antreprenorul a inaintat cu executia lucrarilor. Tot pe acest santier au existat ceva probleme si cu preturile, care s-au majorat destul de mult din momentul in care au fost stabilite costurile si inceputul efectiv al lucrarilor.
 
 
- Ati trecut la modul de lucru in BIM? Poate fi implementat si in zona de proiectare structurala?
- Din punctul meu de vedere, BIM este un concept putin ambiguu, greu de implementat pe piata din Romania in primul rand datorita caracterului de „nou”. Preferam sa lucram, in continuare, intr-un program structural, pe care il integram intr-un manager BIM. Consider ca va fi greu sa folosim un singur program realizat de un dezvoltator de software unic, dar cred ca se poate realiza proiectare BIM cu module pentru fiecare specializare in parte. In plus, pentru ca eficienta unui astfel de sistem sa fie maxima, trebuie inclus si constructorul, si probabil aceasta este urmatoarea etapa in implementarea BIM.
In ceea ce ne priveste, la Concept Structure lucram, in continuare, cu Autocad, pe circa 30%-40% din activitate, datorita experientei acumulate in ultimii 20 de ani, fiind cel mai folosit program in domeniul de proiectare structurala. Pentru restul proiectelor, echipele s-au specializat pentru programele de redactare 3D precum Tekla Structures pentru metal, respectiv Nemetschek pentru structurile din beton armat. Aceste programe functioneaza foarte bine pentru implementarea conceptului BIM. Ramane o alternativa programul Revit, care teoretic integreaza cel mai bine acest concept pe toate cele 3 specialitati de baza (Arhitectura, Structura si Instalatii). Din pacate, cel putin pe specialitatea Structura, acesta este depasit din punct de vedere al modului de operare de cele doua amintite mai sus. In orice situatie, consider ca se poate utiliza sistemul de proiectare BIM prin integrarea mai multor programe de proiectare atat timp cat folosesc modulul cu extensia .ifc.
 
- Ce estimati privind activitatea in 2021 si care sunt principalele obiective pe care le aveti in perioada urmatoare?
- Pentru 2021 ne dorim sa ne mentinem trendul de crestere la nivel de business si acest lucru este posibil, in speranta unei reveniri a pietei de proiectare in a doua parte a anului. Vom avea o perspectiva mai buna dupa perioada mai-iunie. In plus, avem in plan diversificarea activitatii si abordarea de noi proiecte in zona investitiilor publice si vom dezvolta un departament specializat, in aceasta directie. In plus, din aceasta vara vom incepe un program de cursuri cu studentii in parteneriat cu UTCB, in speranta ca vom putea acoperi lipsurile simtite in perioada pandemiei din perspectiva pregatirii studentilor de integrare in piata muncii.
 
- Care sunt lectiile pe care le-ati invatat anul trecut, in contextul pandemiei?
- In primul rand, am testat modul de lucru remote. Work from home (munca de acasa) ne-a adus mai multa libertate, de care ne-am bucurat temporar, dar dupa cele doua luni de lockdown fiecare dintre membrii echipei a inteles ce inseamna, de fapt, acest lucru, si 60-70% dintre noi am preferat sa revenim la birou. A fost un lucru bun, o lectie de viata pana la urma, la care 30% din echipa s-a adaptat. Trebuie sa mentionez ca productivitatea nu a fost afectata de aceste schimbari.
In al doilea rand, am devenit mult mai flexibili si suntem mai pregatiti pentru o criza. La nivel de companie aflata in crestere, aceasta perioada dificila ne-a dat cateva parghii noi, dar si timp si ragaz de a aborda noi tipologii de proiecte.
 
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
gamma_2021AUTODESKALLBIMVideoConfAC-iulTERAPLAST
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MARTIE/APRILIE 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
CELCO 2020
cv water 2021
rigips
strabag nivel 1
Acvatot 2019
hidroplasto
ssab ag antrepriza generala
ERBASU CONSTRUCT
hilti

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
AHK 2018
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
AICPS_30
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere