Agenda Constructiilor
Duminica, 25 Octombrie 2020
GRUNDFOS
PAGINA PERSONALIZATA


ROCKWOOL ROMANIA

ROCKWOOL ROMANIA

Adresa: Sos. Bucuresti Ploiesti Nr 1A, Cladirea C, Etaj 1, Bucuresti, S1
Telefon: 021/233.44.40
Fax: 021/233.44.41
E-mail: info@rockwool.ro
Web site: www.rockwool.ro
Domenii: Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Producator de vata minerala bazaltica; termoizolatii rezistente la foc; solutii si sisteme pentru izolarea cladirilor.
Prezentare companie/institutie
“Frumusetea produselor ROCKWOOL este ca ele ne inconjoara peste tot si, chiar daca uneori nu sunt vizibile, ne fac viata mult mai confortabila”
 
Peste 80 de ani de istorie pentru un veritabil etalon al industriei de sisteme de termoizolare pe baza de vata minerala bazaltica
 
“There is something exciting about turning an abundant, ancient resource into a range of products that enrich modern life and address global challenges. The beauty of our products is that they are all around us, all the time, no matter where we are. Yes, they are quiet, and often go unnoticed, but the silent, often hidden existence of these products make our lives measurably more comfortable and enjoyable”. Aceste cuvinte apartin lui Jens Birgersson, CEO si presedinte al consiliului de administratie al grupului danez ROCKWOOL, unul dintre cei mai reputati furnizori globali de sisteme ultraperformante de termoizolare, din gama vatei minerale bazaltice. Cu o istorie de peste 80 de ani, compania fondata in 1935 este un deschizator de drumuri in utilizarea acestui tip de material pentru realizarea de sisteme de termoizolare, care au fost utilizate initial in Peninsula Scandinavica. Productia propriu-zisa a fost lansata un an mai tarziu pe baza desenelor si drepturilor de proprietate detinute.
 
Fabrica din Romania, pe harta strategiei de dezvoltare a grupului
Dupa razboi, in 1951 a fost inaugurata subsidiara din Germania, unde au si demarat, de altfel, primele operatiuni de productie din afara Scandinaviei, in anul 1954. In timpul crizei OPEC de la inceputul deceniului al optulea al secolului trecut, odata cu majorarea semnificativa a preturilor la energia electrica, beneficiarii au inceput sa constientizeze acut avantajele utilizarii vatei minerale pentru termoizolare. In consecinta, ROCKWOOL a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de la 360 milioane coroane daneze (DKK) in 1970 la 1,6 miliarde DKK in 1979. Anii ’80 s-au caracterizat printr-o extindere masiva a portofoliului de produse, executate pe baza unei tehnologii de mare eficienta. La finele deceniului respectiv a fost deschisa prima unitate de productie din America de Nord, in Ontario - Canada, pundandu-se astfel bazele unei viitoare expansiuni in regiune. Acesta a fost, de altfel, semnalul unei extinderi masive a operatiunilor, care a demarat la putin timp dupa aceea, ROCKWOOL inregistrand rate extrem de rapide de crestere extensiva din punct de vedere geografic. Procesul a vizat initial zona Europei, pentru ca incepand cu anul 2000 sa continue in Extremul Orient. Un eveniment important a fost reprezentat de listarea grupului la Bursa de Valori din Copenhaga, care a avut loc in 1996. Jens Birgersson a devenit director executiv al ROCKWOOL in 2015, lansand un program indraznet de transformare a afacerii, care a fost incununat de succes in doar un an dupa aplicarea sa. 2017 a marcat aniversarea a opt decenii de succes pe piata mondiala de profil, cu aceasta ocazie fiind demarat un nou plan de dezvoltare menit sa sustina expansiunea viitoare si cresterea profitabila a afacerilor. Primele semne concrete ale transpunerii in practica a strategiei respective nu au intarziat sa apara, in acelasi an fiind achizitionat un pachet de actiuni al producatorului elvetian de vata minerala Flumroc, cu o cifra de afaceri de aproximativ 67 milioane CHF. In 2018, a fost preluat controlul asupra fabricantului chinez Yangzhou KEWO Energ Conservation New Materials, pentru ca dupa numai un an sa fie inaugurata unitatea de productie din Ploiesti - Romania. Nici in acest an operatiunile de expansiune nu au fost stopate, recent fiind achizitionata afacerea de panouri acustice Paroc, care opereaza in prezent sub brandul Parafon. Practic, in prezent ROCKWOOL opereaza in Europa (Austria, Bielorusia, Belgia, Bulgaria, Croatia, Cehia, Danemarca, Germania, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Finlanda, Franta, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Suedia, Ucraina, Turcia, Ungaria), America de Nord (Canada, Mexic, SUA), Asia (China, India, Malaezia, Filipine, Singapore, Thailanda, Vietnam) si Africa (Emiratele Arabe Unite).
 
Sustenabilitate si CSR - doi dintre pilonii fundamentali ai politicilor de crestere durabila
Portofoliul de produse al grupului este extins si include solutii tehnice de izolare pentru procese industriale si aplicatii offshore (ce prezinta avantaje nete de reducere a pierderilor de caldura, limitare a emisiilor de gaze cu efect de sera si au o amprenta minima de carbon), sisteme de termoizolare si protectie pasiva impotriva incendiilor (ideale gratie caracteristicilor de reciclabilitate completa, incadrare in clasa A1 de reactie la foc, capacitate de intarziere a propagarii incendiului, durabilitate, rezilienta, facilitate in montaj), produse personalizate pentru partenerii industriali (aplicabile in sectorul HVAC, care nu ard, nu emit fum si asigura o functionare silentioasa a aparatelor de aer conditionat), sisteme pentru izolarea placarilor exterioare ale cladirilor, materiale pentru productia horticola destinate sustinerii politicilor actuale de sustenabilitate etc. Practic, toate solutiile promovate de ROCKWOOL contribuie in mod semnificativ la combaterea schimbarilor climatice, incurajarea economiei circulare (axate pe reciclare), asigurarea unui confort ridicat utilizatorilor. Strategia operationala actuala prevede maximizarea impactului generat de produsele comercializate, concomitent cu minimizarea efectelor pe care procesele de fabricatie le exercita asupra mediului. Din prima categorie de masuri se remarca cresterea gradului de fonoizolare, constructia de imobile eficiente din punct de vedere energetic, scaderea amprentei de carbon, iar din cea de-a doua imbunatatirea ciclului apei folosite in industrie, reducerea accidentelor si a incidentelor de munca, minimizarea deseurilor rezultate din productie si scaderea drastica a emisiilor de dioxid de carbon din activitatile de fabricatie. Orientarea explicita a grupului spre sustenabilitate si responsabilitate corporatista (CSR) este reflectata inclusiv de alocarea a 23% din dividendele aferente performantei financiare catre activitatile derulate de Fundatia ROCKWOOL. Toate aceste politici sunt implementate in mod sustinut de intreaga echipa a grupului danez, formata din peste 11.000 de profesionsti ce activeaza in 39 de state de pe intregul mapamond. Din punct de vedere al dezvoltarii durabile, numai solutiile principale de la ROCKWOOL, din gama sistemelor de termoizolare vandute pe parcursul unui singur an, asigura economii mai mari de 200 milioane tone de dioxid de carbon, in conditiile in care continutul de material reciclat in structura produselor respective atinge nivelul de 50%. Performanta din acest ultim punct de vedere este si mai mare in cazul panourilor arhitecturale decorative, pentru fatade ventilate Rockpanel, la care continutul de material reciclat este 100%. Dintre constructiile de referinta la care ROCKWOOL a participat prin furnizarea de solutii pe baza de vata minerala bazaltica se numara Turnul Eifel - Paris, Empire State Building - New York, Balsoi Theater - Moscova, Turnu Agbar - Barcelona, Marina Bay Sands - Singapore, The Shard - Londra, Filarmonica din Paris, podul Hong Kong - Zhuhai - Macau, Petronas Twin Towers - Kuala Lumpur, muzeul State Hermitage - Sankt Petersburg, Olympic Park Stadium si Teatrul Shakespeare - Londra.
 
Activitatea ROCKWOOL, reflectata in cifre ce releva performanta financiara
Cel mai recent raport anual elaborat de ROCKWOOL indica, pentru 2019, o cifra de afaceri de 2,75 miliarde euro, in crestere cu 2,2% fata de exercitiul financiar precedent. Veniturile operationale s-au plasat la 372 milioane euro (+9,1%), fiind corespunzatoare unei marje de 13,5%, iar indicatorul FCF (flux liber de numerar) a fost de 2 milioane de euro, in scadere de la 196 milioane de euro, cat consemna la finele lui 2018. Analiza structurala a activitatii operationale indica scaderi de 0,3% pe segmentul solutiilor de izolare (variatia fiind determinata in valute locale, dupa eliminarea impactului valutar rezultand un spor de 0,6%), in vreme ce in sectorul sistemelor s-a inregistrat un avans de 10,5% (12,1% in moneda euro). Practic, incasarile defalcate pe cele doua categorii au fost de 2,07 miliarde euro, respectiv 680 milioane euro. Din punct de vedere geografic, in Europa de Vest livrarile au crescut cu 0,2% in trimestrul al patrulea din 2019 (in special in Franta si Marea Britanie, in timp ce in Germania s-au inregistrat anumite dificultati), iar in centrul si estul continentului, inclusiv in Federatia Rusa, a avut loc un declin de 8,2%. Cea mai buna dinamica a fost raportata in America de Nord si Asia, unde rezultatele s-au ajustat pozitiv cu 4,5%. Investitiile s-au accelerat in perioada analizata (fapt reflectat inclusiv de evolutia FCF), la nivelul intregului an fiind alocate fonduri de 400 milioane euro, din care 108 milioane de euro doar in trimestrul al patrulea (fata de 85 milioane de euro in intervalul corespunzator al anului anterior). Datele financiare oficiale pentru Romania releva o cifra de afaceri de 94 milioane de lei, realizata in anul fiscal 2018. Recent, compania a deschis prima fabrica amplasata in tara noastra, investitia aferenta fiind de 50 milioane de euro. Unitatea are o capacitate de aproximativ 45.000 de tone pe an si este construita pe un teren de 30 de hectare, situat in parcul industrial Ploiesti West Park, din localitatea Aricestii Rahtivani.
 


Produse pentru termoizolare exterioara de tip ETICS, fabricate in Romania cu tehnologia „Dual Density”
 
FRONTROCK MAX PLUS, FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO si FRONTROCK RP-PT
 
Caracteristici:
  • Termoizolare, protectie la foc, protectie impotriva propagarii flacarilor, protectie fonica.
  • Placi hidrofobizate; permeabile la vapori; stabile dimensional; rezistente la mediu alcalin.
  • Produse minerale, rezistente la actiunea daunatorilor, nu dauneaza sanatatii.
Placile de vata minerala bazaltica din gama Frontrock, realizate pe baza tehnologiei Dual Density, sunt special proiectate pentru a maximiza proprietatile de izolare termica, fonica, precum si pe cele de protectie la foc a fatadelor dotate cu sisteme de termoizolare exterioara de tip ETICS. Produsul integreaza doua straturi de vata minerala bazaltica, avand densitati diferite, ambele fiind hidrofobizate in masa. Placile se adapteaza peretilor neuniformi, stratul superior avand o densitate marita, care ii confera o rezistenta superioara la actiuni mecanice si la impact. FRONTROCK MAX PLUS (coeficient de conductivitate termica liniara λ= 0,035 W/mK) si FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO (λ= 0,036 W/mK) sunt special concepute pentru izolarea termica, protectia fonica si protectia la foc a fatadelor in sistemele de termoizolare exterioara (ETICS). Se monteaza in contact cu suprafata suport prin lipire cu adeziv si prin ancorare suplimentara cu dibluri. Nu se recomanda in zona de soclu si de contact cu terenul. In plus, placile FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO prezinta o incarcare punctuala de 500 N ce le confera anduranta la socuri mecanice si asigura o aplicare facila a stratului de armare, datorita suprafetei extrem de rigide de la exterior. Placile FRONTROCK RP-PT (= 0,039 W/mK) sunt destinate realizarii de termosisteme cu grosime redusa, fiind recomandate atat pentru lucrari de restaurare, cat si ca invelitori usoare de fatade. La o dimensiune de 20 mm, rezistenta termica este de 0,5 mpK/W pentru ca la 100 mm sa atinga 2,55 mpK/W. Pentru a identifica mai usor partea dinspre exterior a placii, produsele vor fi marcate cu brandul ROCKWOOL, care va inlocui cele doua linii imprimate.
 


Roboti industriali folositi la unitatea de productie din Romania
„Viitorul arata bine ... calitatea produselor si serviciilor va deveni o normalitate”
 
Istoria ROCKWOOL Romania este nemijlocit legata de cariera lui Florin Popescu, Business Unit Manager ROCKWOOL Balkans. Cu tenacitate, seriozitate si profesionalism, aceasta a promovat pe piata autohtona solutii de mare performanta tehnica, chiar intr-o perioada in care acestea nu erau solicitate de utilizatori in masura in care acest lucru s-ar fi impus. Meritele expertului roman sunt cu atat mai mari cu cat nu a abdicat niciodata de la principiile sale si a perseverat in demersurile de educare a clientilor, prin relevarea avantajelor nete pe care solutiile pe baza de vata minerala bazaltica le asigura proiectelor la care sunt folosite. Odata cu trecerea timpului si aplicarea inclusiv in Romania a unor standarde occidentale, cererea pentru asemenea produse a sporit considerabil, fiind incurajata inclusiv de tragediile produse de incendii. Trendul ascendent a justificat decizia managementului grupului de a investi in tara noastra si de a construi o fabrica moderna de vata minerala, care sa sustina atat cererea din Romania, cat si pe cea din zonele invecinate. La acest subiect si la alte teme de interes pentru specialistii din constructii se refera in continuare oficialul reprezentantei ROCKWOOL.
- Cum caracterizati evolutia cifrei de afaceri din ultimii ani, la nivelul companiei a carei activitate o coordonati?
- Cifra de afaceri a ROCKWOOL Romania a fost in continua crestere in perioada respectiva, inregistrand inclusiv majorari cu doua cifre. Chiar si prima parte a anului in curs a fost una buna, concretizata prin faptul ca in primul semestru am reusit o crestere de 13% a vanzarilor. Din pacate, pandemia Covid-19 ne-a afectat si pe noi, venind intr-un moment excelent pentru afaceri, in care incasarile sporeau in mod accelerat. Veniturile au scazut in acest context, insa, din fericire, nu s-au prabusit. Am reusit sa ne mentinem la un nivel bun, datorita increderii pe care clientii nostri o au in noi, dupa mai mult de 20 de ani de activitate pe piata, precum si datorita faptului ca detinem fabrica din judetul Prahova.
De asemenea, echipa noastra s-a mobilizat foarte bine in acest interval, ceea ce ne-a permis sa ne dezvoltam capacitatea de reactie si sa facem fata bine tuturor provocarilor. Concret, la unitatea din Romania am lansat in fabricatie solutii din gamele Hardrock, Dachrock si Frontrock, marcand, astfel, primele materiale pe baza de vata minerala bazaltica realizate prin tehnologia “Dual Density” in tara noastra. De asemenea, am instalat roboti industriali care fac ca procesele de productie sa devina mai eficiente.
- Ce previziuni aveti, pe termen scurt si mediu, luand in considerare inclusiv faptul ca detineti o fabrica pe plan local?
- Suntem moderat optimisti atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu. Credem ca parcurgem o perioada de revenire economica, care este palpabila, desi nu foarte solida si care poate fi influentata de directiile neprevazute in care poate evolua economia mondiala. Pe termen lung, ne punem mari sperante in finantarile care vor veni de la Uniunea Europeana, mai ales cele 30,5 miliarde euro ce reprezinta fondurile de recuperare economica din programul Next Generation. Din acestea, 11,3 miliarde euro vor trebui cheltuite conform principiilor Green Deal (pactul ecologic european). Daca analizam declaratiile Ursulei von der Leyen, presedinte al Comisiei Europene, renovarea cladirilor este esentiala pentru atingerea obiectivelor acestui pact. Revenind la Romania, desigur ca ROCKWOOL are un avantaj datorita existentei fabricii noastre de vata bazaltica din Aricestii-Rahtivani, dar la fel de important este si brandul puternic, de incredere, pe care l-am construit in acesti ani.
- Care au fost masurile pe care le-ati implementat la nivelul companiei pentru a consolida cota de piata?
- Activitatile legate de fabrica, adica noile produse si echipamente, au constituit principalele masuri pe care le-am avut permanent in vedere. Dincolo de aceasta, ne-am consolidat echipa atat in ceea ce priveste activitatea de vanzari, cat si cea de productie. Intr-o perioada in care se faceau concedieri, noi am angajat oameni si nici nu am redus salariile personalului existent.
- In ce masura a contribuit problematica protectiei la foc la cresterea vanzarilor din Romania?
- Siguranta la incendiu a reprezentat mereu un atu al produselor ROCKWOOL, intrucat ele fac parte din Euroclasa A1, cu gradul de protectie cel mai ridicat la incendiu. Pe scurt, materialele respective nu ard si contribuie in mod semnificativ la limitarea propagarii focului in timpul incendiului. In ultimii ani, populatia si mai ales specialistii au inclinat tot mai mult spre solutii sigure din punctul de vedere al acestui risc major, pe masura ce au constientizat ca in joc sunt bunurile si, mai presus de toate, vietile noastre si ale celor dragi. Acum este randul autoritatilor sa aduca la zi legislatia din domeniu.
- Care sunt principalele noutati din portofoliu si la ce proiecte ati participat recent?
- Am vorbit deja despre lansarile recente de produse, care fac parte din gamele Hardrock, Dachrock si Frontrock. Avand in vedere faptul ca suntem parte integranta a unei entitati aflate in continua dezvoltare, incercam permanent sa fim in avangarda inovatiei. In ceea ce priveste proiectele, ar putea fi mentionate Belvedere Residences (faza 3), Hotel Ibis Bucuresti, conversia halei Laminor, spitalul Marie Curie, One Herastrau Park, One Mircea Eliade, Iride Park, Tiriac Tower, Dambovita Mall Targoviste, Neo Mamaia, Triama Residenz etc.
- Ce dificultati intampinati in desfasurarea activitatii?
- Problemele sunt aceleasi cu care se confrunta si ceilalti competitori activi pe piata, incepand cu legislatia neactualizata si terminand cu imprevizibilitatea mediului economic. Noi incercam sa ne consolidam permanent organizatia si sa fim pregatiti pentru socurile pe care orice companie le infrunta, mai ales pentru o perioada precum cea pe care o traversam la momentul actual.
- Cum se adapteaza ROCKWOOL la noua paradigma a celei de-a patra revolutii industriale, care are in centrul sau digitalizarea?
- Consider ca ne adaptam bine si mergem ferm in sensul digitalizarii. Oricum urmaream aceasta directie de mai multi ani, doar ca in prezent acceleram procesul respectiv. Cine nu face fata schimbarilor aduse de digitalizare se supune unor riscuri serioase de inregistrare a unor pierderi in viitor.
- Ce perspective de dezvoltare intrevedeti pe termen scurt si mediu pe piata pe care activati?
- Contextul actual este caracterizat de incertitudine, dar cred ca avem si cateva constante foarte importante, venind in special din directia UE. Ma bucura atentia data pactului verde european, care isi propune sa mobilizeze 1.000 de miliarde de euro pentru combaterea schimbarilor climatice. Sume mari vor merge pentru renovarea cladirilor, iar Romania va avea partea ei, mai ales ca avem de cheltuit 80 de miliarde de euro in urmatorii ani. Dincolo de bani, obligatiile pe care le impun directivele si regulamentele europene incurajeaza eficienta energetica in cladiri. Un alt factor tine de preferintele consumatorilor, ce se orienteaza spre produse care nu doar ca reduc facturile la energie, dar asigura si un confort interior, laolalta cu siguranta la incendiu.
- In final, adresati un mesaj partenerilor si competitorilor.
- Partenerilor as vrea sa le multumesc ca ne sunt alaturi si ii asiguram ca zi de zi facem tot ce putem pentru ca lucrurile sa se dezvolte in directia buna. Competitorilor le spun: viitorul arata bine pentru toti si trebuie sa depunem eforturi pentru a avea fiecare o parte dintr-o piata tot mai mare, in care calitatea produselor si a serviciilor sa devina o normalitate si nu doar un avantaj al clientilor nostri.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2020)

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
VideoConfAC-iulCOVID-19ALLBIMAUTODESKelmas_1oct
ROCKWOOL 196
A aparut editia
OCTOMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
CELCO 2020
rigips
hilti
ssab ag antrepriza generala
strabag nivel 1
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
AHK 2018
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere