Agenda Constructiilor
Vineri, 07 Mai 2021
 
Home - Stiri - Info-Santiere - CCIR raspunde acuzatiilor NEPI Rockcastle referitoare la proiectul de la Romexpo
CCIR raspunde acuzatiilor NEPI Rockcastle referitoare la proiectul de la Romexpo
Info-Santiere Publicat de Stelian DINCA 23 Mar 2021 09:22
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a luat act cu neplacuta surprindere de pozitia exprimata de NEPI Rockcastle, cu privire la proiectul de dezvoltare a Complexului Expozitional Romexpo, precum si fata de proiectul de lege pentru modificarea si completarea legii camerelor de comert din Romania nr. 335/2007. Redam, in continuare, comunicatul integral al institutiei.
"Prin acest atac sustinut la adresa CCIR, consideram ca NEPI Rockcastle a epuizat orice sansa de dialog cu institutia noastra, avand in vedere faptul ca, la data prezentei, nu exista niciun contract semnat intre CCIR si alti dezvoltatori imobiliari.
Cum deja suntem obisnuiti, NEPI Rockcastle apeleaza la acelasi procedeu, si anume la cenzura prin omisiune, dezinformand opinia publica cu privire la situatia terenului aferent Complexului Expozitional Romexpo.
Cu riscul de a ne repeta, dar si cu speranta ca NEPI Rockcastle va intelege intr-un final legislatia din Romania, facem urmatoarele precizari:
Terenul aferent Complexului Expozitional Romexpo este in folosinta CCIR pana in anul 2053, potrivit H.G. nr. 1709/2004 si, respectiv, H.G. nr. 2127/2004 prin care s-au dispus transmiterea unor terenuri in suprafata de 9,83 ha si, respectiv, de 403.867 mp, proprietate privata a statului, din administrarea Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti in administrarea Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat”, precum si darea in folosinta gratuita a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, pe o perioada de 49 de ani, a terenului corespunzator (s.n.).
Aratam inca o data faptul ca, Guvernul Romaniei, prin H.G. nr. 501/2010, a incercat sa retraga CCIR inclusiv dreptul de folosinta gratuita asupra acestor terenuri, insa, ca urmare a Deciziei nr. 3522/2013 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie (I.C.C.J.) - Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal, irevocabila, pronuntata in Dosarul nr. 6370/2/2010, in sedinta publica din 19 martie 2013, instanta suprema a anulat hotararea Guvernului si a consfintit dreptul CCIR de utilizare gratuita a acestor terenuri pentru 49 de ani.
Facem din nou apel la istorie si aratam faptul ca in anul 1961, prin Dispozitia Consiliului de Ministri nr. 92/1961, s-a aprobat amplasarea Expozitiei Economiei Nationale a Republicii Populare Romane pe terenurile Hipodromului de la Baneasa si s-au dat in administrare catre CCIR aceste terenuri. Ulterior, prin Deciziile nr. 1146/1972 si nr. 152/1973 ale Biroului Permanent al Comitetului Executiv al fostului Consiliu Popular al Municipiului Bucuresti s-a decis, in temeiul art. 1 si 2 din Decretul nr. 409/1955 si tinand cont de prevederile art. 17 din Dispozitia Consiliului de Ministri nr. 92/1961, trecerea in administrarea CCIR a terenurilor (aceleasi care fac obiectul proiectului de lege adoptate de catre Parlament in anul 2020 si aflate, pana in anul 2053, in folosinta CCIR).
Cu rea intentie sau din nestiinta, NEPI Rockcastle omite, in continuare, ca tot ceea ce este deasupra terenului, si anume: platforme betonate, cladiri, hale etc. reprezinta proprietate privata. In consecinta, orice incercare a statului de a vinde acest teren ar putea fi facuta numai cu despagubirea prealabila si la justa valoare a CCIR, estimata, conform discutiilor din comisiile de specialitate din Parlament, la 300 de milioane de euro (mult peste pretul pietei in ceea ce priveste valoarea terenului).
In acest context, CCIR considera ca NEPI Rockcastle si-a depasit cu mult competenta prin aceasta incercare agresiva de a submina noua lege a camerelor de comert. Aici trebuie mentionat din nou faptul ca toate camerele de comert din Europa (ex.: Germania, Austria, Italia, Franta) au legi speciale prin care statul asigura mijloace de finantare indirecte pentru ca acestea sa-si poata exercita in conditii adecvate atributiile si competentele.
Nu in ultimul rand, precizam faptul ca proiectul de lege pentru modificarea legii camerelor de comert din Romania, care a trecut testul constitutionalitatii anterior promulgarii, are in vedere exclusiv CCIR si nu o alta entitate, asa cum fals si tendentios este invocat de catre Nepi Rockcastle".
 
Puntul de vedere emis de NEPI Rockcastle care a generat acest raspuns poate fi consultat aici.
 
gamma_2021ALLBIMAUTODESKVideoConfAC-iulTERAPLAST
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MARTIE/APRILIE 2021!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
hidroplasto
rigips
Acvatot 2019
CELCO 2020
ERBASU CONSTRUCT
hilti
cv water 2021
ssab ag antrepriza generala
strabag nivel 1

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
ROGBC 2016
econet
ef-de-n
AHK 2018
AICPS_30
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere