Agenda Constructiilor
Vineri, 10 Aprilie 2020
GRUNDFOS
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - McKinsey: Comerciantii de sisteme de zidarie sa automatizeze activitatile de rutina
McKinsey: Comerciantii de sisteme de zidarie sa automatizeze activitatile de rutina
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 18 Feb 2020 07:16
Cresterea vanzarilor si mai ales a profitului in domeniul comertului cu amanuntul pentru produsele de constructii - in special, in magazinele traditionale - devine un demers din ce in ce mai greu si mai complex in fiecare an. In acest context, nu este de mirare ca numeroase retele de retail, de anvergura mondiala, au abordat multe din tehnicile posibile de crestere a eficientei operationale si a productivitatii muncii, prin automatizarea proceselor. A venit astfel momentul sa se ia in considerare o schimbare fundamentala de mentalitate, pentru a face, de pilda, o diferenta semnificativa intre competitori, in domeniul materialelor de zidarie (caramida, mortar etc.) si a ramane profitabil intr-un mediu de vanzare cu amanuntul in continua schimbare, dupa cum explica, in cadrul unei cercetari realizate recent, o echipa de experti de la McKinsey & Company.
In timp ce programele traditionale de crestere a eficientei magazinelor de vanzare cu amanuntul, axate pe productivitatea muncii, pot economisi intre 5% si 10% din costurile totale, o abordare complexa a tuturor factorilor ce genereaza costuri poate permite comerciantilor sa realizeze economii de doua pana la trei ori mai mari. „Inca de la inceput, trebuie remarcat ca, in general, consumatorii cumpara prin intermediul mijloacelor online, mai degraba decat sa se deplaseze la cel mai apropiat centru comercial, aceasta asertiune fiind valabila si pentru comertul cu materiale de zidarie. Un sondaj recent, efectuat de McKinsey, a constatat ca 82% din consumatorii din SUA au raportat ca au cheltuit bani in mediul online, in ultimele trei luni, iar 42% din respondentii ce fac parte din generatia Y (cei nascuti intre 1977 si 1995) au declarat ca prefera cumparaturile online celor efectuate in magazinele traditionale. Totusi, comertul prin magazinele traditionale va fi si in continuare predominant, pentru ca, in forma electronica, in anul 2023, doar 21% din totalul vanzarilor se vor efectua online”, a declarat Praveen Adhi, partener in cadrul biroului din Chicago al McKinsey & Company si coordonatorul echipei de experti.
Referindu-se la faptul ca, de acum inainte, procesul digitalizarii si automatizarii proceselor in comertul cu materiale de constructii este inevitabil si va fi implementat in ritm accelerat, autorii cercetarii arata ca, printre altele, pentru a fi viabili in acest mediu (profund concurential), operatorii din comertul cu amanuntul al materialelor de zidarie trebuie sa-si imbunatateasca constant controlul costurilor, in magazinele traditionale, prin simplificarea, eliminarea sau automatizarea activitatilor de rutina. Majoritatea retailerilor a implementat deja mai multe programe de eficientizare a costurilor, precum automatizarea activitatilor simple (raportare si programare) si eficientizarea proceselor de gestiune a stocurilor. Cu toate acestea, cei mai multi au inca o viziune limitata cu privire la costurile care pot fi optimizate, concentrandu-se pe activitatile ce se rezuma strict la magazinul respectiv. Insa, vanzarile cu amanuntul de materiale de zidarie trebuie sa se bazeze pe mai multe aspecte, abordate simultan, inclusiv in ceea ce priveste asa-numita „experienta” a clientilor (noile generatii ), serviciile de tip „multichannel” si excelenta in ceea ce priveste optimizarea costurilor. Desi initial au impactul scontat, parghiile traditionale de ajustare, folosite in cazul operatiunilor din magazinele „off-line” limiteaza domeniul de aplicare, ceea ce duce la ignorarea, de catre manageri, a 50% din posibilitatile inovatoare de control al cheltuielilor, cu precadere pe cele legate de optimizarea stocului de materiale de zidarie si a factorilor aferenti lantului de aprovizionare. Pentru a diminua cu adevarat costurile si pentru a atinge excelenta in materie de vanzari, potrivit studiului, comerciantii cu amanuntul ar trebui sa aiba o viziune integrala asupra tuturor categoriilor de cheltuieli. Cu puterea deciziei bazate pe date si cu sustinerea managementului de top, comerciantii cu amanuntul de materiale de zidarie pot crea oportunitati semnificative pentru intreaga organizatie si pot optimiza profitabilitatea pe termen lung.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
COVID-19TeraSteelALLBIMACAD
COVID-19
A aparut editia
MARTIE-APRILIE!

Autentificare

 
ROCKWOOL 196
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice


SONDAJ de OPINIE - Agenda Constructiilor & Fereastra
Impactul pandemiei Covid-19 pentru industria de constructii si domeniile conexe

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere