Agenda Constructiilor
Duminica, 16 Iunie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Actualitatea interna - CNACN: 40 de ani de la inaugurarea Magistralei Albastre: Canal Dunare-Marea Neagra
CNACN: 40 de ani de la inaugurarea Magistralei Albastre: Canal Dunare-Marea Neagra
Actualitatea interna Publicat de AG&F 23 Mai 2024 13:28
In acest an, CN ACN SA aniverseaza 40 de ani de la inaugurarea „Magistralei Albastre”, asa cum era denumit Canalului Dunare - Marea Neagra la momentul respectiv. 
La momentul nostru aniversar, desfasurat azi la sediul CN Administrarea Canalelor Navigabile SA si gazduit de directorul general Florin Goidea, a participat din partea autoritatilor locale, prefectul judetului Constanta – Silviu Iulian Cosa, precum si parlamentari si reprezentanti ai administratiei publice locale si nationale.
Canalul Dunare – Marea Neagra este mai cel mai ambitios si cel mai mare proiect ingineresc de infrastructura din Romania, fiind catalogat al treilea cel mai lung traseu de navigatie din lume facut de mana omului, dupa Canalele Suez si Panama. Aceasta realizare istorica pentru Romania nu s-ar fi putut realiza fara contributia tuturor celor care au lucrat la acest proiect ambitios. Ne amintim de toti, cu recunostinta si respect, pentru provocarile imense intampinate, in fata carora au demonstrat o determinare neclintita. Astfel, le aducem azi un omagiu tuturor celor care au contribuit la constructia fiecarui metru din acest grandios ansamblu hidrotehnic. 
Este important de precizat ca in aceste patru decenii de activitate neintrerupta, Canalul Dunare – Marea Neagra a devenit mai mult decat o cale navigabila, fiind o punte intre trecut si viitor, un simbol al ingeniozitatii umane si un factor esential in dezvoltarea economica si sociala a regiunii noastre si a intregii tari.
 
 
Canalul Dunare Marea Neagra in prezent
La 40 de ani de la inaugurare, Canalul Dunare Marea Neagra continua sa fie un pion al economiei romanesti si europene, eficienta si siguranta operatiunilor fiind asigurate de modernizarea si investitiile constante in infrastructura si tehnologie. De asemenea, porturile si facilitatile adiacente Canalului continua sa fie dezvoltate, pentru a sprijini activitatile comerciale si turistice.
De la darea in exploatare si pana in prezent, Canalul Dunare-Marea Neagra a inregistrat un trafic pe canalele navigabile de peste un miliard tone capacitate si peste 300.000 ecluzari.
In 2023, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile a realizat un trafic record de 51,5 milioane tone capacitate, depasind astfel cu 27% nivelul prognozat. Comparativ cu anul 2022, cand s-a inregistrat un trafic de 38,5 milioane tone capacitate, cresterea este de 34%.
La moment aniversar suntem constienti ca pentru viitor avem responsabilitatea de a continua aceasta mostenire si de a asigura durabilitatea si relevanta Canalului Dunare - Marea Neagra. Prin investitii in digitalizare si ecologizare vom transforma Canalul Dunare - Marea Neagra si Canalul Poarta Alba - Midia Navodari intr-un model de infrastructura inteligenta si verde.
 
 
***
Cu o lungime de 64,4 km, Canalul Dunare - Marea Neagra leaga fluviul Dunarea de Portul Constanta de la Marea Neagra, reducand semnificativ distantele de transport maritim si fluvial. Acest canal permite transportul anual a milioane de tone de marfuri, de la produse agricole si industriale, la combustibil si materii prime. De asemenea, a devenit o artera vitala pentru comertul regional si international, facilitand conexiunile dintre Europa Centrala si de Est cu restul lumii.
Constructia Canalului Dunare Marea Neagra a inceput in 1949, in timpul regimului comunist, cu scopul de a facilita transportul intre Dunare si Marea Neagra, insa proiectul a fost imaginat cu mult timp inainte. In 1953, constructia a fost suspendata, dar proiectul nu a fost uitat. Lucrarile au fost reluate in 1975 si au culminat cu inaugurarea sa oficiala, in data de 26 mai 1984. 
Impresionantul simbol al ambitiei si perseverentei unei natiuni, Canalul Dunare – Marea Neagra reprezinta in primul rand munca proiectantilor din 30 de institute de cercetare si proiectare, cu peste 30.000 de proiecte de estimare si constructie detaliate, semnate de peste 1000 de specialisti. 
In spatele acestei reusite, s-au aflat echipele de proiectanti si ingineri, condusi de regretatul inginer Chiriac Avadanei. Acesta impreuna cu echipele sale au conceput si coordonat un proiect complex, inovativ si extrem de provocator, deoarece constructia a necesitat excavarea a aproximativ 300 de milioane de metri cubi de sol si roca.
Fiecare pas al acestei constructii impresionante a fost un testament al ingeniozitatii si perseverentei poporului roman.
Acesta este motivul pentru care Canal Dunare Marea Neagra nu este doar un triumf al ingineriei, ci este totodata un catalizator al schimbarii, care a deschis comertul international catre noi orizonturi, a creat locuri de munca si a promovat cooperarea intre natiuni. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEhiltiSISECAMALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
viarom
CONCEPT STRUCTURE
Ubitech
theda mar
noark
strabag nivel 1
konsent
ness project
ERBASU CONSTRUCT
rigips
EDIT-Structural
Acvatot 2019
CDS
siniat
concelex
MAKITA
quadratum

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
top 500
top 500
ROGBC 2016
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander