Agenda Constructiilor
Sambata, 27 Aprilie 2024
hilti
PAGINA PERSONALIZATA


CONSILIUL JUDETEAN BRASOV

CONSILIUL JUDETEAN BRASOV

Adresa: B-dul Eroilor nr. 5, Brașov, Judet Brașov
Telefon: +40 268 410 777
Fax: +40 268 475 576
E-mail: office@cjbrasov.ro
Web site: www.cjbrasov.ro
Domenii: Institutii publice
Descriere activitate
Facem administație performantă pentru oameni, dezvoltăm proiecte pentru comunitățile în care trăim, iar în județul Brașov am demonstrat că se poate!
Prezentare companie/institutie
BRASOV: Inaugurarea Aeroportului a deschis oportunitati majore pentru judet
 
 
 
 
 
 
Todorica-Constantin Serban
Functia/Institutia: presedintele Consiliului Judetean Brasov;
Experienta profesionala: 24 de ani in administratia publica din judetul Brasov.
 
Dezvoltarea judetului Brasov a cunoscut in ultimii ani un trend ascendent la care Consiliul Judetean (CJ) si-a adus o contributie remarcabila prin intermediul proiectelor investitionale implementate. In ultimii sapte ani, administratia a investit sume considerabile in modernizarea infrastructurii de transport si a celei sanitare, atat din fonduri europene si din programe guvernamentale, cat si din bugetul local. Printre cele mai importante dintre acestea sunt operationalizarea Aeroportului International Brasov-Ghimbav, o investitie in valoare totala de 140 de milioane de euro, finantata in cea mai mare parte din bugetul judetului Brasov, precum si modernizarea unor drumuri judetene vitale pentru comunitatile locale: drumul interjudetean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P care uneste noua localitati din Tara Fagarasului pe o distanta de 50 km; drumul judetean 132 Rupea - Homorod - Mercheasa - Jimbor - limita judet Harghita (16,2 km), o artera rutiera care asigura conectivitatea localitatilor din nordul judetului Brasov; drumul judetean 104L Dacia - Viscri - Bunesti (15 km), tronson care pune in evidenta satul atat de drag Regelui Charles, Viscri, sit UNESCO de importanta deosebita pentru judet. Totodata, CJ Brasov a implementat proiecte de digitalizare a activitatii administratiei si institutiilor din subordine si a reabilitat si modernizat cladiri si infrastructura publica.
 
- Care sunt directiile de dezvoltare si principalele obiective strategice pe care le aveti, la nivel urbanistic, in perioada urmatoare?
- Pe viitor, avem planificate investitii care privesc realizarea conexiunii feroviare a Aeroportului, construirea alternativei rutiere la DN 1 prin modernizarea drumului judetean DJ 102I Valea Doftanei-Bradet (Sacele), proiect in care impreuna cu judetul Prahova suntem parteneri ai Companiei Nationale de Investitii, modernizarea drumurilor judetene din proximitatea municipiului Brasov care alcatuiesc asa-numita "Ocolitoare Mare" a Brasovului, dar si construirea unor cladiri noi pentru spitalele noastre.
Din punctul de vedere al dezvoltarii urbanistice, lucram in prezent la actualizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean, document programatic in care cuprindem toate obiectivele investitionale aflate in diverse etape de implementare la nivelul judetului Brasov, inclusiv cele mai noi, amintite mai sus. Ne preocupam sa asiguram cadrul adecvat din toate punctele de vedere - inclusiv cel urbanistic, pentru dezvoltarea unitatilor administrativ-teritoriale din judetul nostru si, in egala masura, un cadru global si unitar privind posibilitatile de dezvoltare a teritoriului judetean, in context regional si national.
- Care sunt cele mai mari proiecte de investitii pe care le aveti in dezvoltare?
- Avem in desfasurare investitii importante privind extinderea si modernizarea infrastructurii de apa-canal la nivel de judet si implementarea Sistemului de Management Integrat al Deseurilor, obiective esentiale pentru atingerea tintelor europene obligatorii in materie de protectia mediului. Ne pregatim sa incheiem proiectul de modernizare a drumului interjudetean Covasna - Brasov, care face legatura intre DN 12 si DN 13, in lungime de 20,8 km, un obiectiv finantat din fonduri europene totalizand peste 110 milioane de lei, care va asigura conectivitatea celor doua judete in zona Augustin - Baraolt si, implicit, a comunitatilor locale de pe cele doua maluri ale Oltului. Totodata, suntem pe ultima suta de metri in ceea ce priveste incheierea lucrarilor de modernizare si eficientizare energetica a cladirii noi din cadrul Maternitatii Brasov, un alt proiect cu fonduri europene, in valoare de peste 26,5 milioane de lei, prin intermediul caruia transformam acest imobil intr-unul care va raspunde tuturor necesitatilor unui act medical de calitate. De asemenea, continuam lucrarile de construire a unui pod nou peste raul Olt in localitatea Voila - extrem de necesar pentru asigurarea accesului spre Baza NATO de la Cincu si incepem reabilitarea a doua tronsoane de drumuri judetene din zona municipiului Fagaras, insumand 25,4 km, pentru care avem asigurata o cofinantare in valoare de 140 de milioane de lei prin Programul National de Investitii "Anghel Saligny" al Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei. Totodata, in acest an, demaram mai multe studii si documente de proiectare pentru obiective de investitii pe care le avem ca prioritati.
- Ce finantari din fonduri UE si PNRR aveti in plan sa atrageti in perioada urmatoare si pentru ce proiecte?
- Oportunitatile de finantare din fonduri UE in cadrul urmatorului exercitiu financiar, precum si din PNRR sunt foarte generoase, iar noi valorificam la maximum capacitatea noastra financiara pentru asigurarea cofinantarilor necesare, precum si capabilitatile din punct de vedere administrativ, astfel incat sa accesam toate finantarile pe care ni le dorim si pentru care suntem eligibili. Suntem pregatiti cu lista proiectelor pe programele operationale 2021-2027 si am depus proiecte pe toate componentele PNRR care ne erau destinate. Avem deja in implementare 13 proiecte pe componentele Valul Renovarii, Sanatate, Educatie si Transformare digitala, a caror valoare totala depaseste 226 de milioane de lei. Aceste proiecte vizeaza modernizarea si renovarea energetica a unor cladiri din proprietatea noastra care adapostesc unitati spitalicesti, de asistenta sociala si institutii publice, dotarea cu aparatura medicala a celor cinci spitale clinice de interes judetean pe care le administram, modernizarea bibliotecilor publice din judet, precum si dotarea cu mobilier, echipamente IT si microbuze electrice a institutiilor de invatamant. De asemenea, patru proiecte care vizeaza modernizarea sistemelor informatice si a infrastructurii digitale din spitalele aflate in subordinea noastra, cu o valoare totala de 23,1 milioane de lei, ne-au fost aprobate la finantare recent de catre Ministerul Sanatatii. Nu in ultimul rand, avem in vedere componenta de turism din PNRR, fiind parteneri in dezvoltarea si promovarea obiectivelor de patrimoniu, a rutelor turistice din judetul Brasov si a punctelor gastronomice locale.
- Ce probleme intampinati in desfasurarea activitatii si care sunt factorii care afecteaza demararea/derularea lucrarilor de constructii?
- Modificarile semnificative ale proiectelor tehnice initiale, inflatia, capacitatea redusa de mobilizare a constructorilor, forta de munca specializata care de multe ori nu este suficienta, resursele financiare limitate pentru sustinerea lucrarilor pana la efectuarea platilor sunt cateva dintre dificultatile cu care ne confruntam in desfasurarea investitiilor pe care le avem in implementare. De altfel, aceste probleme sunt specifice tuturor autoritatilor publice locale in raport cu firmele private care executa lucrari sau presteaza servicii.
Totusi, eventualele impedimente nu afecteaza in esenta bunul mers al activitatii noastre. Cautam permanent solutii pentru rezolvarea oricaror probleme care ar putea interveni, avem o relatie stransa cu firmele constructoare si prestatoare de servicii, organizam sedinte de progres pentru toate obiectivele majore si, astfel, reusim sa tinem lucrurile sub control.
- Care sunt cele mai des intalnite probleme pe santiere?
- Principala noastra preocupare in ceea ce priveste implementarea obiectivelor de investitii este sa facem lucrari de calitate, cu incadrarea in anvelopa bugetara si cu respectarea termenelor contractuale. Cresterea preturilor materialelor de constructii, scumpirea tarifelor la utilitati sau insuficienta fortei de munca sunt probleme cu care ne-am confruntat, dar reusim, printr-o colaborare buna cu firmele de constructii, cu proiectantii si dirigintii de santier, sa gasim solutiile care sa ne permita sa ducem la bun sfarsit proiectele pe care ni le propunem.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2024)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
strabag nivel 1
Acvatot 2019
viarom
leviatan
EDIT-Structural
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
siniat
MAKITA
CONCEPT STRUCTURE
rigips
ness project
CDS
concelex
Ubitech
quadratum

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
econet
top 500
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander