| Constructii Erbasu: 550 de muncitori si 310 utilaje la Suplacu de Barcau-Chiribis |
| Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 13 Nov 2025 17:41 |
Pe santierul tronsonului sectiunii Suplacu de Barcau - Chiribis a Autostrazii Transilvania (A3) lucrarile se desfasoara intr-un ritm accelerat. Potrivit antreprenorului general, reprezentant de compania Constructii Erbasu SA, peste 550 de muncitori si 310 utilaje sunt zilnic in actiune, transformand planurile in realitate. Lucrarile au inceput in luna ianuarie 2025, iar in acest moment au ajuns la un stadiu fizic de 63%, lucrandu-se pe tot santierul, in special la terasamente, consolidari si relocarea utilitatilor, potivit lui Cristian Pistol, directorul general al CNAIR SA."Efortul coordonat al echipelor se concentreaza pe lucrari de drum (sapaturi, umpluturi, straturi de fundatie si asfaltare), dar si pe lucrari de consolidare, evacuare a apelor, relocari de utilitati si montarea grinzilor prefabricate de mare tonaj. Pas cu pas, ne apropiem de finalizarea unui tronson important al Autostrazii Transilvania, un proiect complex ce contribuie direct la dezvoltarea infrastructurii rutiere", au transmis constructorii printr-o postare pe Facebook.
Contractul pentru constructia sectiunii Suplacu de Barcau - Chiribis este finantat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei (fara TVA), iar constructorul are la dispozitie18 luni pentru executia lucrarilor pe aceasta sectiune cu o lungime de 26,35 km.
![]() Din echipa de proiect mai fac parte grupul Vahostav - Sk, a. s., ca tert sustinator, Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Ecologie Industriala ECOIND, Muzeul Tarii Crisurilor, precum si companiile Procons Group, Stilo Evora, Electromontaj, Toro Tech Construct, Construction & Pipeline Services, Danavi, Abed Nego Com, Grigo Design, Grafic Tends si Studio Corona SRL Civil Engineering, ca subcontractanti.
Supervizarea santierului este asigurata de Egis.
![]() Lucarile prevazute includ constructia a 26,35 km de autostrada, 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri (din care unul in lungime de 1.650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+655), o parcare de scurta durata de tip S1 si un Centru de Intretinere si Coordonare (CIC).
Contractul cu compania Constructii Erbasu SA a fost semnat in luna noiembrie 2023, acesta fiind al patrulea antreprenor de pe acest lot, si prevede 6 luni de proiectare si 18 de executie. Proiectul tehnic a fost aprobat cu intarziere, in decembrie 2024, desi ordinul de incepere aferent a fost dat inca din luna martie 2024. Abia in ianuarie 2025 a fost emis si ordinul de incepere pentru lucrari, deci termenul de finalizare actualizat este sfarsitul lunii iulie 2026.
![]() ![]() ![]() |