Agenda Constructiilor
Joi, 30 Octombrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 30 Oct 2025 11:52
Performanta Grupului TeraPlast in primele noua luni din 2025 reflecta soliditatea strategiei de dezvoltare si eficienta operationala intr-un context de piata complex. Cresterea a fost impulsionata de cererea sustinuta din divizia de Instalatii, de extinderea pe pietele vestice prin Grupul Wolfgang Freiler, care si-a adus contributia pe intregul interval de raportare, si de Optiplast din Croatia, care a sprijinit avansul volumelor de ambalaje flexibile. 
In acelasi timp, imbunatatirea operationala a diviziei de Ambalaje a grevat mai putin profitabilitatea consolidata. Integrarea activitatilor externe si cresterea ponderii exporturilor la 35% din cifra de afaceri (vs. 25% la T3/2024) confirma directia strategica a Grupului de a deveni un jucator regional puternic, cu o baza solida de crestere pe termen lung.
"Performantele din primele noua luni ale anului reflecta maturitatea Grupului TeraPlast si arata ca strategia noastra de echilibru intre piata interna si cea externa functioneaza. Achizitiile din afara Romaniei si-au dovedit utilitatea, desi inca mai sunt multe de imbunatatit acolo si mai este loc de crestere pentru anii urmatori. Ne continuam transformarea intr-un lider regional capabil sa gestioneze schimbarile si sa valorifice oportunitatile din piata si vom continua sa crestem.” a declarat dl Bogdan Craciunas, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
 
Evolutii cheie – primele 9 luni din 2025 vs. primele 9 luni din 2024
• +26% – crestere a cifrei de afaceri consolidate, de la 681,2 milioane lei, la 857,4 milioane lei;
• +59% – crestere a EBITDA, de la 45,2 milioane lei, la aproape 72 milioane lei;
• +1,8 pp – marja EBITDA a urcat la 8,4%, fata de 6,6%;
• +17% – crestere a volumelor totale, de la peste 84 mii de tone, la aproape 99 mii de tone;
• +73% – crestere a vanzarilor in afara Romaniei, pana la aproape 300 milioane lei, reprezentand 35% din cifra de afaceri;
• 6,3 milioane de lei rezultat net, comparativ cu -6,9 milioane de lei dupa primele 9 luni din 2024.
"Rezultatul net ramane in teritoriu pozitiv, desi a inregistrat impactul unor cheltuieli nerecurente legate de achizitia Aquatica Experience, asa cum am vazut si in cazul celorlalte achizitii, insa contractele in derulare vor asigura profitabilitatea Aquatica Experience la final.
Totodata, profitul operational a crescut cu 160%, de la 11,3 milioane de lei, la 29,4 milioane de lei, iar asta, impreuna cu evolutia cifrei de afaceri care ne apropie de pragul de 1 miliard de lei, sunt in linie cu angajamentul luat fata de actionari la inceputul anului 2025.” a adaugat dl Craciunas.
 
 
Instalatii: 73% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri de 625 milioane de lei in primele 9 luni din 2025, cu 29% mai mult decat in primele 9 luni din 2024.
• EBITDA de 64,2 milioane de lei, cu 37% mai mult decat in primele 3 trimestre ale anului trecut.
• Marja EBITDA de 10,3% la 9 luni/2025, fata de 9,6% la 9 luni/2024.
Divizia de Instalatii si-a continuat tendinta de crestere, iar cererea interna s-a mentinut robusta si impreuna cu aportul Grupului Wolfgang Freiler, cresterea cantitativa a segmentului a fost de 20% comparativ cu primele 9 luni din 2024. In 2025, Grupul Wolfgang Freiler a fost consolidat pe intreg parcursul celor trei trimestre, fata de doar doua trimestre in 2024.
Pe piata locala, programul Anghel Saligny a inregistrat o incetinire si intarzieri la plata, in timp ce PNRR genereaza tot mai multe licitatii, care insa nu au un ritm la fel de accelerat precum cele din programul Anghel Saligny. Cu toate acestea, segmentul a beneficiat de o cerere solida de produse pentru infrastructura.
Pe pietele externe, Wolfgang Freiler a inceput sa valorifice eforturile de diversificare a pietelor adresate, cu rezultate vizibile in Austria si Germania, piete cu potential solid de crestere, unde TeraPlast isi extinde oferta cu sisteme noi de tubulatura.
 
Granule: 8% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri de 69,7 milioane de lei, in scadere usoara (-2%) fata de primele noua luni din 2024 (71 milioane de lei).
• EBITDA de 8 milioane de lei, cu 14% mai mult decat la T3/2024, cand a fost de 7 milioane de lei.
• Marja EBITDA a crescut cu 1,7pp, de la 10% dupa primele 9 luni din 2024, la 11,7% in aceeasi perioada a anului 2025.
Piata locala a fost afectata de un nivel scazut al comenzilor din industria de cabluri din PVC si de o competitie accentuata pe pret, generata atat de producatori locali care au redus preturile, cat mai ales de importurile extracomunitare. In acest context, mentinerea unei marje EBITDA in parametri a fost posibila in special datorita exporturilor catre Europa de Vest.
 
Ambalaje: 14% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri de 122,8 milioane de lei, in crestere cu 42% fata de primele noua luni din 2024 (86,8 milioane de lei)
• EBITDA in continuare negativa dupa primele noua luni ale anului curent, insa de -1 milion de lei, comparativ cu -10,6 milioane de lei in aceeasi perioada din 2024.
Divizia de Ambalaje si-a mentinut performanta pe segmentul de retail, care include marile lanturi de magazine si distribuitorii locali, unde si-a consolidat pozitia de furnizor la clientii traditionali, in urma licitatiilor desfasurate.
Segmentul de produse industriale si exporturile au fost afectate de presiunea semnificativa asupra preturilor generata de importuri, atat din Uniunea Europeana, cat si extracomunitare, acestea din urma avand un impact care nu a putut fi compensat de evolutia din segmentul de retail.
Cu toate acestea, EBITDA negativa a diviziei a fost ameliorata, ca urmare a reducerii pierderilor Opal si a contributiei pozitive a Optiplast (Croatia).

Ferestre: 5% din veniturile Grupului
• Cifra de afaceri de 39,8 milioane de lei, cu 6% mai mult comparativ cu primele 9 luni din 2024 (37,4 milioane de lei)
• EBITDA de 602 mii de lei, fata de 1,9 milioane de lei in primele 9 luni ale anului trecut, ceea ce reprezinta o scadere de 69%.
Divizia beneficiaza de un portofoliu solid de proiecte de reabilitare, care urmeaza sa fie finalizate. Pentru acest segment de piata, exista perspective solide si pentru proiecte viitoare.
Cererea a fost dominata de sistemele din aluminiu, utilizate preponderent in proiectele non-retail.
Profitabilitatea primelor noua luni din 2025 a fost afectata de cresterea preturilor materiilor prime, in special a sticlei, care nu a putut fi integral transferata in preturile finale pentru segmentul de clienti retail.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiBIMTotalEnergiesALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 193 (September 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
EDIT-Structural
theda mar
MAKITA
noark
MCA
leviatan
Acvatot 2019
SIGM
ERBASU CONSTRUCT
KADRA
DRS
BogArt
CDS
EURO BUILD
ELECTROGRUP
quadratum
TECNIC
Eco Garden Construct
strabag nivel 1
Daikin
CONCEPT STRUCTURE
Daikin
Arduro
Ubitech
GEWISS
AED

Parteneri

HABITAT
ahkawards
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor