Agenda Constructiilor
Miercuri, 24 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - HOLCIM: Obligatiile SSM au devenit beneficii pentru angajati, in vremea pandemiei
HOLCIM: Obligatiile SSM au devenit beneficii pentru angajati, in vremea pandemiei Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Elena Icleanu 05 Nov 2020 06:53
Adaptarea este cuvantul de ordine in aceasta perioada in care incertitudinea si schimbarile definesc modul in care traim si lucram. Pandemia care incearca intreaga lume a adus in prim plan oamenii si modul in care companiile abordeaza problema sigurantei si sanatatii acestora. Holcim Romania este unul dintre angajatorii care, in acest context, a transformat conceptul de Securitate si Sanatate in Munca (SSM) din obligatie in beneficiu pentru angajati. Printre obiectivele companiei se afla, in continuare, sa aiba zero accidente de munca, dar si ca toti cei 1.600 de angajati ai grupului sa stie ca sunt mereu protejati si ca lucreaza intr-un mediu sigur.
In cele ce urmeaza, Madalina Gogorici, manager SSM Holcim Romania, vorbeste despre provocarile pe care le-a adus pandemia in zona sigurantei si sanatatii angajatilor, despre solutiile identificate in noul context si despre cum ar arata piata muncii in viitor.
 
- Care sunt atributiile unui manager SSM si cum s-au modificat acestea in contextul pandemiei Covid-19?
- Obiectivul general al unui expert in Securitate si Sanatate in Munca este acela de a coordona implementarea programului de management in ceea ce priveste securitatea si sanatatea angajatilor si activitatile specifice in punctele de lucru ale companiei, avand in vedere riscurile aferente desfasurarii activitatii de zi cu zi. Includerea acestei pozitii in echipa de management a companiei reprezinta o confirmare a angajamentului pe care Holcim si-l ia fata de fiecare angajat, de a asigura toate conditiile necesare desfasurarii activitatii in deplina siguranta. 
In contextul pandemiei Covid-19, este evident ca am alocat resurse suplimentare pentru mentinerea sanatatii angajatilor atat la nivel de management, cat si operational. Odata depasit momentul initial, al necunoscutelor si incertitudinilor, am inceput sa lucram la integrarea Covid-19 in harta generala a riscurilor, cu mentinerea ridicata a atentiei la echilibrul intre componenta de sanatate si cea de siguranta. 
 
- Ce masuri ati luat pentru protectia angajatilor contra infectiei cu noul coronavirus? Care dintre acestea credeti ca se vor permanentiza si vor deveni normale in viitor?
- Regulile noastre de Securitate si Sanatate in Munca au fost dintotdeauna riguroase. Inca dinainte de instituirea starii de urgenta la nivel national, valorificand si experienta colegilor nostri din alte tari ale grupului LafargeHolcim, am luat masuri suplimentare de preventie, complementar regulilor impuse de autoritatile competente. Am vrut sa facem tot ce ne-a stat in putinta pentru a ne asigura ca toti angajatii nostri sunt in siguranta la locul de munca. Mai mult, impreuna cu acestia, am cautat solutii pentru diminuarea riscurilor nou aparute in activitatea noastra curenta. Pe langa lucrul de acasa pentru angajatii a caror activitate permite acest lucru si inlocuirea sedintelor cu video-conferinte, ne-am concentrat atentia foarte mult pe mentinerea unui mediu de lucru sigur si sanatos in operatiunile noastre. Astfel, am instituit proceduri stricte de acces si triaj la intrare, reguli de distantare si igiena, recomandam ca toti angajatii care prezinta orice simptom gripal sa stea acasa preventiv si sa isi monitorizeze starea de sanatate. 
Toate aceste masuri au fost mentinute din martie si raman valabile, fiind respectate cu strictete de catre toti cei aproximativ 1.600 de angajati ai grupului de companii Holcim din Romania.
 
- Care considerati ca sunt primele “lectii” invatate in aceasta criza?
- In compania noastra promovam un proces de invatare continua in toate ariile de activitate, cu atat mai mult in zona de SSM, prin impartasirea si replicarea bunelor practici dovedite deja de succes in alte operatiuni din cadrul grupului LafargeHolcim. Aceasta a fost si axa principala a campaniei interne dedicate Securitatii si Sanatatii in Munca, pe care am derulat-o pentru al cincilea an consecutiv in Holcim Romania.
Am inteles ca adaptarea defineste noul nostru stil de viata in aceasta perioada in care avem de-a face cu multe schimbari atat la nivel personal, cat si profesional. In acest sens, ne-am adaptat si in cazul Zilelor SSM, iar activitatile organizate in punctele de lucru s-au derulat in grupuri restranse de oameni, cu mentinerea distantei si purtarea mastii de protectie, conform masurilor de siguranta specifice noului normal, in contextul pandemiei de Covid-19. Complementar, au avut loc intalniri virtuale si webinarii cu specialisti in diverse domenii, reusind astfel sa ne pastram orientarea prioritara spre Securitatea si Sanatatea in Munca a angajatilor. 
Dar principala lectie invatata a acestei perioade este despre modul in care ne raportam la riscurile din activitatea noastra: aparitia unui nou pericol nu le face pe celelalte sa dispara. Asadar, integrarea si adaptarea, mentinerea atentiei asupra tuturor componentelor activitatii noastre, reprezinta lectii invatate cu succes in Holcim Romania.
 
- Cum vedeti piata muncii intr-un viitor post-pandemic si al adoptarii la scara tot mai larga a digitalizarii si noilor tehnologii?
- Un context foarte dificil are potentialul de a scoate la iveala cele mai inovatoare solutii. De exemplu, digitalizarea a fost pusa in prim plan - vedem o mobilizare fara precedent in adoptia sporita a muncii de la distanta si nu numai. Am vazut, de asemenea, impactul pozitiv si beneficiile pe care le poate oferi tehnologia si cum poate ea sa sustina continuarea activitatii intr-un ritm dinamic. Cu siguranta, vom asista la o accelerare a digitalizarii in multe domenii ale vietii noastre de zi cu zi. Nu trebuie sa uitam insa, ca dimensiunea caracteristica a oamenilor este contactul social. Acesta poate fi mentinut, cu conditia unei responsabilizari inalte la nivel personal. Siguranta noastra depinde de noi.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
concelex
viarom
Acvatot 2019
MAKITA
rigips
noark
strabag nivel 1
CDS
theda mar
quadratum
ness project
leviatan
siniat
ERBASU CONSTRUCT
Ubitech
EDIT-Structural

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander