Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - CELCO: Vanzari de 40 milioane euro in 2021 si estimari de crestere usoara in 2022
CELCO: Vanzari de 40 milioane euro in 2021 si estimari de crestere usoara in 2022
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 22 Feb 2022 06:46
Compania Celco - Constanta, cel mai mare producator de materiale de constructii din estul tarii, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, vanzarile acoperind toate diviziile - BCA si termoizolatie, var, adezivi si mortare. Pentru 2022, Niculae Dușu, presedintele grupului Celco, estimeaza o usoara crestere, in functie de evolutia conditiilor de pe piata materialelor de constructii.
Pe linia de adezivi si mortare, pe fondul diversificarii gamei de produse lansate pe piata in ultimii ani, vanzarile Celco au marcat o crestere de 13% ca valoare si 10% ca volum, in anul 2021.
"Clientii nostri au posibilitatea de a achizitiona produse destinate fiecarei faze a procesului de inzidire si finisare: de la ridicarea zidurilor prin lipirea blocurilor de BCA cu mortare specializate aplicate in strat subtire, mortare pentru termoizolare, lipire si spacluire, tencuieli cu aplicare mecanizata sau manuala, adezivi specializati de placi ceramice. Celco este singurul producator roman de materiale de constructii care produce materialele destinate zidariei, mortarele necesare lipirii blocurilor de BCA, impreuna cu sistemele de termoizolatie complete, formate din placile termoizolatoare minerale Izomineral si mortarul necesar lipirii si spacluirii. Astfel putem oferi o garantie extinsa a calitatii sistemului complet de zidarie introdus pe piata", a explicat Niculae Dușu.
 
 
 
Sistemul complet Celco include si sacii de mortar necesari inzidirii unui palet de BCA. Astfel, adezivii ajung pe fiecare santier din Romania unde se construieste cu BCA Celco. Alaturi de cele doua tipuri de mortare destinate zidariei din BCA, adezivul pentru termosistem a cunoscut o crestere de peste 20% in vanzari, semn ca programele de renovare iau amploare de la un an la altul, mai spune presedintele Celco.
Cateva dintre proiectele de anvergura catre care compania a livrat adezivi si mortare in cursul anului 2021 sunt: Ansamblul Rezidential Salcamilor, Dedal Residence, Graff Pink Residence, Himpson Iasi, River Tower Iasi, Atlas Residence Navodari, South Side Residence Navodari, Opera Residence Mamaia, Titanic Mamaia, One Cotroceni Park, Nusco Città Residential Park si Centrul Educational Baneasa.
 
Investitii de 2,5 milioane de euro, in 2022
Tranzitia catre o economie durabila este un proces care pentru Celco a insemnat imbunatatirea progresiva a performantei de mediu a fabricilor si produselor livrate. Potrivit datelor companiei, planurile de actiune vizeaza implementarea in toate fabricile a sistemelor de contorizare avansata pentru reducerea consumurilor energetice, proiecte de peste 300.000 de euro. Obiectivele generale constau in reducerea consumului de energie si diminuarea emisilor de CO2. In plus, compania si-a propus sa analizeze si sa implementeze masuri si tehnologii adecvate sectoarelor specifice de activitate si a alocat pentru anul 2022 peste 2,5 milioane de euro pentru dezvoltarea conceptului de economie circulara si utilizarea cat mai eficienta a energiei produse in fluxurile de fabricatie, dar si in digitalizarea proceselor ca parte integranta a strategiei privind reducerea timpului si cresterea productivitatii si a preciziei.
 
 
"Masurile stabilite de politicile viitoare de mediu pentru clima trebuie aplicate, astfel incat sa se asigure o dezvoltare economica sustenabila tuturor industriilor, in masura in care exista solutii viabile de reconversie tehnologica a instalatiilor sau de reconversie a emisiilor de CO2. Aceasta presupune solutii tehnice existente, viabile pe care operatorul economic sa le poate implementa", a subliniat Niculae Dușu.
Investitiile companiei vor fi directionate, in continuare, si in directia dezvoltarii de produse noi. Cel mai recent produs inclus in portofoliul de mortare si adezivi este reprezentat de Celco Vatotherm DD - V9, mortarul utilizat pentru lipirea si spacluirea placilor minerale de termoizolare Celco Izomineral. Prin acest procedeu, solutia inovatoare de termoizolare cu placile minerale Izomineral este pusa in opera intr-un timp cat mai redus, in conditii de siguranta maxima, iar calitatea si performantele produselor ce compun sistemul complet de zidarie si termoizolatie CELCO fiind garantate de un singur producator.
 
Cresteri “istorice” ale costurilor cu energia: +90% la gaze si +20% la electricitate
Potrivit lui Nicolae Dușu, majorarea constanta si neprevazuta a preturilor la utilitati a condus la o crestere istorica a costurilor cu utilitatile pentru toate materialele de constructie din portofoliul Celco. "Costurile cu gazul au crescut cu 90% in toate fabricile noastre BCA, adezivi, var, iar cele cu energia electrica cu 20%, insa ingrijorarea noastra este ca preturile utilitatilor vor continua sa creasca, avand in vedere criza energetica care afecteaza toate tarile din Europa. Plecand de la faptul ca Romania nu se afla chiar in aceeasi situatie cu celelalte tari europene, avand resurse naturale, sugestia mea pentru stoparea cresterii continue la energie este repunerea in functiune sau pornirea de noi capacitati nationale de productie pe baza de hidrocarburi, care sa sprijine in mod deosebit reechilibrarea sistemului, care a suferit un dezechilibru major odata cu introducerea energiei verzi (centrale eoliene si fotovoltaice). Astfel, energia verde ar trebui sa participe la costurile pe care aceste unitati le au cu emisiile CO2 - costurile lor de productie sunt influentate considerabil de platile certificatelor CO2", explica presedintele companiei Celco.
 
 
In mod indirect, evolutia ascendenta a preturilor utilitatilor a dus la scumpirea materiilor prime si a materialelor necesare in procesele de fabricatie, astfel incat impactul a fost dublu asupra costurilor de productie. Totodata, pretul certificatelor CO2 a crescut cu peste 75% de la inceputul anului 2021 si se indreapta acum catre 100 euro/certificat, reprezentand un alt factor de crestere a costurilor produselor.
"Ne dorim sa ramanem competitivi in continuare, sa lucram la capacitate cu toate fabricile pe care le detinem: BCA, var, adezivi, cariera; sa pastram forta de munca pe care cu greu o gasim in piata in conditiile actuale. Aceste obiective insa vor fi din ce in ce mai dificil de realizat fara un sprijin din partea autoritatilor, care ar trebui sa gandeasca un set de masuri pentru diminuarea impactului cresterii preturilor la utilitati si pentru intreprinderile mari consumatoare de energie", subliniaza Niculae Dușu.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
quadratum
rigips
leviatan
Acvatot 2019
strabag nivel 1
theda mar
Ubitech
noark
ness project
CDS
ERBASU CONSTRUCT
viarom
concelex

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
econet
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander