Agenda Constructiilor
Miercuri, 05 August 2020
Home - Stiri - Punct de vedere - Constantin Magdalina: Redeschiderea si pivotarea, noi reprere pentru multe afaceri
Constantin Magdalina: Redeschiderea si pivotarea, noi reprere pentru multe afaceri Imprimare Email
Punct de vedere Publicat de Elena Icleanu 28 Mai 2020 15:00
La 10 saptamani dupa ce, multe companii, a fost nevoie sa-si inchida activitatea si sa trimita angajatii in somaj tehnic, acum li se cere sa-si reporneasca operatiunile cu promisiunea chiar a unui ajutor din partea statului. Starea de urgenta a devenit stare de alerta, iar provocarea redeschiderii si continuarii afacerilor este puternic legata de evolutia pandemiei, dar si de actiunile care urmeaza la nivel social, politic si fiscal.
 
Pandemia provoaca schimbarea valorilor sociale si de comportament
Normalitatea economica de ieri inteleasa ca o conventie ghidata de norme care regleaza relatiile dintre actorii economici, sociali sau politici a fost dinamitata de acest eveniment global - pandemia. Abaterea de la norma face posibile, in acest caz, schimbarea valorilor sociale si de comportament, a celor culturale si economice. Asadar companiile sunt nevoite sa tina cont de un context mult schimbat care le obliga pe multe sa pivoteze catre noi zone de crestere.
 
Oportunitatea noului context tine de noi competente in echipele companiilor
Pentru companii, poate fi o oportunitate si chiar o nevoie sa-si construiasca competente in care ar fi vrut sa investeasca si nu au facut-o, dar care acum se demonstreaza decisive. Adica sa fie mai digitalizate, mai centrate pe valorificarea datelor, mai deschise spre accesarea solutiilor in cloud, mai automatizate, cu o prezenta mai buna in online, cu lanturi de distributie si operatiuni mai agile, cu structuri de costuri variabile si angajati cu training-uri la zi ca sa faca fata schimbarii.
 
O echipa bine pregatita si adaptata la noul context digital conduce la succes
Astazi vedem cum la locul de munca o echipa bine pregatita poate face diferenta in timpul crizei. Companiile e bine sa treaca dincolo de relatia tranzactionala cu angajatii pentru a-i putea intelege cu adevarat. De felul in care fac managementul echipei, deleaga, dau feedback, si comunica cu ei va depinde productivitatea si crearea unui mediu de lucru incluziv si multumitor pentru angajati. Asadar este nevoie de o transfuzie de competente si mentalitati.
 
Leadershipul include acum si abilitati de influentare la distanta
Crearea unui mediu de lucru adaptat la noile cerinte va crea incredere si va face tranzitia mai facila la o modalitate mixta, virtuala si fizica, de lucru. Prin instruirea liderilor sa faca managementul angajatilor la distanta, companiile pot ajuta personalul care nu a lucrat niciodata, sau doar ocazional, de acasa sa se adapteze eficient la aceasta noua modalitate.
 
Sustinerea departamentelor care genereaza cel mai rapid lichiditate si profit
Ca raspuns la transformarile din piata, planficarea pentru o revenire fazata deschide oportunitatea analizei proceselor, trecerea la un model de operare mai agil si flexibilitatea pivotarii angajatilor la modalitatea de lucrul de acasa. Evident se impune sustinerea acelor departamente care genereaza cel mai rapid lichiditate si profit si reinstruirea liderilor acestora pentru a avea competente adaptate la noul context.
Accentul trebuie pus acum pe focalizarea echipelor de lucru pe prioritatile fiecarei functiuni de business precum financiar si resurse umane. Exista oportunitatea de a reduce presiunea pe operatiuni prin digitalizare si generare de valoare(si) in mediul online.
 
In concluzie
Este necesara identificarea competentelor care pot fi puse impreuna dar si a celor care lipsesc, iar acestea trebuie invatate rapid. Operational o solutie buna este si convocarea angajatilor cei mai competenti ca sa se logheze oricand si de oriunde si sa raspunda cerintelor clientilor.
Este importanta achizitia de solutii informatice care sa dea eficienta dar mai ales e nevoie de competente ca echipa sa stie sa le foloseasca. Este nevoie de oameni instruiti sa raspunda pozitiv schimbarii, de manageri care sa faca managementul echipei la distanta, de lideri care sa faca coaching cu colegii lor.
Este nevoie de oameni de echipa care sa stie sa dea feedback si sa comunice eficient si de sisteme de organizare a transferului de cunostinte intre colegi. Compania de maine este la intersectia dintre oameni si tehnologie. Transformarea potentialului celor doua componente in valoare face diferenta.
 
***Articol realizat de Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si tehnologii emergente
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
COVID-19allbimAUTODESKTeraSteelVideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
Acvatot 2019
elmas 2017
ERBASU CONSTRUCT
rigips
CELCO 2020
ssab ag antrepriza generala

Parteneri

hilti
HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AHK 2018
ef-de-n
AICPS_30
econet
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere