Agenda Constructiilor
Marti, 19 Ianuarie 2021
Home - Stiri - Punct de vedere - Deloitte: Companiile incep sa valorifice puterea automatizarii si a live streaming
Deloitte: Companiile incep sa valorifice puterea automatizarii si a live streaming Imprimare Email
Punct de vedere Publicat de Stelian DINCA 23 Nov 2020 14:21
Criza sanitara generata de pandemia de COVID-19 a exercitat o presiune considerabila asupra comunitatilor si mediului de afaceri, dar in acelasi timp a aratat capacitatea acestora de a rezista si de a se reinventa. Acum, pe final de an, inovatia si capacitatea de adaptare se regasesc si intr-unul dintre cele mai importante evenimente globale, Black Friday, care a devenit sintagma universala ce exprima reducerile, dar si o stare de spirit care capata valente diferite de la cultura la cultura.
Experienta recenta a aratat ca apetitul pentru cumparaturile de Black Friday este inca foarte ridicat, dar si adaptat contextului generat de pandemia de COVID-19. Peste 40% dintre romanii care au participat la chestionarele Deloitte Romanian Consumer Trends, aplicate pe LinkedIn in prima jumatate a lunii noiembrie, au mentionat ca vor cheltui mult mai mult anul acesta de Black Friday, comparativ cu anul trecut, pe produse pentru casa, aspect confirmat ulterior si de cifrele de vanzari inregistrate de marile platforme de comert on-line. Desi vanzarile continua sa reprezinte un indicator relevant pentru evaluarea succesului evenimentului, in ultimii ani, Black Friday s-a transformat in ceva mult mai complex decat o sarbatoare a discounturilor. Ce au adus nou editiile de Black Friday organizate in 2020 la nivel mondial, pe langa vanzarile record inregistrate, si cum va evolua acest concept in urmatorii ani?
Companiile incep sa valorifice puterea live streaming-ului si a divertismentului
In ultima perioada, unele platforme de e-commerce au folosit live streaming-ul pentru a le oferi clientilor informatii esentiale cu privire la beneficiile produselor comercializate si pentru a crea comunitati care impartasesc aceleasi valori si preocupari. In cazul retailer-ului chinez Alibaba, unul dintre cei mai mari jucatori in comertul on-line, live streaming-ul joaca un rol important in construirea relatiei cu clientii in cadrul proiectului Singles’ Day, eveniment reprezentativ pentru consumatorii chinezi in materie de reduceri, organizat anual pe 11 noiembrie si adoptat recent, desi timid, si de marci din Romania. Alibaba experimenta acum doi ani, pentru prima data, transmisiunile video live pe platforma sa, moderate de cele mai multe ori de un influencer sau de o vedeta locala care prezinta beneficiile unui produs si raspunde la intrebarile publicului, permitand clientilor sa cumpere articolele respective in timp real. O abordare similara este si cea a retailer-ului american Amazon, care pune la dispozitia clientilor sai platforma Amazon Live, prin intermediul careia transmite video prezentari de produse si demonstratii ale furnizorilor.
Divertismentul este un alt element care imbunatateste semnificativ experienta Black Friday, transformand-o intr-o adevarata sarbatoare. Tendinta, care se manifesta de mai multa vreme la nivel global, a inceput sa fie preluata si in Romania. De exemplu, eMAG a dus Black Friday la urmatorul nivel prin realizarea unei emisiuni televizate dedicate exclusiv evenimentului, prin comunicari frecvente in timp real privind rezultatele inregistrate din vanzari, prin concursuri cu premii considerabile pentru telespectatori, dar si prin participarea activa in cadrul emisiunii a unor persoane cu notorietate in randul potentialilor clienti. Alibaba a transformat ziua dedicata celor mai mari reduceri din an intr-un adevarat spectacol atat pentru publicul local, cat si pentru cel international, prin organizarea unei gale virtuale in ajunul Singles’ Day care a inclus informari in timp real despre vanzarile inregistrate, aparitii si concerte sustinute prin live streaming de catre renumiti artisti internationali, precum Katy Perry anul acesta si Taylor Swift in 2019, si cadouri extravagante.
Cursa pentru automatizare va fi diferentiatorul in ceea ce priveste satisfactia clientilor
Vanzarile inregistrate de comercianti in ultimii ani cu ocazia celui mai mare eveniment dedicat reducerilor au evidentiat o crestere a apetitului consumatorilor pentru acest gen de cumparaturi. Un volum mai mare de cumparaturi atrage, de cele mai multe ori, necesitatea comerciantilor de a se pregatiri din timp, prin dezvoltarea lantului de aprovizionare pentru a face fata cererii in crestere. Amazon, spre exemplu, combina diferite ingrediente-cheie care sa-i permita o imbunatatire permanenta a lantului de aprovizionare, de la construirea unei retele vaste de depozite si utilizarea robotilor pentru ambalarea si inventarierea comenzilor, pana la diversificarea flotei de livrare, pe care deja a echipat-o cu roboti in 2019 - Amazon Scout, „curierul” care livreaza cumparaturile pana la usa clientului. Pentru Alibaba, care a introdus anul acesta doua milioane de produse noi in oferta sa de Singles’s Day, dublu fata de anul trecut, cheia succesului consta in investitiile efectuate intr-o retea larga de furnizori de logistica si grupuri de curierat pentru a se asigura ca livrarile pot fi efectuate in timp util, dar si in inteligenta artificiala si servicii de tip cloud pentru solutiile de gestionare a transportului in viitor. De asemenea, pe intregul lant de aprovizionare, timpul de reactie este foarte important pentru Alibaba. Pentru a raspunde cat mai bine cerintelor clientilor sai, retailer-ul foloseste chiar si aplicatii mobile pentru cumparatorii care doresc sa negocieze preturile, intermediind negocierea directa dintre acestia si furnizori.
Modul in care sunt gestionate fluxurile din lantul de aprovizionare este o provocare, in contextul in care gama de produse oferite de marile platforme de e-commerce cu ocazia Black Friday se diversifica de la an la an, la nivel global. Acestea ajung sa se transforme in adevarate incubatoare de oferte si discounturi pentru companii din numeroase domenii precum ospitalitate, imobiliare, automobile, divertisment, moda etc., in mare parte puternic afectate de pandemia de COVID-19. O alta provocare a marilor jucatori din retail a fost aceea de a gasi modalitatea ideala de a se apropia de clientii lor, apeland la solutii noi din zona digitala si la divertisment, in conditiile in care cea mai importanta perioada a anului dedicata cumparaturilor coincide cu introducerea unor noi restrictii in contextul declansarii celui de-al doilea val al pandemiei.
 
Opinie de Oana Buhaescu, Director Audit, Deloitte Romania, lider al industriei de retail
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
AUTODESKCOVID-19ALLBIMelmas_1octVideoConfAC-iul
ROCKWOOL 196
A aparut editia
NOIEMBRIE/DECEMBRIE 2020!
 
 

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
ERBASU CONSTRUCT
CELCO 2020
rigips
ssab ag antrepriza generala
hilti
strabag nivel 1
Acvatot 2019

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
AHK 2018
econet
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere