Agenda Constructiilor
Marti, 29 Septembrie 2020
Home - Stiri - Punct de vedere - Traian Basescu: Doar investitiile in infrastructura si agricultura pot reporni economia
Traian Basescu: Doar investitiile in infrastructura si agricultura pot reporni economia Imprimare Email
Punct de vedere Publicat de Elena Icleanu 13 Apr 2020 12:42
Investitiile in infrastructura de transport si energetica, dar si in agricultura - in retele de irigatii si depozite pentru producatorii de legume si fructe, sunt singurele care pot reponi economia Romaniei dupa criza generata de noul coronavirus, este de parere Traian Basescu, liderul PMP. Fostul presedinte nu considera ca marii producatori industriali au nevoie de ajutor, ci IMM-urile, care vor trebui sprijinite cu precadere in perioada urmatoare.
"Repornirea economiei! Acum! O repornim, dar marea problema este cine cumpara. Vrea cineva sa cumpere superbul nou model Ford produse la Craiova? Nu stim. Vrea cineva sa cumpere acum autoturisme Dacia? Nu stim. Vrea cineva sa cumpere pompele de extractie titei produse de americanii de la Lafkin la Ploiesti? Nu stim, mai ales ca pretul titeiului a fost pur si simplu prabusit de acest virus perfid. (...) Ford, Dacia sau Lafkin au un management suficient de profesionist pentru a reporni singure atunci cand vor putea sa vanda", scrie Traian Basescu pe pagina sa de Facebook.
 
Fostul presedinte subliniaza, apoi, cateva aspecte si actiuni pe care le considera substantiale pentru repornirea economica a Romaniei. "As relansa economia prin finantarea unor proiecte de dezvoltare. Daca in 2010 UE ar fi ridicat macar si temporar restrictiile de deficit bugetar, limitele gradului de indatorare si ar fi dat statelor dreptul de a da garantii de stat fara limite un astfel de program as fi lansat in cateva saptamani:
 
1. As imprumuta 8 miliarde euro de la BEI si as relansa proiectul Autostrazii Transilvania, (...) pentru ca am proiecte de executie pe tronsoane de la Brasov pana la Bors, pentru ca sunt viaducte, poduri si tronsoane de autostrada incepute si abandonate si care se degradeaza in lipsa finalizarii. Licitatie? Exclus! Atunci cand a fost lansat proiectul, Ministerul Transportului a avut evaluarea pretului pe kilometru calculat de comisia ministerului. As actualiza pretul cu inflatia, as adauga un profit de 10% si as atribui lucrarea prin negociere directa pe tronsoane numai constructorilor romani. (...) Din imprumut as plati datoriile statului fata de constructori. In costul lucrarii as introduce un cost mediu al fortei de munca de 1.500 de euro net pe salariat in constructii. As garanta credite pentru capital de lucru necesar reluarii activitatii IMM-urilor care fac productie de componente necesare contractorilor principali. Este singura solutie ca romanii care au revenit in tara si au lucrat ca si constructori sa ramana in tara.
2. As imprumuta 3 miliarde de euro de pe piata internationala si as incredinta Tramsgaz sarcina de a extinde reteaua de distributie gaze naturale pentru populatie, antrenand forta de munca si comenzi pentru industrie.
3. As imprumuta 10 miliarde de euro intr-un credit sindicalizat BEI/ RERD/ BM pe care i-as pune la dispozitia ANIF pentru decolmatarea canalelor de irigatii repararea sistemelor de pompare, achizitia de sisteme fixe si mobile de irigatii si as furniza gratuit apa timp de trei ani in zonele afectate de seceta.
4. As imprumuta 4 miliarde de euro si as construi 8-10 centre de colectare legume, fructe si zarzavaturi, pe care le-as construi in marile bazine legumicole si producatoare de fructe. Cu siguranta aceasta este formula ca si productia romaneasca de legume, fructe si zarzavaturi sa ajunga in marile lanturi de vanzare. Niciodata hipermarketurile nu vor achizitiona produse de pe marginea drumului. Lansarea unui program de asemenea dimensiuni va antrena masiv forta de munca in mod direct dar si un enorm numar de IMM-uri, firme de transport industrial, companii de transport persoane, firme de catering, capacitati de cazare de una doua stele/ margarete. Toate aceste IMM-uri si intreprinderi familiale vor trebui sa aiba acces la credite garantate de stat sau credite cu dobanda subventionata. Nu in ultimul rand, din cele 3,1 miliarde euro parte din bani vor fi utilizati pentru spitale, plata somaj tehnic si finantare IMM-uri".
 
“Trebuie sa existe bani lichizi pe piata
Traian Basescu mai scrie ca tebuie sa existe bani lichizi pe piata si are, si in acest caz, cateva propuneri:
"1. Banca Nationala trebuie sa asigure lichiditati aproape nelimitate pe piata prin:
a. Reducerea provizioanelor bancilor comerciale;
b. Prin ce a facut BCE in timpul lui Draghi si continua acum Lagard, sau daca pare mai nobil urmand exemplul Rezervei Federale. Stiu ca nu place nobililor de la BNR, dar va trebui facut. Si Guvernul si firmele si, de ce nu si populatia, vor avea nevoie sa imprumute bani multi.
2. Guvernul va fi principalul flamand de pe piata. Va trebui sa inceapa prin a imprumuta bani in primul rand de la populatie. Vor trebui facute emisiuni mari, eventual cu titluri nenominale si cu drept de achizitie nelimitat. Pana la urma, moral sau imoral si banii de la saltea sunt bineveniti in timp de criza", mai scrie fostul presedinte al Romaniei.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
Elmas 375allbimCOVID-19VideoConfAC-iulAUTODESK
ROCKWOOL 196
A aparut editia
SEPTEMBRIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Acvatot 2019
CELCO 2020
hilti
rigips
ssab ag antrepriza generala
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1

Parteneri

HABITAT
C4E FORUM
FPSC_2019
AHK 2018
AICPS_30
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere