Agenda Constructiilor
Sambata, 07 Decembrie 2024
Home - Stiri - Arhitectura & Proiectare - AECOM s-a implicat in constructia a 179 km de autostrada, in ultimii 5 ani
AECOM s-a implicat in constructia a 179 km de autostrada, in ultimii 5 ani
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 27 Ian 2016 12:21
AECOM Ingenieria, companie specializata in servicii de arhitectura si inginerie pentru infrastructura si constructii, si-a extins aria de expertiza in domeniile de petrol si gaze, dar si de inginerie structurala, electrica si mecanica, dupa ce grupul nord-american AECOM, din care face parte, a preluat, in 2014, activele companiei URS Corporation (din SUA). In urma tranzactiei, atat cifra de afaceri, cat si numarul de angajati in cadrul AECOM s-au dublat, in timp ce experienta in domeniile mentionate anterior, generata de colaborarea cu corporatii internationale precum ConocoPhillips, Qatargas, Pringles sau Caterpillar, pozitioneaza Aecom in topul companiilor de inginerie inclusiv din Romania. Grupul nord-american este activ pe piata locala din anul 2002, prin intermediul celor doua societati achizitionate, respectiv Inocsa Ingenieria si Savant Project.
Interviu cu Alfredo Biosca (43 de ani), Country Manager al AECOM Romania.
 
- Care sunt cele mai mari proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Compania noastra a fost implicata in proiectarea si supervizarea a 179 km de autostrada, din cei 332 km construiti in Romania din 2011 pana in prezent. Este vorba de sectiunile de autostrada Orastie-Sibiu (unde am asigurat servicii de proiectare pentru loturile 1 si 2), Lugoj-Deva (proiectare pentru loturile 1 si 2, respectiv supervizare pentru lotul 4), Timisoara-Lugoj (proiectarea lotului 2) si Deva-Orastie (supervizare). In plus, asiguram serviciile de proiectare pentru lotul al treilea al autostrazii Sebes-Turda si elaboram studiile de fezabilitate pentru autostrazile Sibiu-Fagaras si Targu Mures-Ditrau. In ceea ce priveste sectorul de alimentare cu apa si canalizare, oferim servicii de management de proiect pentru executia statiei de epurare de la Glina, dar si pentru extinderea retelelor din mai multe judete, printre care se afla Bistrita-Nasaud, Arges, Sibiu, Brasov si Mures. Un alt proiect de amploare este reprezentat de extinderea fabricii de anvelope Pirelli din Slatina, unde oferim servicii de management de proiect si supervizam lucrarile de constructie. Vor fi edificate mai multe cladiri si depozite cu o suprafata de peste 50.000 mp. Servicii de arhitectura si consultanta oferim inclusiv pentru extinderea si modernizarea Spitalului de pediatrie "Victor Gomoiu", din Bucuresti. In ceea ce priveste proiectele din afara tarii, o parte din echipa noastra este, momentan, implicata in proiectarea a 14 poduri aferente metroului din Riad (Arabia Saudita), in timp ce o alta echipa, detasata in Marea Britanie, asigura proiectare pentru mai multe autostrazi.
 
- Cum a evoluat activitatea firmei si a sectorului de consultanta/ proiectare in 2015 si ce estimari aveti pentru anul in curs?
- In ceea ce priveste colaborarea cu sectorul privat, am avut o evolutie constanta, de la proiectele rezidentiale intreprinse acum cativa ani, pana la cele industriale pe care le desfasuram in prezent: extinderea fabricii Pirelli din Slatina si, mai nou, a fabricii Prysmian, tot in Slatina. Sunt perspective bune in sectorul privat, speram ca piata isi va reveni si ca vom continua sa lucram atat in domeniul industrial, cat si rezidential. In ceea ce priveste evolutia sectorului public, sunt necesare mai multe imbunatatiri ale procesului de achizitie publica, pentru a nu a mai avea situatii in care semnarea unui contract este amanata in repetate randuri, din cauza contestatiilor si perioadelor lungi de evaluare a ofertelor.
 
- Care sunt noile riscuri si dificultati de pe piata, avand in vedere schimbarea trendului din domeniul constructiilor?
- In pofida eforturilor intreprinse la nivel national si european dupa declansarea crizei financiare, perspectivele de redresare sunt mai modeste decat s-a estimat anterior. Sectorul public este imprevizibil pe plan local si macinat de probleme care ingreuneaza toate procesele de dezvoltare. Una din principalele dificultati care impiedica absorbtia fondurilor europene este desfasurarea procesului de achizitii publice, in special perioada indelungata de lansare a unei proceduri pentru atribuirea unui contract si semnarea acestuia. Apoi, in intervalul aferent implementarii proiectelor, intervin modificari sau abateri de la cerintele si specificatiile tehnice initiale, care duc la sistarea lucrarilor. Un al doilea aspect cu impact negativ este reprezentat de alocarea unui buget redus si stabilirea unei perioade de desfasurare scurte, in special pentru contractele de proiectare sau pentru componenta de proiectare din cadrul contractelor de tip «proiectare si constructie». De asemenea, trebuie sa se tina cont de perioada necesara pentru obtinerea avizelor, permiselor si autorizatiilor care trebuie incluse in documentele de proiectare.
 
- Ce puteti spune despre documentatiile publicate in cadrul SEAP?
- Din experienta noastra, documentatiile puse la dispozitia ofertantilor sunt, de multe ori, incomplete sau prezinta erori (de exemplu, informatii importante legate de proiectul in cauza - coordonate, amplasament etc.). Acest lucru duce la solicitari de clarificare din partea operatorilor economici interesati sa participe la procedura de licitatie, la solicitari de decalare a termenului de depunere, la contestatii inaintate catre CNSC, in general la munca suplimentara a beneficiarului si la costuri suplimentare suportate de catre acesta. Drept urmare, consideram ca punerea la dispozitia operatorilor economici a unor documentatii de atribuire cu un grad calitativ ridicat este absolut necesara pentru asigurarea unei desfasurari adecvate a procesului de achizitie. In multe proceduri de licitatie, criteriul de atribuire este pretul cel mai scazut, ceea ce duce, in numeroase situatii, la practicarea unor preturi de dumping. In conditiile in care bugetul estimat pentru fiecare contract in parte este realist, stabilit in functie de conditiile existente pe piata (costul fortei de munca, experienta locala in domeniul contractului supus licitatiei, necesitatea prezentei unor profesionisti straini etc.), acest criteriu al pretului cel mai scazut nu mai are nicio justificare, deoarece prin insasi estimarea autoritatii contractante, se reduce in mod semnificativ marja discount-ului ce poate fi oferit de un operator economic, respectand cerintele tehnice, calitative si cantitative impuse prin specificatiile tehnice. In situatia contractelor de proiectare si executie, ar fi mai util un criteriu care sa tina cont si de aspecte tehnice. Eliminarea din cotarea ofertei a aspectelor tehnice duce la elaborarea unor documentatii «de buget». Beneficiarii ar trebui sa ia in considerare mai frecvent si evaluarea propunerii tehnice, avand in vedere ca aceasta este un document contractual la care ofertantul se angajeaza si, astfel, se poate alege varianta cea mai buna. 
 
TotalEnergiesALLBIMABONARE REVISTESISECAMhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SIGM
CDS
concelex
leviatan
MAKITA
strabag nivel 1
quadratum
Ubitech
Arduro
AED
theda mar
EURO BUILD
konsent
DRS
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
VEGO
noark
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
SSAB
rigips
Acvatot 2019

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<