Agenda Constructiilor
Luni, 06 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - DigiSinergy: Lipsa fortei de munca accelereaza automatizarea proceselor de lucru
DigiSinergy: Lipsa fortei de munca accelereaza automatizarea proceselor de lucru
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 16 Dec 2021 13:02
Lipsa fortei de munca este principalul factor care determina automatizarea fluxurilor si proceselor de lucru in organizatiile din Romania. Companiile locale sunt, astfel, motivate sa compenseze, in primul rand, deficitul de resurse umane, fiind mai putin interesate de factorul inovatie si beneficiile pe termen lung pe care le pot obtine din digitalizare, potrivit DigiSinergy, compania de tehnologie care dezvolta InvOn, cea mai complexa solutie de procesare automata a facturilor din Romania.
Fac exceptie noile generatii de antreprenori romani, care isi doresc sa se alinieze standardelor internationale la nivel de management operational, procese si fluxuri de lucru, si multinationalele, unde bugetul de automatizare este inclus inca din stadiul de planificare, pe cand in cele mai multe companii autohtone alocarea in avans lipseste.
Rata de crestere a digitalizarii in Romania este mult sub media altor piete, principalul factor fiind rezistenta la schimbare a mediului de business local. Acest lucru aduce un risc suplimentar de a largi „digitalization gap-ul” intre Romania si alte piete, intr-un moment de transformare digitala la nivel global.
 
Tendinta: democratizarea solutiilor software integrate de automatizare si reducerea costurilor de implementare va accelera adoptia in Romania
Adoptia solutiilor integrate pentru managementul IMM-urilor este, insa, una dintre principalele tendinte din sfera digitalizarii mediului local de business si va fi accelerata odata cu absorbtia noilor fonduri europene alocate Romaniei. Intr-un interval de 5-10 ani, solutiile software integrate de automatizare vor fi democratizate, astfel incat costul de implementare si utilizare al acestora sa fie accesibil oricarei companii, indiferent de dimensiune.
In prezent, o companie care automatizeaza procese precum prelucrarea automata a documentelor contabile, fluxul de numerar, monitorizarea stocurilor si generarea automata de comenzi are costuri initiale de 2.000-5.000 de euro, pe care le poate recupera in 3-12 luni.
„O companie antreprenoriala, spre exemplu, poate eficientiza departamentele de contabilitate si HR, reducand cu 90% implicarea umana, doar prin automatizarea fluxului de documente. Costurile operationale scad, in acest caz, cu cel putin 50%, iar beneficiile sunt pe termen lung si de natura sa schimbe dinamica business-ului, in conditiile in care, pe langa eficientizarea resurselor, automatizarea poate elimina ierarhiile decizionale umane pe baza unor reguli prestabilite care eficientizeaza timpul de raspuns intr-un anumit pas al procesului.”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy, compania de tehnologie care dezvolta InvOn, aplicatia de procesare automata a documentelor contabile (facturi, extrase, bonuri, NIR-urilor etc.).
Pe langa solutia InvOn, DigiSinergy are in portofoliu produse in completare ce degreveaza companiile de task-uri repetitive si le eficientizeaza costurile, precum CashOn, pentru automatizarea procesului de flux de numerar, care centralizeaza informatii pentru o imagine clara in deciziile manageriale, si StockOn, care permite monitorizarea automata a stocurilor, produselor, termenilor de garantie, expirarii si poate genera automat comenzi de aprovizionare etc.
DigiSinergy se afla in discutii cu mai multi clienti din vestul Europei si SUA pentru implementarea solutiilor dezvoltate, fructificand o tendinta in randul companiilor din aceste regiuni de a automatiza deciziile pe fluxul operational ce nu necesita implicare umana si sunt repetitive. Un rol important in proces il are inteligenta artificiala, care invata din actiunile umane, creandu-se reguli ce, ulterior, imbunatatesc rata de precizie a deciziilor.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
CDS
rigips
strabag nivel 1
theda mar
Acvatot 2019
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
noark
EDIT-Structural
ness project
MAKITA
viarom
siniat
Ubitech
quadratum
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
INNOCONSTRUCT2024
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
econet
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander