Agenda Constructiilor
Joi, 18 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - MF: Sistemul e-Factura pe relatia Business to Business este operational de vineri
MF: Sistemul e-Factura pe relatia Business to Business este operational de vineri
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 05 Apr 2022 10:30
Sistemul de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B) este disponibil si functioneaza in parametri programati, incepand de vineri, 1 aprilie, iar primele sute de facturi au fost deja introduse in sistem.
Ministerul Finantelor continua demersurile in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, cu accent pe prevenirea, combaterea evaziunii fiscale precum si imbunatatirea gradului de colectare a TVA.
Astfel, de vineri, 1 aprilie a.c., operatorii economici care comercializeaza produse considerate cu risc fiscal ridicat pot sa foloseasca, optional, Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura pe relatia Business to Business (B2B), urmand ca acesta sa devina obligatoriu incepand cu data de 1 iulie 2022.
Din noiembrie 2021, de cand a fost operationalizata facturarea electronica generalizata pe relatia Business to Government (B2G), aceasta a fost utilizata in domeniul achizitiilor publice in relatia dintre operatori economici si autoritati/entitati contractante, iar rezultatele sunt foarte bune.
Incepand de astazi se intra in etapa digitalizarii economiei si a relatiei fiscal-digitale dintre economie si autoritati. 
”Digitalizarea administratiei publice este o prioritate, iar Ministerul Finantelor este in plin proces de tranzitie de la documentele pe hartie la cele pe suport digital. RO e-Factura este un sistem care contribuie la sustinerea unui mediu fiscal eficient, transparent si echitabil. Impreuna cu Sistemul national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport se asigura pasii catre o digitalizare majora a operatiunilor comerciale intr-un context unitar si fiscalizat. In prezent, avem in pregatire si alte sisteme electronice care sa tina pasul cu evolutiile tehnologice si sa raspunda tuturor cerintelor mediului de afaceri. Standardizarea sistemului de facturare electronica are beneficii semnificative si la nivel international in ceea ce priveste functionarea economiilor, impactul asupra mediului si reducerea sarcinilor administrative”, a subliniat Adrian Caciu, ministrul finantelor. 
OUG nr.130/2021 stabileste urmatoarele termene privind facturarea electronica de catre firmele care comercializeaza produse considerate cu risc fiscal ridicat :
- in intervalul 1 aprilie – 30 iunie 2022 firmele pot sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura;
- incepand cu 1 iulie 2022 aceste firme au obligatia sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.
Sistemul RO e-Factura poate fi accesat cu ajutorul credentialelor pentru Spatiul Privat Virtual (SPV).
RO e-Factura are nenumarate beneficii atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat: 
Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia B2B;
Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale U.E.;
Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
rigips
EDIT-Structural
theda mar
siniat
noark
concelex
ERBASU CONSTRUCT
viarom
MAKITA
ness project
leviatan
strabag nivel 1
Ubitech
CDS
CONCEPT STRUCTURE
quadratum

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
econet
top 500
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander