KINGSPAN: Capacitate de 10 milioane mp/an pe piata locala de panouri termoizolante |
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Oct 2024 06:25 |
Piata de panouri termoizolante din Romania este una dintre cele mai mari din regiune, cu o capacitate de absorbtie de aproximativ 9,5 - 10 milioane mp /an, potrivit datelor Kingspan, lider al industriei locale de profil. Nicu Mocanu, administratorul Kingspan Romania, estimeaza ca in 2024 piata va inregistram insa, o usoara scadere fata de aceste valori, avand in vedere scaderea numarului de proiecte de pe piata. In acest context, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 8 milioane de euro in primele sase luni ale anului, iar estimarea pentru intregul an in curs este un nivel de business de 14-15 milioane de euro, similar celui realizat in 2023.
Kingspan Insulated Panels Romania face parte din grupul Kingspan, cu sediul in Irlanda, livrari in 80 de tari, peste 22.500 de angajati la nivel global, 212 fabrici si o cifra de afaceri de 8,1 miliarde euro in 2023.
In continuare Nicu Mocanu se refera la caracteristicile pietei locale de panouri termoizolante si la premisele de dezvoltare a acesteia.
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante? Ce evolutie a avut acest segment in 2024 si ce estimati pentru urmatorii ani (2025-2030)?
- As putea spune ca in 2024, pana in acest moment, am avut o evolutie buna, ne-am mentinut, in ceea ce priveste livrarile si cifra de afaceri, la nivelul lui 2023, ceea ce este bine avand in vedere reducerea numarului de proiecte de pe piata. In continuare, credem ca sectorul va avea o usoara tendinta de scadere, cel putin pe termen scurt. Nu putem sa facem estimari pentru urmatorii ani, este greu in acest moment sa vedem cum va evolua piata intr-un orizont temporal mai indepartat.
- Pentru ce proiecte furnizati panouri termoizolante, in aceasta perioada?
- Lucram la foarte multe proiecte in diverse domenii. Ca sa amintesc doar cateva, in acest moment livram pentru o serie de centre logistice, depozite frigorifice etc. De asemenea, in continuare colaboram cu supermarket-uri, reprezentante auto, avem proiecte in agricultura si industrie, practic acoperim orice domeniu din Romania, indiferent daca acesta este industrial, rezidential, comercial, agricol sau utilitar.
- Care sunt obiectivele stabilite la nivel de companie, pe termen scurt si mediu?
- In continuare, suntem in plin proces de implementare a proiectului nostru de sustenabilitate, Planet Passionate 2020-2030, avand ca obiectiv major exercitarea unui impact pozitiv asupra mediului, din patru perspective: schimbari climatice, economie circulara, protectia mediului natural si apa. Procesele de decarbonizare se vor derula la nivelul tuturor fabricilor din cadrul grupului, precum si in toate companiile preluate in ultimii ani. Din punct de vedere al produselor, anul acesta venim cu o serie de solutii noi si unice pe piata. Printre acestea se numara Power Panel (panouri de acoperis si de perete echipate cu celule fotovoltaice, un sistem unic in domeniu) si panourile QuadCore, majoritatea dintre acestea avand aprobarea FM. Ambele noastre facilitati de productie sunt acum certificate ISO 37301, ceea ce inseamna ca, asa cum se asteapta clientii nostri, oferim un standard foarte ridicat de calitate.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada? Mai sunt probleme in lanturile de aprovizionare?
- Provocarile sunt asemanatoare cu cele din 2023. Este vorba, in principal, despre reticenta investitorilor si de aici rezulta scaderea numarului de proiecte. In 2024, acest inconvenient se resimte mai puternic. Totusi, nu avem nici o problema cu lanturile de aprovizionare, operatiunile functionand in parametri optimi.
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Suntem prezenti pe piata din Romania de peste 22 de ani, evoluam constant si ascultam permanent cerintele clientilor nostri. Consideram ca sustenabilitatea si dezvoltarea Romaniei pe aceasta directie este cel mai important obiectiv in acest moment. Suntem pregatiti sa oferim produse de foarte buna calitate si sustenabile, in acelasi timp si avem cel mai mare si mai ambitios proiect de sustenabilitate in domeniu.
|