WETTERBEST: Piata sistemelor de acoperisuri se mentine la 285 milioane euro |
Hale & Structuri metalice Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Oct 2025 06:20 |
![]() - Care sunt principalele tendinte pe piata de sisteme pentru acoperisuri in 2025 (materiale, culori, tipuri de tigla etc.)?
- Din perspectiva finisajelor, creste preferinta pentru suprafetele mate, care castiga teren in fata celor lucioase, datorita aspectului si rezistentei mai bune in timp. La nivel cromatic, gri antracit (RAL 7016) si maro inchis (RAL 8017) sunt in continuare pe trend ascendent, ceea ce demonstreaza ca preferintele clientilor tind sa se polarizeze spre tonuri mai inchise, deja consacrate. In ceea ce priveste tipurile de tigla, se mentine interesul pentru profilele cu design simplu si elegant care aduc valoare estetica constructiei, dar, in acelasi timp, raspund cerintelor legate de fiabilitate.
- Ati observat modificari in structura cererii in ultimii ani, in contextul necesitatii de rezilienta generata de schimbarile climatice?
- Cererea a scazut in ultimii ani din cauza razboiului din Ucraina si a inflatiei ridicate. Nu am observat schimbari semnificative in structura cererii, in sensul unei reactii masive la provocarile climatice. Clientii raman, in continuare, atenti la raportul estetica - functionalitate - cost, fara a se contura inca un curent puternic orientat exclusiv spre rezilienta climatica. Totusi, se remarca un interes punctual pentru caracteristici tehnice precum rezistenta crescuta la coroziune, stabilitatea culorii si sisteme complete de acoperis, care asigura etanseitate si durabilitate sporita, aspecte ce raspund indirect nevoii de adaptare la conditii meteo variabile.
- Care a fost valoarea pietei de sisteme pentru acoperisuri in 2024 si cum estimati ca va evolua aceasta in 2025, pe baza rezultatelor din primele 8 luni ale anului?
- In 2024 valoarea pietei pentru acoperisuri a fost de peste 285 milioane de euro, din care tigla metalica a detinut peste 70%. Inceputul anului 2025 a fost marcat de instabilitate, din cauza contextului politic. Cu toate acestea, am asistat la o revenire semnificativa a cererii pe parcursul verii, stimulata si de valul de scumpiri anuntate, care i-a determinat pe beneficiari sa isi prioritizeze investitiile in acoperisuri. Pentru perioada de toamna - care reprezinta, in mod traditional, varful achizitiilor de tigla metalica - estimam un usor trend descendent, ca urmare a masurilor asumate de Guvern, care, din pacate, vor impacta bugetele disponibile pentru investitii. In aceste conditii, la nivel anual, estimam un volum al pietei de sisteme de acoperis similar celui din 2024, care, la randul sau, a fost cel mai mic din ultimii ani.
- Pentru ce tip de proiecte ati inregistrat cele mai importante cereri in acest an?
- Principalele volume de vanzari au venit prin reteaua de distributie, zona DIY si colaborarile cu montatorii, ceea ce confirma orientarea actuala a pietei catre proiecte individuale si solutii punctuale, mai degraba decat catre investitii de amploare. Proiectele de renovare finantate prin programul "Anghel Saligny" au scazut semnificativ, pe fondul lipsei de finantare, iar cererea din partea dezvoltatorilor imobiliari a inregistrat la randul ei o contractie.
In fiecare an, avem in vedere diversificarea portofoliului de produse si noi investitii in zona de productie si logistica. In acest an am completat gama de produse de tabla cutata, iar la nivel intern ne concentram pe retehnologizare, automatizare si digitalizare a proceselor, pentru a creste eficienta si transparenta in comunicarea cu clientii si a asigura un nivel superior de calitate si competitivitate a produselor.
- Cum a evoluat businessul Wetterbest in 2024 si in 2025?
- Rezultatele din primul semestru au fost similare celor din 2024 si s-au situat in linie cu bugetul prognozat, atat din perspectiva volumelor, cat si a cifrei de afaceri. Analizand evolutia din primele 8 luni ale anului, estimam ca piata sistemelor pentru acoperisuri va incheia 2025 la un nivel similar cu cel din 2024, atat in volum, cat si ca valoare.
- Care sunt principalele dificultati/ provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Principalele provocari tin de volatilitatea mediului economic si cresterea TVA, care influenteaza negativ atat dezvoltarea marilor proiecte imobiliare, cat si puterea de achizitie a beneficiarilor. In plus, majorarea TVA a fost insotita de cresterea accizelor si a taxei de drum, ceea ce a determinat scumpirea transportului produselor. Competitia acerba, lipsa educatiei tehnice si bugetele limitate fac ca, de multe ori, pretul sa devina principalul criteriu de alegere a unui produs, in detrimentul calitatii sau serviciilor oferite. Intr-o piata in care se promite adesea mai mult decat se poate livra, noi preferam sa fim transparenti si consecventi in calitatea produselor si serviciilor oferite fiecarui client si fiecarui proiect.
- Ce oportunitati intrevedeti pe piata de profil in anii urmatori?
- Romanii au un atasament puternic fata de locuinta lor si prefera sa investeasca in ea, chiar si in perioade dificile. Casa ramane pentru ei nu doar un spatiu de trai, ci si o investitie sigura pe termen lung. In acest context, consider ca piata de acoperisuri are un potential foarte mare in Romania, atat ca volum de vanzari, cat si ca nivel de sofisticare a produselor si serviciilor. Chiar daca in domeniul nostru perioadele de criza incetinesc ritmul inovatiei la nivel de produs, pe termen lung sunt foarte optimist.
|