Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


BOG'ART SRL

BOG'ART SRL

Adresa: Str. Ion Brezoianu nr. 27, Bucuresti, S1
Telefon: 021/310.32.38
Fax: 021/310.32.83
E-mail: office@bogart.ro
Web site: www.bogart.ro
Domenii: Antreprenori si firme de constructii | Instalatii de apa si HVAC | Finisaje, compartimentari & plafoane | Arhitectura & design | Pereti cortina & placari
Descriere activitate
Antreprenoriat general în construcții; Management de proiect, consultanță; Arhitectură și design; Producție oțel-beton; Fațade de aluminiu și sticlă; Instalații; Finisaje și amenajări interioare.
Prezentare companie/institutie
BOG'ART isi extinde portofoliul de contracte in sectorul public
 
 
 
 
 
 
Sorin Greu (53 de ani)
Functia/Firma: director general, Bog'Art;
Experienta profesionala: 27 de ani in domeniul constructiilor.
 
Anul 2022 s-a incheiat pentru compania de constructii Bog'Art cu o cifra de afaceri de aproximativ 110 milioane de euro, iar pentru anul 2023 estimarile indica o crestere de aproximativ 30% a productiei, avand in vedere contractele in derulare si proiectele realizate. In prezent, Bog'Art are in derulare 35 de proiecte localizate in mai multe zone ale tarii, cu o suprafata desfasurata de aproximativ 200.000 mp, portofoliul total de contracte ajungand la 400 de milioane de euro. Potrivit lui Sorin Greu, directorul general al companiei, evolutia semnificativa a cifrei de afaceri este rezultatul eforturilor sustinute de echipa si al strategiilor bine puse la punct, printre care si extinderea portofoliului de proiecte din sectorul public. In continuare, strategia companiei presupune dezvoltarea expertizei in infrastructura. In plus, Bog'Art anunta ca va face primii pasi catre constructiile edilitare, prin implicarea in realizarea de statii de epurare si pompare, retele termice, precum si de canalizare si de alimentare cu apa.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in primele 6 luni din 2023 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in continuare?
- In primele 6 luni din 2023, piata de constructii a cunoscut o crestere usoara, datorata in special investitiilor in infrastructura si proiectelor edilitare, lucrari finantate in mare parte din fonduri europene si din bani publici. Aceasta tendinta pozitiva estimam ca se va mentine si in a doua jumatate a anului, oportunitatile de proiecte fiind destul de multe. In perspectiva, anii 2024 si 2025 vor fi caracterizati de o dezvoltare continua a sectorului constructiilor, in care investitiile in infrastructura, sectorul spitalicesc si cel edilitar, vor juca un rol important.
- La ce proiecte lucrati, in aceasta perioada?
- Proiectul "Realizare infrastructura Bazei 57 Aeriana Mihail Kogalniceanu", la care participam in asociere cu Aduro si Strabag, este cel mai important proiect de investitii al anului pentru Bog'Art si are in vedere modernizarea si imbunatatirea capacitatii de interventie a fortelor aeriene din Romania.
Tot in domeniul aeroportuar, dupa realizarea mult asteptatului Aeroport de la Brasov-Ghimbav, inaugurat in data de 15 iunie, in acest moment contribuim la dezvoltarea si extinderea a inca 4 aeroporturi din tara. Amintim aici aeroporturile din Cluj si Sibiu, ce reprezinta doua proiecte de mare interes pentru noi, din punct de vedere atat al importantei si impactului acestora atat la nivel national, cat si ingineresc. Tot aici putem mentiona Aeroportul din Satu Mare, ce ne ofera ocazia de a realiza atat extinderea si modernizarea terminalului existent, cat si reabilitarea pistei de decolare si aterizare a avioanelor.
In ultimii 3 ani, am implementat si dezvoltat in cadrul companiei noastre Departamentul de infrastructura, iar dintre primele realizari putem preciza aici Pasajul Berceni, inaugurat in data de 25 iunie, unde Bog'Art a avut calitatea de subantreprenor declarat, precum si proiectul Pasajul Denivelat Suprateran Podul Grant, in care tocmai am pornit la drum in calitate de antreprenor general.
In domeniul spitalicesc, avem contracte incheiate si lucrari in derulare pentru Spitalul Sinaia, Blocul chirurgical politrauma din cadrul Spitalului Militar din Sibiu, Sectia de Ortopedie, precum si pentru prima Banca de Tesuturi din Romania, din cadrul Spitalului Clinic Colentina.
Nu in ultimul rand, tot in cadrul lucrarilor publice, suntem implicati in contracte cadru cu Primaria sectorului 4, proiecte ce vizeaza unitati de invatamant, amenajari urbane si reabilitari termice.
In sectorul privat un proiect foarte important pentru noi este cladirea U-Center 2 pe care o vom finaliza la finalul lunii august. Proiectul, cu o suprafata masiva de 53.300 mp, reprezinta etapa a doua a ansamblului U-Center, dezvoltat de Forte Partners in zona Parcului Tineretului, din Bucuresti.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Avand o acoperire nationala a santierelor, asigurarea la timp a fortei de munca si a personalului specializat in derularea proiectelor este destul de dificila, si este resimtita mai mult in anumite zone geografice ale tarii. Speram ca aceasta situatie sa nu fie ingreunata si mai mult de o reducere sau chiar de eliminarea facilitatilor fiscale din IT, agricultura si constructii, asa cum intentioneaza guvernul sa o faca, deoarece ar insemna sa implementam strategii de recrutare si retentie a angajatilor cu niste costuri anuale foarte mari ca sa putem atrage si sa mentinem in companie specialistii competenti si motivati.
O alta provocare in managementul proiectelor actuale, este asigurarea unui cashflow fara deficit pe toata durata proiectului. Acest lucru este adesea ingreunat de procedurile financiare complexe aplicate in executia proiectului si presupun o planificare si monitorizare foarte atenta a fluxului de numerar, pentru a putea asigura la timp resursele necesare finalizarii proiectelor in termenii contractuali.
Intr-o perioada in care interesul pentru investitiile din sectorul public este in continua crestere, lipsa de predictibilitate in ceea ce priveste contractarea de lucrari noi, ca urmare a duratei lungi a procesului de ofertare si atribuire a licitatiilor constituie, de asemenea, o provocare si poate duce la costuri suplimentare pentru companie.
- Ce proiecte aveti in plan in directia digitalizarii/automatizarii activitatii?
- In prezent, avem in derulare un proiect intern care presupune digitalizarea proceselor companiei, menit sa aduca beneficii importante sistemului nostru operational si angajatilor nostri, prin utilizarea unei platforme informatice unice, dezvoltata de echipa IT Bog'Art, in care vor putea fi regasite si utilizate in timp real toate informatiile de care au nevoie in activitatea pe care o desfasoara. Aceasta platforma va fi o solutie inovatoare pentru intreaga companie, oferind un mediu de lucru modern si eficient. In plus, va permite o mai buna comunicare intre departamente si o mai buna gestionare a proiectelor, economisind timpul petrecut in gasirea si circularea informatiilor. Proiectul se va intinde pe o perioada de 2 ani si suntem increzatori ca ne va ajuta sa obtinem avantajele competitive de care avem nevoie pentru a ne consolida in continuare pozitia pe piata din Romania.
Mai mult, data fiind digitalizarea proceselor interne, dar si a factorilor externi cu care interactionam zilnic, vom continua sa dezvoltam infrastructura digitala a companiei, prin oferirea de solutii si mai sigure impotriva atacurilor cibernetice. Aceasta investitie in securitatea cibernetica este esentiala pentru protejarea datelor companiei, precum si a informatiilor confidentiale ale clientilor nostri.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2023)
 

 
BOG’ART mizeaza pe o evolutie ponderata a businessului, in 2022
 
 
 
 
 
 
 
Bogdan Doicescu (32 de ani)
Functia/Firma: Director Dezvoltare si Membru Executiv in Consiliul de Administratie, Bog’Art.
 
Grupul Bog’Art, lider pe piata de constructii din Romania, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 120 de milioane de euro, indeplinindu-si obiectivul stabilit. Pentru 2022, Bogdan Doicescu, Director de Dezvoltare si Membru Executiv in Consiliul de Administratie al grupului, estimeaza ca piata de constructii se va stabiliza, context in care business-ul Bog’Art ar putea sa creasca usor, in functie de tipul de proiecte care vor fi contractate. In aceasta perioada, compania lucreaza la constructia etapei a doua a ansamblului de birouri U Center (53.000 mp), a unui centru logistic in Craiova (27.000 mp), la sistematizarea drumurilor din cadrul Aeroportului Brasov, la modernizarea hotelului Athénée Palace Hilton (5.640 mp), dar si la executia ansamblului rezidential Art City Bucuresti (19.500 mp), pe care il dezvolta grupul Bog’Art. Ca parte a strategiei grupului de a diversifica portfoliul de proiecte, Bog’Art vizeaza accesarea proiectelor publice si a celor de infrastructura fie prin asociere cu alte companii, fie prin participare individuala.
Activ de 30 de ani pe piata de constructii, grupul Bog’Art a participat la realizarea a peste 600 de proiecte, atat in sectorul privat, cat si in cel public, cu o suprafata totala estimata la peste 2,5 milioane mp construiti si o valoare cumulata a contractelor ce depaseste 1,5 miliarde euro. Portofoliul total de proiecte in executie insumeaza aproximativ 300.000 mp, la o valoare de peste 120 de milioane de euro.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2021 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2022 si in perspectiva?
- Anul 2021 a fost unul bun, tinand cont de productivitatea crescuta si disponibilitatea fortei de munca, cu toate ca presiunile pe transmiterea cresterii preturilor de materiale au necesitat o gestionare proactiva din partea contractarii pentru a mentine stabilitatea. Totodata, firma Bog’Art a reusit in 2021 diversificarea portofoliului de proiecte atat prin prisma segmentului deservit public vs. privat, cat si in ceea ce priveste tipologia proiectelor. Am lucrat la constructia de cladiri reprezentative de birouri, precum U Center (46.000 mp), Jiului (79.000 mp), Miro (35.900 mp), Globalworth Square (46.200 mp), dar si la Aeroportul International Brasov (11.800 mp), Spitalul Sinaia (8.000 mp), Pasajul Berceni, la renovarea hotelului monument Athénée Palace (5.640 mp) si la propriul proiect rezidential, Art City (19.500 mp). Anul 2022 se asterne ca fiind unul plin de oportunitati, prin prisma proiectelor de amploare anuntate si aflate in licitatie, care cuprind lucrari de infrastructura, spitale si baze militare - printre multe altele. Totodata, firmele slab capitalizate vor avea dificultati in a sustine cresterile preturilor de materiale, dar si termenele indelungate de atribuire a proiectelor publice, care pot afecta atat profitabilitatea, cat si lichiditatea intr-o piata destul de impredictibila si in continua re-asezare post-pandemie.
 
 
- Cum a evoluat, financiar, compania in 2021 si ce estimari aveti pentru anul in curs?
- Compania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 120 de milioane de euro in 2021, comparabil cu nivelul din anul anterior, si ne-am atins obiectivele stabilite pentru aceasta perioada. Pentru 2022 estimam ca piata de constructii se va stabiliza la un nivel comparabil celui din 2021, dar nu excludem o crestere ponderata, in functie de tipul de proiecte care vor fi contractate in acest an.
 
 
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea si in alte tari in viitor?
- In prezent, compania are in plina desfasurare un proces de guvernanta corporativa integrat pentru a reda sinergiile intre firmele din grupul Bog’Art, care curpinde si Alusystem (antreprenor general fatade), Bog’Art Building Management (curatenie si facility management), Bog’Art Steel (productie otel beton fasonat) si Bog’Art Residential (investitii imobiliare), prin integrarea sistemelor si procedurilor la nivel centralizat prin managementul de holding. Procesul prevede investitii intr-un sistem centralizat de raportare, management si servicii IT, printre altele, pentru a crea aceste sinergii. Pentru proiecte de anvergura, avem in vedere asocieri strategice pentru derularea contractelor de constructii, dar si parteneri financiari pentru derularea propriilor investitii in domeniul imobiliar. Ca obiectiv pentru viitor, avem in vedere expansiunea in alte tari, avand un istoric bogat in explorarea oportunitatilor de acest fel, insa momentan nu avem premise puternice incat sa putem comenta planurile pentru aceste obiective strategice.
 
 
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in activitate, in acest moment, si care credeti ca vor fi provocarile anului 2022?
- Dificultati in domeniul constructiilor apar mereu, din acest motiv ne bazam pe un management proactiv si pe o flexibilitate la o piata inca incerta in 2022. Specific, miscarile de preturi si fluctuatiile in disponibilitatea fortei de munca raman provocari pe termen scurt. Un mediu stabil din punct de vedere al deciziei de mentinere a beneficiilor fiscale acordate firmelor de constructii ca domeniu strategic cu impact in economie ar reda previzibilitatea imperativ necesara desfasurarii oricarei afaceri, mentinand o directiva fiscala clara pe termen mediu. In mod particular, in domeniului constructiilor, procesul de contractare din partea autoritatilor prin proceduri simplificate de licitare si decizionare rapida si consecventa ar da un avans puternic investitiilor anuntate recent, cu impact pozitiv pe termen lung. Nu in ultimul rand, la nivelul municipiului Bucuresti, procesul efectiv blocat de emitere a autorizatiilor de construire, inclusiv pentru lucrari absolut normale si vitale precum cele edilitare, dar si pentru proiecte majore care implica obtinerea sau mentinerea parametrilor de urbanism, cauzeaza probleme majore, ale caror efecte sunt acum imprevizibile si care se vor vedea abia in urmatorii ani.
 
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie/Februarie 2022)
 

 
 
BOG'ART la 30 de ani: de la o afacere de familie la o companie lider de piata, cu un business anual de 115 milioane de euro
 
Peste 600 de proiecte realizate si 2,5 milioane mp construiti
 
Bog'Art aniverseaza in 2021 trei decenii de activitate neintrerupta, perioada in care a devenit unul dintre cei mai mari antreprenori generali din tara noastra. Dintr-o afacere de familie infiintata in anul 1991, compania a devenit, de-a lungul timpului, un lider de piata capabil sa finalizeze proiecte complexe si inovatoare la cele mai inalte standarde, incluzand constructii civile si dezvoltari imobiliare. In cei 30 de ani de experienta, Bog'Art a participat la realizarea a peste 600 de proiecte, atat in sectorul privat, cat si in cel public, cu o suprafata totala estimata la peste 2,5 milioane de metri patrati construiti si o valoare cumulata a contractelor ce depaseste 1,5 miliarde euro. Compania a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 115 milioane de euro, proiectia pentru 2021 indicand un business de 125 milioane de euro.
Portofoliul total de proiecte ale Bog'Art insumeaza aproximativ 282.000 mp in executie, la o valoare de peste 120 de milioane de euro, acestea asigurand constructorului un front de lucru de baza pana la finalul anului 2022.
Solutii integrate pe intreaga durata de viata a cladirii
Bog'Art este una dintre cele mai mari si reputate companii de constructii, avand un portofoliu vast de proiecte deservite prin servicii integrate de productie, design, management de cladiri si investitii imobiliare. Activitatea Bog'Art s-a concentrat pe constructiile de cladiri, avand in portofoliu centre de birouri emblematice pentru Bucuresti, precum City Gate, Charles de Gaulle, Tower Center, The Bridge, Timpuri Noi Square, Expo Business Park, Jiului (J8), multe dintre cladirile moderne de birouri din zona Aviatiei/ Barbu Vacarescu/ Pipera, dar si centre comerciale de anvergura - IKEA Pallady, Baneasa Shopping City, ambasada SUA - si cladiri publice precum terminalul Aeroportului International Brasov, renovarea Aeroportului Baneasa si multe altele.
Numai in ultimii cinci ani, Bog'Art a livrat un milion de metri patrati de spatii pentru birouri incadrate in clasa A. Conform datelor companiei, una din trei cladiri moderne de birouri din Bucuresti este construita de Bog'Art.
Compania continua sa livreze cladiri de birouri de referinta precum U Center (46.000 mp), Miro Offices (35.900 mp), Globalworth Square (46.200 mp), fit-out Microsoft (22.900 mp), renovarea Hilton Athénée Palace (5.640 mp), constructia Spitalului Sinaia (8.000 mp), lucrari de infrastructura publica precum pasajul superior peste centura Bucurestiului (Berceni), dar si proiectul rezidential dezvoltat de firma de dezvoltari imobiliare din grupul Bog'Art - denumit Art City (19.500 mp).
Dupa ce si-a construit un nume durabil pe piata de cladiri, compania s-a diversificat si catre alte tipuri de lucrari si catre a oferi o gama completa de servicii integrate pentru edificarea cladirilor, chiar dinainte de contextul pandemiei de coronavirus. Atat pe linii de business diferite, cat si pe tip de proiect, compania are in strategia de expansiune potentiala accesarea segmentul constructiilor de drumuri, dar si sa-si extinda business-ul in statele membre ale Comunitatii Europene. "Avem un portofoliu foarte bun de contracte pentru primele opt-noua luni ale anului 2021, iar in paralel cu executia de lucrari, derulam si activitati intense de ofertare pentru achizitia de contracte noi, atat in sectorul privat, cat si in cel public", au declarat reprezentantii companiei Bog’Art.
 
Constructii la rang de arta
Prin divizia Bog'Art Residential, grupul Bog'Art utilizeaza un brand imobiliar de lunga durata si expertiza tehnica in constructii pentru a dezvolta apartamente premium in centrul si nordul Bucurestiului. La inceputul lunii iunie 2021, Bog'Art a lansat Art City, un proiect imobiliar in valoare de 20 de milioane de euro, care va cuprinde 141 de apartamente, 500 mp de spatii comerciale si 180 de locuri de parcare, care vor fi livrate pe piata in octombrie 2022.
Art City este un proiect rezidential de lux, amplasat in zona de nord a Bucurestiului si face parte din masterplanul urbanistic de regenerare urbana - Petrom City. Zona in care se dezvolta Art City este in plina expansiune, cu acces rapid catre centre comerciale si de afaceri, si beneficiaza de o infrastructura ampla, precum patru benzi de circulatie, piste pentru biciclete si retele edilitare dimensionate corespunzator. In imediata vecinatate a proiectului se afla recent inaugurata Scoala Germana, care va permite rezidentilor Art City accesul la terenurile de sport, locurile de joaca si la activitatile afterschool. Art City va fi un pilon pentru comunitatea creativa din zona, prin sustinerea evenimentelor culturale si artistice precum Romanian Design Week la Combinatul Fondului Plastic.
Art City se afla in constructie si va fi certificata "cladire verde" conform normelor BREEAM, care atesta la nivel international implementarea celor mai sustenabile abordari prin utilizarea de solutii, tehnici si materiale de constructie cu impact redus asupra mediului. Printre dotarile tehnice de varf ale proiectului se afla: sisteme smart-home conectate la incalzire in pardoseala, parchet triplu stratificat cu plinta din aluminiu, ceramice Porcelanosa, sanitare Laufen, tamplarie customizata din aluminiu, lifturi ample panoramice, spatiu verde comunitar amenajat la ultimul etaj, access securizat prin bariere cu recunoastere inteligenta si statii de incarcare a masinilor electrice. In plus, rezidentii Art City vor fi conectati digital printr-o aplicatie tip concierge, prin care pot accesa servicii de mentenanta si curatenie recurenta intr-un sistem centralizat de plati si management de activitati ale cladirii.
Divizia de dezvoltare imobiliara Bog'Art Residential mai are in pregatire alte proiecte, cu un numar total de peste 1.000 de apartamente, precum faze subsecvente Art City, dar si in diferite zone ale Capitalei: Vitan (300 de locuinte), Calderon (20), Manu (11) si Mantuleasa (69).
Schimbul de generatii
Compania Bog'Art a fost infiintata de Raul Doicescu in 1991 si a fost numita dupa fiul sau, Bogdan, nascut in perioada Revolutiei. Acum, Bog'Art a devenit deja un brand romanesc renumit si de incredere pe piata de constructii, iar de Bogdan Doicescu nu este legat doar numele grupului, el fiind cel care va duce afacerea la urmatorul nivel.
"Business-ul va fi reprezentat de noua generatie", declara in urma cu doi ani Raul Doicescu, intr-un interviu. Bogdan este responsabil pentru dezvoltare si pentru proiectele proprii ale Bog'Art, dar a inceput sa se implice tot mai mult in business-ul de familie. El si-a finalizat studiile superioare cu specializare in Economie Financiara si Business Administration la Columbia University din New York, avand si master in Real Estate de la New York University, iar de 7 ani, dupa revenirea sa in tara, a preluat rolul de director de dezvoltare strategica a grupului, este CEO al Bog’Art Residential si este, de asemenea, principalul responsabil, ca membru executiv al Consiliul de Administratie, care vizeaza controlul si coordonarea grupului de firme Bog’Art.
Inca de la inceputul istoriei de aproape trei decenii a companiei, dezideratul fondatorilor a fost de a face arta in constructii, de unde si particula "Art", nu numai simplu business. Dezvoltarea din acesti 30 de ani a fost realizata in conditiile in care structura organizationala a companiei s-a adaptat dimensiunii de politici si proceduri organizatorice si decizionale necesare unei mari companii, dar a mentinut cultura organizationala puternica si apropiata viziunii fondatorului, construita si mentinuta de-a lungul anilor impreuna cu oamenii din cadrul firmei. De exemplu, Sorin Greu, actualul CEO al Bog'Art, este de 24 de ani in companie.
Grupul Bog'Art - afaceri de 170 milioane de euro
Pe langa compania de constructii Bog'Art, din grup fac parte companiile Bog'Art Building Management - specializata in servicii de Building & Facility Management, Bog'Art Steel - producator de otel-beton, Bog'Art Residential - dezvoltator de locuinte, Alusystem - antreprenor specializat in proiectarea si executia de fatade si pereti cortina, Cons Construct - consultanta in constructii si management de proiect si Toni Trading Com - achizitii de materiale de constructii. Toate aceste companii ar putea genera un business in valoare totala de 170 de milioane de euro in 2021, conform estimarilor. La nivel de grup, Bog'Art detine 300 de angajati proprii si coordoneaza zilnic alti 1.300 de lucratori pe santiere, in toata tara.
 
Bogdan Doicescu, Director Dezvoltare Bog'Art:
„Bog'Art construieste de 30 de ani cladiri deosebite care rezista in timp precum embleme ale orasului, dobandind credibilitatea ca putem crea noi repere cu fiecare proiect in care suntem implicati. Art City este un etalon de dezvoltare Bog'Art, implementat cu responsabilitate de la primul concept urbanistic pana la ultimul detaliu de executie de catre un colectiv cu vasta experienta si profesionalism, impreuna cu parteneri de lunga durata alaturi de care dezvoltam propriile proiecte”.
Raul Doicescu, Presedinte si Fondator Bog'Art:
„Bog'Art reprezinta o cultura a constructiilor. Pentru a livra proiecte la cheie, grupul nostru de companii este dotat si organizat la scara unei mari corporatii, dar poarta amprenta personala a unei afaceri de familie. Serviciile complet integrate de constructii pe care le oferim sunt orientate catre client, cu focus aplicat pe specificitatea fiecarui proiect in parte. Compania a evoluat in etape pe parcursul a 30 de ani, perioada in care s-a dezvoltat continuu si s-a adaptat permanent in urma colaborarilor de succes cu toti investitorii cu care am realizat proiecte in Romania. Experienta indelungata pe piata locala, know-how-ul acumulat si echipa profesionista si dedicata cu care lucram reflecta exact asteptarile noastre pentru constructii de calitate ridicata. Pe aceste premise am construit Bog'Art si acestea sunt premisele pe care continuam sa construim cu Bog'Art”.
 

 
Aeroportul Brasov - terminal construit la cele mai inalte standarde
 
Bog'Art, in asociere cu UTI Grup SA si UTI Facility Management, a finalizat recent constructia Terminalului de pasageri din cadrul Aeroportului International Brasov.
Lucrarile de constructii au inceput in martie 2020, contractul de proiectare si executie avand o valoare de 145,5 milioane de lei (inclusiv TVA). Suprafata terminalului (S+P+1E), de aproximativ 12.000 mp, va acomoda fluxuri de pasageri pentru zboruri interne, externe si VIP. Proiectul de concept al terminalului a fost realizat de arhitectul Dorin Stefan.
Sala de asteptare reprezinta un spatiu generos; spatiul destinat curselor interne, cu zona de imbarcare pentru VIP, dispune de doua ghisee si o poarta de imbarcare, precum si opt birouri de Check-In, care vor fi la dispozitia pasagerilor, pentru acestia urmand sa existe trei porti de imbarcare. Tot la parter, in zona de intrare in aeroport, vor functiona birouri pentru reclamatii si bagaje pierdute, un cabinet medical, birouri pentru schimb valutar, inchirieri auto si agentii. Accesul la etaj se realizeaza prin intermediul unei scari rulante, al unor scari clasice si al lifturilor, acestea fiind deja functionale. La etaj sunt amplasate Plecarile Internationale, cu sali de asteptare, spatii pentru controlul pasapoartelor si sapte porti de imbarcare. Din aceasta zona se pot vedea celelalte componente ale infrastructurii Aeroportului International Brasov: apronul, adica parcarea pentru avioane, care in prezent permite stationarea a trei aeronave, iar in viitor, pe masura necesitatilor, poate fi extinsa pana la o capacitate de 15 aeronave. Parcarea continua cu calea de rulare si cu pista, in lungime de 2.820 de metri, iar in partea laterala sunt amplasate platformele antisuflu. O parte insemnata din parter este alocata pentru magazine duty-free, birouri pentru agentii de turism si alte activitati comerciale, dar si pentru un restaurant generos. Zona de Sosiri, atat interne, cat si internationale, are asigurat un flux separat. Aceasta este amplasata la parter, avand patru ghisee destinate controlului pasapoartelor si biroul Politiei de Frontiera. De aici se ajunge in zona de recuperare a bagajelor, unde au fost deja montate benzile rulante.
 

 
BOG'ART: "Vizam intrarea pe sectorul de infrastructura rutiera fie prin asociere, fie prin participare individuala"
 
Interviu cu Sorin Greu, CEO al companiei Bog'Art.
Dupa un an 2020 provocator, dar favorabil, pentru sectorul de constructii, 2021 este imprevizibil si, din pacate, efectele negative ale pandemiei au inceput sa se resimta si in acest domeniu. Sorin Greu, CEO al companiei Bog'Art, spune ca, in semestrul al doilea al acestui an, startul multor proiecte anuntate ramane incert, atat in sectorul privat, cat si in cel public. In acest context, compania are in plan diversificarea portofoliului. Desi va continua sa lucreze predominant in sectorul de constructii civile, compania a inceput extinderea activitatii si pe segmentul de infrastructura rutiera. De la inceputul acestui an, in structura Bog'Art au intrat echipe de specialisti in lucrari de infrastructura rutiera si s-au planificat investitii in achizitia de utilaje noi, in vederea accesarii cu succes a acestui sector, fie prin asociere cu alte companii, fie prin participare individuala.
 
- Ce evolutie inregistreaza compania, in aceasta perioada?
- Anul 2020 a adus cu siguranta provocari, insa a fost destul de bun pentru sectorul constructiilor, inregistrand chiar crestere fata de nivelul din 2019. Acest fapt se datoreaza, in principal, unei mobilizari foarte bune inca de la inceputul pandemiei a tuturor partilor implicate in procesul de construire, respectiv dezvoltatori, proiectanti, antreprenori generali, subcontractori si furnizori, asigurand conditiile de continuitate a activitatii pe santiere. Bog'Art a inregistrat o crestere semnificativa a productivitatii si devansarii termenelor de executie pe toate santierele, ca efect atat al mobilizarii tuturor partilor implicate in procesul de construire, cat si al masurilor organizatorice implementate. Anul 2021 este imprevizibil si, din pacate, efectele negative ale pandemiei se resimt in sectorul de constructii abia acum, in semestrul al doilea al anului, cand multe din proiectele care aveau sanse reale sa inceapa raman intr-o zona de incertitudine, atat in sectorul privat, cat si in cel public.
La nivel de companie, in 2020 am realizat o cifra de afaceri de 115 milioane de euro, iar pentru 2021 estimam un business de 125 milioane de euro. Avem, in acest, moment 400 de angajati.
- Cum va aliniati noilor mega-trenduri in constructii - tehnologii digitale, prefabricare, sustenabilitate?
- In primul rand, operational, am digitalizat procesele interne care presupun aprobari, comenzi, contractare si comunicare. La nivel de grup, avem in curs de implementare un sistem de guvernanta corporativa care ofera o perspectiva integranta pe toate liniile de business ale tuturor firmelor din grup, ce va reda sinergii grupului de firme Bog'Art, care cuprind intreaga gama de servicii necesare derularii procesului de construire prin dezvoltare imobiliara, proiectare si avizare, consultanta, antreprenoriat general, propria fasonare de otel-beton, sisteme de fatade, precum si mentenanta si management de cladiri. Legat de sustenabilitate si inovatie, suntem in permanenta conectati si adoptam noi metode de constructii, anticipand necesitatea clientilor de a construi la cele mai inalte norme de sustenabilitate; majoritatea cladirilor la care lucram vizeaza si obtin certificari la nivel international.
- Ce alte directii de actiune viitoare aveti in vederea dezvoltarii companiei?
- In aceeasi linie cu strategia noastra de diversificare a portofoliului, Bog'Art continua sa lucreze predominant pe segmentul de cladiri de birouri, rezidentiale, industriale si centre comerciale pentru dezvoltatori privati de pe piata romaneasca, dar adaugam lucrari publice, care momentan constau in doua aeroporturi si un spital. De la inceputul acestui an, am adaugat echipe de specialisti in infrastructura rutiera, am planificat sa investim in achizitia de utilaje noi si vizam intrarea pe sectorul de infrastructura rutiera fie prin asociere cu alte companii, fie prin participare individuala. Suntem selectivi legat de asocieri pentru proiectele mari de interes national, cautand parteneri credibili care sa ofere competente si sprijin in cazul proiectelor de complexitate sau eligibilitate specifica. De asemenea, o directie strategica este cresterea ponderii de dezvoltari proprii prin divizia noastra de investitii imobiliare, care are in stadiu de avizare proiecte ce insumeaza peste 220.000 mp construibili in urmatorii 5 ani.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Bog'Art continua sa livreze cladiri de birouri de referinta precum J8 Office Park (79.000 mp), U Center (46.000 mp), Miro Offices (35.900 mp), Globalworth Square (46.200 mp), fit-out Microsoft (22.900 mp), lucrari publice precum constructia Aeroportului Brasov (11.800 mp), renovarea Aeroportului Baneasa (4.300 mp), renovarea Hilton Athénée Palace (5.640 mp), constructia Spitalului Sinaia (8.000 mp), lucrari de infrastructura publica, precum pasajul superior peste centura Bucurestiului (zona Berceni), dar si proiectul rezidential dezvoltat de firma din grupul Bog'Art, denumit Art City (19.500 mp).
Portofoliul total de proiecte al companiei insumeaza aproximativ 282.000 mp in executie, la o valoare cumulata de peste 120 de milioane de euro si care se extind pana la finalul anului 2022.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru?
- Principalele dificultati pe care le intampinam in lucru sunt impredictibilitatea generala a pietei de constructii, perioadele lungi de analiza a ofertelor de catre autoritatile contractante la licitatiile pentru contracte de achizitii publice, precum si cresterea preturilor la materialele principale utilizate in constructii. In 2020, in contextul pandemiei de coronavirus, provocarea cea mai mare a fost sa implementam in regim de urgenta reguli de functionare si activitati sigure. In ceea ce priveste forta de munca, in timpul lockdown-ului, lucratorii repatriati si lipsa concediilor de vara au contribuit la un ritm crescut in executia lucrarilor si am reusit sa fim mai productivi in comparatie cu anul anterior. In prezent, forta de munca este relativ stabila, insa previzionam un nou deficit in cazul in care cererea va creste din partea tarilor din vestul Europei. In acest caz, importul de forta de munca ar fi una dintre solutiile viabile.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2021)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGhiltiABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
MAKITA
Acvatot 2019
strabag nivel 1
CDS
theda mar
concelex
noark
FRONTALE
Ubitech
quadratum
viarom
rigips
ERBASU CONSTRUCT
ness project
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
econet
ef-de-n
AICPS_30
top 500
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander