Agenda Constructiilor
Marti, 08 Octombrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Actualitatea interna - Consumatorii s-au concentrat mai mult pe raportul calitate-pret in achizitii, in 2022
Consumatorii s-au concentrat mai mult pe raportul calitate-pret in achizitii, in 2022
Actualitatea interna Publicat de Stelian DINCA 23 Nov 2022 13:46
In timp ce in anii precedenti consumatorii s-au concentrat mult pe navigarea dificultatilor generate de pandemie, in 2022 se observa o preocupare mai mare pentru calitate-pret pe fondul incertitudinii economice si a unor cresteri rapide a preturilor. Gradul de empatie din interactiunile cu un brand, precum si experienta digitala, influenteaza direct modul in care acesta este evaluat de catre consumatori.
Editia 2022 a raportului evalueaza experienta clientilor din numeroase sectoare de activitate, utilizand cei sase piloni ai experientei: Empatie, Personalizare, Timp si Efort, Asteptari, Rezolutie si Integritate.
Ca urmare a instabilitati economice, multi clienti au devenit extrem de precauti cu privire la modul in care isi gestioneaza veniturile, concentrandu-se pe economii si investitii pe termen lung. Cresterea preturilor reprezinta o provocare pentru modul in care consumatorii percep experienta cu diferite branduri, iar acesta poate fi un motiv pentru scaderea inregistrata anul acesta la toti cei sase piloni, spre deosebire de editiile anterioare, cand s-a inregistrat o vizibila imbunatatire de la an la an. Consumatorii de astazi pot fi mai putin multumiti de faptul ca sunt nevoiti sa plateasca preturi mai mari, asadar companiile trebuie sa depuna un efort suplimentar pentru a-i convinge ca ofera calitate si valoare. De aceea, nu este surprinzator faptul ca, in ceea ce priveste indicatorii cheie de performanta a pietei, raportul calitate-pret (Value for Money) a inregistrat anul acesta cea mai mare scadere.
Victor Iancu, Associate Partner, Strategy & Experience Design, KPMG in Romania, explica: “Rezultatele studiului din 2022 reflecta un context foarte diferit fata de studiile din ultimii doi ani. Pe masura ce provocarile legate de pandemie se estompeaza, consumatorii de astazi se concentreaza mai mult pe incertitudinea economica, inclusiv pe inflatia ridicata si cresterea preturilor la energie. Castigatorii sunt acele companii care au inteles preocuparile si prioritatile in schimbare ale clientilor. In ciuda faptului ca mentinerea satisfactiei clientilor intr-o perioada de crestere a preturilor poate fi dificila, studiul nostru arata ca simplificarea experientei clientilor, de exemplu prin intermediul digitalizarii, si manifestarea empatiei in puncte cheie ale experientei pot fi esentiale in stabilirea unei relatii bazate pe incredere.”
 
 
Top 10 companii si importanta digitalizarii
Similar cu anii precedenti, studiul publica un clasament care enumera cele mai bune performante din domeniul experientei consumatorilor. Liderul clasamentului este Bringo, serviciul online de livrare. In topul acestui an regasim atat branduri care se afla pentru prima data in top, precum Answear.ro, dar si brand-uri care au avut pozitii fruntase inainte de pandemie, precum Carturesti, ING Bank si eMag. Un numitor comun al primelor 10 companii din topul de anul acesta este prezenta lor digitala puternica, ceea ce sugereaza ca, in general, facilitarea interactiunii joaca un rol esential in evaluarea experientei consumatorilor.
 
Top 10 companii in anul 2022
1. Bringo
2. FarmaciaTei.ro
3. Carturesti
4. Notino (Aoro.ro)
5. H&M
6. Catena
7. PayPal
8. ING Bank
9. eMAG
10. Answear.ro
 
 
Evolutia sectoarelor in 2022
Raportul din acest an surprinde evolutia experientei consumatorilor din 8 sectoare principale. In 2022, sectorul restaurantelor, al fast-food-urilor si al livrarilor inregistreaza cea mai buna performanta din piata pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de sectorul de comert non-alimentar. In ambele sectoare, digitalizarea a ajutat in imbunatatirea experientei consumatorilor cu brand-urile preferate.
Serviciile financiare se afla pe locul trei, cu un mix interesant de companii noi si traditionale - PayPal, ING Bank si Revolut. Empatia a fost pilonul care a inregistrat cea mai mare crestere in 2022, ceea ce reflecta faptul ca institutiile financiare au investit in solutii care au tinut cont de circumstantele clientilor, oferind protectie si flexibilitate sporite. Cu toate acestea, indicatorul calitate-pret (Value for Money) a inregistrat o scadere, similar cu alte sectoare, ceea ce ar putea indica o crestere a asteptarilor din partea bancilor intr-o perioada de crestere a inflatiei.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiALLBIMSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
konsent
BogArt
Ubitech
EDIT-Structural
noark
ness project
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
Arduro
SSAB
theda mar
Acvatot 2019
viarom
rigips
DRS
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
CDS
MAKITA
ELECTROGRUP
SIGM
concelex

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500
econet
ROGBC 2016
top 500
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander