Agenda Constructiilor
Vineri, 08 Decembrie 2023
Liebher
Home - INDEX COMPANII - ACVATOT
PAGINA PERSONALIZATA


ACVATOT

ACVATOT

Adresa: Str. Dinu Vintila nr. 11, Bucuresti, S2
Telefon: 021-252.08.60
Fax: 021-252.09.34
E-mail: contact@acvatot.ro
Web site: www.acvatot.ro
Domenii: Instalatii de apa si HVAC | Instalatii electrice si automatizari
Descriere activitate
Executie lucrari complexe de retele de apa, canalizare, gaz sau termoficare, cat si de instalatii electrice pentru parcuri eoliene, reabilitari de drumuri comunale/judetene sau lucrari complete de apa/canal/drum pentru complexe comerciale.
Prezentare companie/institutie
ACVATOT: Portofoliu de proiecte in lucru de peste 1,28 miliarde lei
 
 
 
 
 
 
Calin Bichir
Functia/Firma: administrator, Acvatot;
Experienta profesionala: 29 de ani pe piata de constructii.
 
In primele 6 luni din 2023, activitatea din domeniul constructiilor a inregistrat o evolutie remarcabila, cu un avans semnificativ fata de aceeasi perioada a anului trecut. Datele furnizate de Institutul National de Statistica (INS) arata ca volumul total de constructii a crescut in luna mai, cu 11%, confirmand deja o tendinta ascendenta in sector. Unul dintre factorii-cheie care a contribuit in mod considerabil la cresterea generala a volumului de constructii in 2023 a fost dezvoltarea lucrarilor ingineresti, in special pe segmentul de infrastructura, lucrari executate cu finantare europeana. Potrivit lui Calin Bichir, administratorul companiei Acvatot, avansul de peste 40% in aceasta categorie a avut un impact pozitiv asupra intregului sector de constructii, generand o dinamica favorabila pentru industrie. Mai exact, volumul de lucrari de infrastructura a avansat cu 41% in mai 2023, comparativ cu aceeasi luna din 2022.
In acest context, in primele 6 luni din 2023, Acvatot a realizat o cifra de afaceri de peste 165 milioane de lei, iar pentru finalul anului, conducerea companiei estimeaza o crestere de peste 25% fata de nivelul din 2022, pana la 360 milioane de lei. In prezent, in cadrul societatii lucreaza 530 de angajati.
 
- Cum credeti ca va evolua piata lucrarilor ingineresti pe termen mediu si lung?
- Ne asteptam, in perspectiva anilor 2024-2027, la o crestere continua a activitatii in domeniul constructiilor ingineresti in Romania, bazata pe tendintele confirmate de pana acum. Este important, insa, sa mentionam ca exista permanent factori de risc si incertitudini care pot influenta evolutia sectorului. Marile programe de finantare vor fi motorul cresterii din domeniu, cu impact pozitiv semnificativ asupra proiectelor de constructii ingineresti, generand oportunitati pentru dezvoltarea infrastructurii si a altor proiecte majore. Impactul pozitiv al acestor programe poate fi resimtit in mai multe moduri, de la stimularea dezvoltarii economice prin injectarea de fonduri in proiecte de constructii si, implicit, crearea de noi locuri de munca, pana la imbunatatirea infrastructurii, avand ca rezultat o dezvoltare regionala echilibrata si durabila, pentru ca, avand fondurile adecvate, constructorii pot adopta in proiecte tehnologii avansate si metode inovatoare.
Bineinteles, exista si impedimente care pot frana absorbtia fondurilor si executia proiectelor, de la birocratie si proceduri complicate de aprobare, dificultati tehnice generate de studii de fezabilitate si proiecte insuficient documentate, aprovizionarea defectuoasa cu materiale si echipamente si pana la resurse financiare insuficiente, pentru ca, in unele cazuri, fondurile alocate sunt sub-evaluate si nu acopera costurile reale ale proiectelor.
Pentru a maximiza impactul pozitiv al marilor programe de finantare si pentru a infrunta impedimentele, este necesara o gestionare transparenta si eficienta, o supraveghere riguroasa a cheltuirii fondurilor, precum si o colaborare stransa intre toate partile implicate - guverne, institutii de reglementare, sectorul privat si societatea civila.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- In prezent, suntem angajati in continuarea proiectelor multianuale in desfasurare, care vizeaza reabilitarea si extinderea retelelor de apa si canalizare in zonele Pantelimon si Branesti, precum si in localitatile Petrachioaia, Cernica si Glina.
In paralel, suntem implicati in implementarea acordurilor-cadru pe o perioada de 4 ani, care au ca obiect modernizarea si repararea infrastructurii urbane din Sectorul 1, intretinerea si mentinerea in buna stare a strazilor, aleilor si parcarilor din Sectorul 2, proiectarea si executia retelei de apa si canalizare in Sectorul 6. Totodata, executam lucrari de sistematizare si optimizare a sistemului de distributie si infiintare de noi sisteme de gaze naturale, abordand si lucrarile de terasamente necesare pentru remedierea defectelor si anomaliilor la elementele sistemelor de distributie a gazelor pentru unul dintre principalii furnizori de gaze naturale.
Avem in derulare proiecte noi, cum ar fi infiintarea si extinderea retelelor de alimentare cu apa in orasul Fundulea si comuna Ileana si extinderea retelelor de canalizare in Fundulea. Alte contracte importante constau in proiectarea, asistenta tehnica si executia lucrarilor pentru infiintarea sistemului de distributie a gazelor naturale in satele Maracineni, Capatanesti si Potoceni din comuna Maracineni, judetul Buzau, infiintarea sistemului de distributie a gazelor naturale in comuna Vulturu, judetul Vrancea, sau extinderea sistemului de distributie a gazelor naturale in Targu Secuiesc. De asemenea, suntem implicati in reabilitarea sistemului de termoficare din Municipiul Bucuresti si in acordul-cadru pentru lucrarile de semnalizare rutiera orizontala si verticala pe strazile administrate de ADP Sector 1 si altele. Un alt proiect in executie este largirea la 4 benzi a drumului de circulatie, Poarta 10bis - Poarta 10, in Portul Constanta.
In acest moment, valoarea totala a portofoliului de contracte se ridica la 1,28 miliarde lei, acoperind urmatorii 4 ani.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Compania noastra se afla intr-o perpetua evolutie, avand ca scop principal consolidarea pozitiei pe piata constructiilor ingineresti. Ne concentram pe investitii constante in echipamente si utilaje necesare, pentru a ne indeplini eficient obligatiile contractuale si a raspunde cu succes exigentelor clientilor nostri.
In plus, suntem la un nivel foarte avansat de digitalizare, cautand constant sa implementam cele mai avansate tehnologii in modul nostru de lucru. Ne preocupam in mod deosebit de dezvoltarea si formarea continua a personalului nostru, astfel incat sa fie mereu la curent cu ultimele inovatii tehnologice.
O alta prioritate a noastra consta in analiza atenta a oportunitatilor emergente in domeniile conexe activitatilor noastre principale. Ne asiguram ca suntem mereu deschisi la explorarea de noi posibilitati si identificarea modurilor inovatoare de a satisface nevoile clientilor nostri, cum este de exemplu lucrarea: "Eficienta energetica si confort sporit in cadrul Caminului rezidential pentru persoane varstnice din Alba Iulia", prin utilizarea pompelor de caldura si a apei termale atat pentru incalzirea, cat si pentru racirea spatiilor interioare.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada, pe segmentul constructiilor ingineresti, dar nu numai?
- Provocarile in aceasta perioada in activitatea noastra includ in continuare costurile ridicate ale materialelor, lipsa acestora si penuria de forta de munca calificata. Intentia guvernului de a elimina o parte din facilitatile fiscale va avea implicatii semnificative asupra industriei constructiilor si va accentua dificultatile cu care ne confruntam deja. Eliminarea facilitatilor fiscale va creste costurile operationale, determinand reducerea investitiilor in constructii, intarzieri in decontarea lucrarilor executate, deja aflate in intarziere, si, implicit, o scadere a cresterii economice in acest sector. Totodata, va conduce la migratia in strainatate a fortei de munca si asa insuficienta.
Lipsa de predictibilitate, coroborata cu noi mariri de taxe va conduce la descresterea interesului pentru investitii in constructii din partea investitorilor, avand un efect final invers celui scontat, si anume diminuarea incasarilor la buget. Este important ca guvernul sa analizeze cu discernamant impactul masurilor fiscale asupra industriei constructiilor si sa colaboreze cu reprezentantii acestei industrii pentru a gasi solutii echilibrate care sa asigure o dezvoltare durabila si predictibilitate pe termen lung.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2023)
 

 
ACVATOT: Afaceri mai mari si proiecte de 500 milioane lei in derulare
 
 
 
 
 
 
Calin Bichir
Functia/Firma: administrator, Acvatot;
Experienta profesionala: 28 de ani pe piata de constructii.
 
Intr-un context dificil pentru sectorul de constructii in 2022, marcat de scumpirea materialelor de constructii, dificultati pe anumite lanturi de aprovizionare si de cresterile de costuri cu energia si transporturile, businessul companiei Acvatot, specializata in executia de lucrari de constructii ingineresti, s-a mentinut pe o traiectorie crescatoare. Compania estimeaza ca va incheia anul 2022 cu o majorare de peste 13% a cifrei de afaceri, care ar urma sa ajunga la aproximativ 250 de milioane de lei la finalul anului in curs, fata de nivelul de 221,6 milioane de lei realizat in 2021. De asemenea, societatea detine un portofoliu de lucrari in executie evaluat la peste 500 de milioane de lei si continua sa participe la licitatii si sa contracteze proiecte noi. In aceasta perioada, compania lucreaza la proiecte de alimentare cu apa si canalizare in judetul Ilfov, la infrastructura Portului Constanta, la reabilitarea si extinderea DJ 401A si B si a unor drumuri din Bolintin Vale si multe altele.
Cu o experienta de peste 30 de ani in industria de constructii, Acvatot este lider pe piata lucrarilor de utilitate publica, fiind specializata in proiectarea si executia de lucrari complexe de retele de apa, canalizare, gaz sau termoficare, instalatii electrice pentru parcuri eoliene si reabilitari de drumuri.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2021 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2022 si in perspectiva?
- In ceea ce priveste piata constructiilor, anul 2021 a fost al doilea an marcat de pandemia de coronavirus, ceea ce a dus la cresterea fara precedent a preturilor materialelor, multe companii neputand sa sustina aceste majorari. Anul 2022 a fost si este un an plin de provocari si ne asteptam la un an 2023 asemanator.
- Cum a fost afectata dinamica operatiunilor de criza pandemica si, mai nou, de razboiul din Ucraina? Ati avut de suferit din pricina intreruperii lanturilor de aprovizionare, inflatiei preturilor la materiale, penuriei de personal calificat etc.?
- Compania noastra a urmarit evolutia crizei pandemice si a luat toate masurile necesare pentru siguranta sanitara si financiara a angajatilor. Criza sanitara ne-a afectat numai in masura in care a determinat o crestere majora a preturilor materialelor, iar autoritatile contractante au avut nevoie de indrumari din partea Guvernului pentru a solutiona, intr-o oarecare masura, problema actualizarii contractelor. De la inceputul anului 2022, ne confruntam cu noi dificultati generate de razboiul din Ucraina: criza gazelor naturale, a combustibililor, a conductelor din otel, a energiei etc. Resimtim toate aceste crize, fiind nevoiti sa cautam, pe alte piete si la alti furnizori, produsele care erau importate din Ucraina, ceea ce a condus la intarzieri temporare in executia lucrarilor. In ceea ce priveste lipsa de personal calificat, aceasta este si va ramane o problema a pietei muncii din Romania si nu numai. Ne straduim sa atragem constant oameni de buna calitate care sa se integreze in mecanismul companiei noastre si avem tot timpul usa deschisa profesionistilor.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Am continuat sa participam cu asiduitate la licitatii si am adjudecat si in acest an mai multe contracte. Totodata, avem in derulare proiecte aflate in anul doi sau trei de executie, dar am incheiat si contracte noi. Lucram, in continuare, la contractele incheiate cu Apa Canal Ilfov SA, pentru reabilitarea si extinderea retelelor de apa si apa uzata in Pantelimon si Branesti, la executia sistemului de canalizare din Cartierul Independentei, din orasul Bragadiru si la contractul privind extinderea drumului de circulatie, Poarta 10bis - Poarta 10, in beneficiul Companiei Nationale a Porturilor Maritime Constanta.
Am castigat, prin licitatie, noi contracte, ce vizeaza reabilitarea si extinderea retelelor de apa si canalizare in Petrachioaia, Cernica si Glina, reabilitarea si extinderea DJ 401A si B, devierea retelelor de apa/canalizare si a statiei de pompare din zona Preciziei, extinderea retelei de gaze naturale pe str. Timisul Sec din Brasov, reabilitarea si modernizarea drumurilor din Bolintin Vale, judetul Giurgiu, precum si multe altele.
De asemenea, avem in derulare o serie de acorduri-cadru pe o perioada de 4 ani, care vizeaza modernizarea si repararea infrastructurii urbane din Sectorul 1, intretinerea si mentenanta strazilor, aleilor, parcarilor din Sectorul 4, proiectarea si executia retelei de apa, a canalizarii menajere si pluviale si serviciile de asistenta din Sectorul 6, dar si reabilitarea/sistematizarea/optimizarea sistemului de distributie si infiintarea de distributii noi pentru 6 loturi de gaze naturale, precum si lucrari de terasamente generate de interventiile de urgenta pentru remedierea defectelor si anomaliilor la elementele sistemelor de distributie a gazelor in cazul altor 7 loturi.
La aceasta data, derulam contracte in valoare totala de peste 500 milioane de lei.
- Ce obiective si investitii aveti in vedere, in continuare? Vizati extinderea pe piete externe?
- Pentru noi, retehnologizarea este o preocupare permanenta si, in fiecare an, inlocuim echipamentele degradate moral si fizic. In functie de proiectele pe care le avem in derulare sau de intentiile de dezvoltare, achizitionam utilaje specifice.
Printre prioritatile noastre se afla si protejarea mediului si, in acest sens, incercam sa ne aliniem trendului general prin achizitia de utilaje mai putin poluante.
In ceea ce priveste abordarea pietei constructiilor din alte tari, nu avem in plan acest lucru, pentru simplul motiv ca in Romania sunt multe oportunitati de investitii, atat prin Planul National de Redresare si Rezilienta, cat si prin Programul National de Investitii "Anghel Saligny".
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru, in acest moment?
- In executie nu intampinam dificultati, suntem profesionisti si incercam sa rezolvam toate situatiile neprevazute.
Din pacate, decontarea situatiilor de lucrari executate se realizeaza cu greutate, din cauza ca sunt confirmate de autoritati cu intarziere, iar plata acestora se efectueaza dupa 60 de zile si mai mult. Cu alte cuvinte, intre momentul finalizarii unei cantitati de lucrari si momentul incasarii trece mai bine de un trimestru.
Referitor la forta de munca, incercam, asa cum am mai spus, sa atragem si sa fidelizam personal de buna calitate profesionala, asigurand si perfectionarea la locul de munca.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2022)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
romania fara hospice
TOP-500-CONTRACTORS
Editia OCTOMBRIE 2023!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 178 (Octombrie 2023)
 

Autentificare

GHID de INSTALARE
strabag nivel 1
rigips
viarom
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
BALTIC
Ubitech
CDS
leviatan
noark
FRONTALE
grundfos
leviatan
MAKITA
theda mar
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
ROGBC 2016
ef-de-n
BA 2023
econet
AICPS_30
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu