Agenda Constructiilor
Marti, 19 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


KNAUF INSULATION SRL

KNAUF INSULATION SRL

Adresa: AFI Tech Park 1 Bd. Tudor Vladimirescu nr. 29, etaj 1, Bucuresti, S5
Telefon: 021/224.02.06
Fax: 021/224.02.07
E-mail: Romania.marketing@knaufinsulation.com
Web site: www.knaufinsulation.ro; www.izolezi.ro; www.mansarda-mea.ro
Domenii: Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Produse din vata minerala de sticla si bazaltica pentru izolarea termica, fonica si protectia la incendiu a constructiilor. Solutii de izolare pentru toate tipurile de aplicatii.
 
Prezentare companie/institutie
KNAUF Insulation investeste in dezvoltarea capacitatii locale de productie
 
 
 
 
 
 
Adrian Garofeanu (47 de ani)
Functia/Firma: Director General Knauf Insulation Romania si Bulgaria;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul materialelor de constructii.
 
Knauf Insulation, unul dintre liderii pietei de materiale izolatoare si parte a grupului Knauf, a achizitionat, in acest an, fabrica de vata minerala Gecsat SA, din Tarnaveni (judetul Mures). In aceasta perioada, pentru imbunatatirea operatiunilor fabricii, compania lucreaza deja la curatarea si eliberarea zonei de constructiile care nu se mai afla intr-o stare buna, a inceput demolarea vechii cladiri in care se producea sticla plana, care nu mai este functionala si lucreaza la amenajarea unor noi spatii logistice. Incepand din luna iunie 2022, Knauf Insulation va investi in retehnologizarea liniei de productie din Tarnaveni pentru alinierea acesteia la standardele Knauf, urmand ca in perioada august-septembrie sa isi majoreze capacitatea de productie pentru a raspunde cererii tot mai mari pentru solutiile de izolare din regiune, din pietele in continua crestere din Romania, Europa de Est si Comunitatea Statelor Independente (CSI).
In ceea ce priveste activitatea din 2022, conducerea companiei estimeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri, fata de nivelul din 2021.
 
- Ce materiale veti produce in Romania, in noua fabrica?
- Procesul de modernizare va asigura conditii superioare si sigure de lucru pentru angajati, dar si cele mai inalte standarde de responsabilitate ecologica, in conformitate cu angajamentul companiei "Pentru o lume mai buna". Tot acest proces de retehnologizare este necesar la fabrica din Tarnaveni, unde vom produce o gama complexa de produse de vata minerala de sticla, sub forma de role si placi, cu tehnologia inovativa ECOSE®. Acesta este un liant sustenabil, bazat pe materii prime naturale si/sau reciclate, rapid biodegradabile, imbinate fara adaos de formaldehida, fenoli, acrili si de coloranti artificiali, decoloranti sau vopsea. Fiind un material cu putina energie incorporata, foloseste cu 70% mai putina energie in procesul de fabricare fata de produsele cu lianti chimici pe baza de petrol. Vata minerala de sticla Knauf Insulation cu tehnologia ECOSE® este prima din categoria produselor de vata minerala care este certificata oficial in Europa cu eticheta DECLARE si detine certificatul EUROFINS GOLD pentru calitatea aerului la interior.
- Ce alte obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In conditiile cresterii cererii de solutii de izolare mai performante si a interesului clientilor pentru materiale prietenoase cu mediul, avem in plan sa investim in tehnologii si capacitati de productie de ultima generatie, care sa ne permita sa oferim pietei cele mai bune produse atat din punct de vedere al performantei, cat si al calitatii. Totodata, ne implicam constant in dezvoltarea pietei si am lansat o campanie de constientizare si educare a clientilor - "Acum e timpul sa economisim energie" (www.izolezi.ro), prin care acestia pot afla beneficiile solutiilor de izolatie Knauf Insulation, dar si cum pot face economii pe tot parcursul anului alegandu-le pe acestea. In plus, accesand calculatorul Knauf Insulation pot afla foarte simplu eficienta energetica a casei lor si ce ar trebui imbunatatit.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in primele trei luni ale anului in curs si ce estimari aveti pentru 2022?
- In primele trei luni ale acestui an a continuat tendinta de crestere a cererii de produse, in special pe segmentul proiectelor rezidentiale, si s-a accentuat cererea de sisteme de folii si accesorii pentru acoperisuri si fatade ventilate. Cel mai mare potential de crestere in Romania este reprezentat de cladirile pentru sectorul de comert, hoteluri si educatie. In ceea ce priveste hotelurile, pentru a raspunde cererii de locuri de cazare, in Romania ar trebui sa fie aproape 3.000 de hoteluri fata de 1.500 cate sunt in prezent. De asemenea, in privinta infrastructurii din sanatate, majoritatea unitatilor medicale din tara necesita reparatii capitale imediate. La nivelul cifrei de afaceri, estimam o crestere de cel putin 10% anul acesta, comparativ cu 2021.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare?
- Inca de la mijlocul anului trecut, depunem toate eforturile si incercam sa mentinem livrarile la capacitatea maxima posibila, peste nivelul anului 2020 si in crestere si in primul trimestru al acestui an, in contextul majorarii cererii de materiale termoizolante din regiune. In primul rand, de la izbucnirea conflictului de la granita, au disparut importurile din Ucraina si Rusia, iar acest lucru a dus la cresterea cererii catre ceilalti producatori/furnizori din regiune. Vom actiona in functie de evolutia situatiei actuale, cu focus pe siguranta angajatilor nostri din ambele tari, acest lucru fiind prioritatea noastra principala.
- Cum va aliniati trendului de constructii eficiente energetic, care ia amploare in aceasta perioada?
- Pozitionarea strategica la nivel global ne permite sa oferim pietei din Romania cele mai bune solutii in privinta materialelor termoizolante pentru toate tipurile de aplicatii si sa fim un partener important pentru principalii dezvoltatori de pe piata constructiilor din Romania. Pentru a acoperi cererea specifica, planurile de investitii ale companiei la nivel global s-au reflectat si in strategia pentru piata din Romania, o actiune concreta fiind achizitia fabricii de vata minerala de sticla de la Tarnaveni. Obiectivele noastre locale sunt concentrate catre sustinerea si imbunatatirea legislatiei Uniunii Europene, in ceea ce priveste eficienta energetica, dar si informarea si educarea pietei constructiilor asupra beneficiilor oferite de termoizolarea cu vata minerala. Suntem membri in mai multe asociatii pentru promovarea eficientei energetice in cladiri - ROENEF si RoGBC, care promoveaza un cadru favorabil legislativ si economic pentru sectorul constructiilor si reabilitarilor eficiente energetic ale cladirilor din Romania, APIVMR - Asociatia producatorilor si importatorilor de vata minerala, AAECR - Asociatia auditorilor energetici etc.
- Ce evolutie inregistreaza piata materialelor pentru termoizolatii si ce estimari aveti pe termen scurt si mediu?
- In 2021, piata materialelor termoizolante din Romania a inregistrat o crestere valorica (in milioane de euro) de peste 40% fata de anul precedent (conform studiului de piata, realizat in aprilie 2022 de catre Neomar Consulting), incluzand aici produsele din vata minerala bazaltica, vata minerala de sticla, polistiren sau alte tipuri de materiale termoizolante. Totodata, piata de vata minerala de sticla a avut o crestere de aproximativ 10% anul trecut, iar cea de vata minerala bazaltica de peste 15%. Marile provocari din lunile care urmeaza sunt reprezentate de inflatia in crestere si scaderea puterii de cumparare a populatiei, provocate de cresterea preturilor la materii prime, energie, combustibil etc. Din pacate, la toate acestea se adauga si imprevizibilitatea efectelor conflictului dintre Rusia si Ucraina. Din estimarile noastre, constructia si renovarea de cladiri rezidentiale vor continua sa fie motoarele pietei si in 2022, in timp ce constructia de cladiri nerezidentiale va continua sa scada. In prezent, preturile energiei au ajuns la cote istorice, iar dependenta de combustibili fosili este o amenintare la adresa stabilitatii economice si politice a unei mari parti a planetei. O masura importanta este reabilitarea in profunzime a cladirilor, deoarece acestea sunt responsabile pentru consumul de peste 40% din energia totala. Aceasta actiune este sprijinita de programe de finantare ce au ca obiectiv cresterea performantei energetice si/sau utilizarea energiei din surse regenerabile.
 
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2022)
 

 
KNAUF INSULATION estimeaza piata de vata minerala la 50 milioane de euro
Piata locala a izolatiilor cu vata minerala, estimata la 40-50 milioane de euro anual, ar putea inregistra o crestere de maximum 5% in 2015, pe fondul majorarii numarului autorizatiilor de construire, semnalelor pozitive din economie si sporirii gradului de constientizare a populatiei cu privire la eficienta izolarii cladirilor, potrivit datelor Knauf Insulation Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori locali de vata minerala bazaltica si de sticla, cu afaceri anuale de peste 12 milioane de euro. Produsele promovate pe piata din Romania sunt importate de la fabricile grupului din Cehia, Slovacia si Serbia. Compania este parte a grupului german Knauf, la nivel global Knauf Insulation deruland operatiuni comerciale in peste 35 de tari, avand 40 de unitati de productie, peste 5.500 de angajati si afaceri anuale de peste 1,3 miliarde euro. In ultima perioada, grupul german s-a extins prin deschiderea unei fabrici moderne de vata minerala de sticla in Turcia, prin achizitia Guardian Insulation din SUA si prin redeschiderea fabricii din Lanett, Alabama (SUA).

Adrian Garofeanu, directorul comercial al Knauf Insulation Romania:
„Pentru 2015 ne propunem sa aducem pe piata si produse complementare vatei minerale, cum sunt membranele de difuzie si foliile-bariera impotriva vaporilor. Diversificarea permanenta a ofertei are la baza efortul continuu de a oferi clientilor solutii complete, iar decizia de a promova pe piata din Romania sisteme din gama Urbanscape face parte din strategia de sustenabilitate adoptata, care vizeaza si preocuparea constanta pentru mediu”.

Portofoliul Knauf Insulation include sisteme din vata minerala bazaltica si de sticla, pentru diverse aplicatii: termoizolarea fatadelor de contact sau a celor ventilate, izolarea mansardelor, podurilor si a acoperisurilor plate (de tip terasa), a plafoanelor, podelelor si a peretilor de compartimentare. Tot­odata, societatea comercializeaza si solutii tehnice pentru aplicatii industriale (cum ar fi izolarea tevilor, conductelor, cuptoarelor, rezervoarelor, boilerelor, usilor de protectie la incendiu etc.) si placi din fibre de lemn pentru izolarea intradosurilor si plafoanelor, livrate sub marca Heraklith. Recent, portofoliul companiei a fost completat cu produsele din gama Urbanscape - solutii pentru acoperisuri verzi. Portofoliul de vata minerala este cel mai divers de pe piata locala, Knauf Insulation comercializand produse de izolare termica si acustica, precum si protectie la foc, pentru multiple domenii de utilizare (cladiri rezidentiale si nerezidentiale, hale industriale, centre comerciale, izolatii pentru tevi, conducte, cuptoare, rezervoare, boilere, usi antifoc, industria marina etc.).
Reconfigurare a pietei comerciantilor de materiale de constructii
Dinamica pietei constructiilor, in ansamblu, indica o reasezare a competitorilor din domeniu si cel mai recent exemplu in acest sens este reprezentat de sectorul de bricolaj, care traverseaza, conform opiniei lui Adrian Garofeanu, un proces de consolidare firesc dupa dezvoltarea accelerata dinaintea anului 2008. "Adaptarea ofertei la cerere si schimbarea abordarii clientilor acestor magazine sunt mecanisme normale ale economiei de piata. Pentru consumatori, aceste «reorganizari», concepte si abordari sunt benefice si vin in intampinarea cerintelor clientilor", a explicat managerul Knauf Insulation Romania.
In ceea ce priveste cererea provenita din domeniul lucrarilor de reabilitare termica, se preconizeaza ca in 2015 programul national destinat eficientizarii energetice a blocurilor de locuinte va intra intr-o etapa intensa de implementare. "Sunt semnale pozitive in ceea ce priveste sectorul de reabilitare termica si acest lucru nu poate decat sa ne bucure. Suntem unul dintre cei mai importanti furnizori si avem un portofoliu competitiv pe acest segment, fiind pregatiti sa livram cele mai bune solutii clientilor. Am lansat, de curand, un nou produs pentru izolarea peretilor exteriori, FKD-N, care are o conductivitate termica imbunatatita (λ=0,035 W/mK), cea mai buna pe segmentul de termosistem cu vata minerala", a mai spus Adrian Garofeanu. Mai mult, reglementarile tehnice in vigoare cu privire la modernizarea anvelopei cladirilor de locuit din punct de vedere termo-hidro-energetic, dar si al protectiei pasive la foc a constructiilor incurajeaza evolutia acestui segment. "Astfel, normele stipuleaza includerea in proiectele de reabilitare termica a unor bariere din materiale incombustibile cu o grosime de 30 cm, in jurul golurilor (ferestre, usi) sau bordarea cu fasii dispuse orizontal si continuu in dreptul tuturor planseelor cladirilor, pentru stoparea propagarii focului in caz de incendiu", a explicat managerul.
Vata minerala este un material incombustibil, avand clasa de reactie la foc A1. Reprezentantii Knauf ­Insulation considera aceasta reglementare a fi una din cele mai importante masuri luate in ultima perioada pentru cresterea sigurantei populatiei si cladirilor la incendiu.
Sisteme de izolatii pentru investitii importante in domeniul industrial
Conform datelor companiei, produsele Knauf Insulation sunt utilizate la diferite tipuri de proiecte, de la reabilitari termice ale constructiilor rezidentiale, la izolari de centre comerciale, hale si magazine de retail. Astfel, in ultima perioada, Knauf Insulation a livrat materiale pentru amenajarea unor magazine de bricolaj in Bucuresti, Slatina, Bacau, Constanta si Craiova, precum si pentru centre comerciale din Targu Jiu, Craiova, Pitesti, Bucuresti si Brasov. De asemenea, printre proiectele de anvergura realizate cu vata minerala furnizata de Knauf Insulation se afla noua fabrica de piese de schimb auto din Sebes, unitatea de productie a unei importante companii din industria auto, care a necesitat 120.000 mp de vata minerala, un centrul logistic in Timisoara pentru care furnizorul a livrat 45.000 mp de produse, cateva hale de fabricatie din Slatina si Sibiu, precum si pentru izolarea unui centru comercial din Brasov (unde s-au livrat 40.000 mp de materiale).
"Produsele din portofoliul Knauf Insulation sunt prietenoase cu mediul, fiind recomandate de catre Romanian Green Building Council (RoGBC) pentru programul «Ipoteca Verde», prin intermediul caruia se pot accesa rate de dobanda preferentiala la proiectele de constructii care indeplinesc criterii ecologice. Daca lucrarea se incadreaza in standarde de eficienta energetica ridicata si toxicitate redusa a materialelor de constructii, atunci rata dobanzii practicate va fi cu aproximativ 1% mai mica. Astfel, demonstram inca o data ca produsele Knauf Insulation respecta mediul si imbunatatesc nu doar confortul locuintei printr-o izolare corespunzatoare, ci si calitatea vietii. Mai mult, produsele noastre au fost acceptate si utilizate in proiecte certificate in sistem LEED", a mai spus Adrian Garofeanu.
Diversificare permanenta a portofoliului de produse
In perioada urmatoare, Knauf Insulation mizeaza pe un portofoliu de produse adaptate noilor exigente ale pietei, pe materiale inovatoare, dar si pe extinderea in alte segmente. "Recent, am introdus in oferta un nou produs pentru izolarea peretilor exteriori, FKD-N, care are un coeficient imbunatatit al conductivitatii termice (0,035 W/mk), fiind, in prezent, cel mai eficient de pe piata de profil din Romania. Ne dorim sa ne dezvoltam pe segmentul vatei minerale de sticla, educand beneficiarii in a folosi produse de calitate, cu un coeficient termic performant, adaptate diverselor aplicatii. Avem un portofoliu unic si diferentiat fata de celelalte companii specializate, ingloband produse cu ECOSE® Technology - o tehnologie noua si revolutionara de obtinere a unui liant fara formaldehide, realizat cu materii prime usor regenerabile, care inlocuiesc produsele chimice pe baza de petrol folosite pe scara larga pentru alte tipuri de produse izolatoare. Aceasta tehnologie confera produselor Knauf Insulation nuanta maro, naturala si sunt mai usor de folosit, fiind mai fine, mai putin prafoase, usor de taiat si cu un miros neutru", a explicat managerul Knauf Insulation.
Pe segmentul de bricolaj, compania a lansat o gama specializata, denumita "Expert", care beneficiaza de aceeasi calitate si performanta tehnica specifica sistemelor Knauf Insulation, dar este comercializata in ambalaje colorate diferit, in functie de aplicatiile pentru care materialele respective urmeaza a fi utilizate. Un alt sistem inovator este reprezentat de gama Urbanscape, constituita din solutii verzi, care au la baza vata minerala. Portofoliul include: Green Cubes (cuburi de vata minerala bazaltica, folosite in combinatie cu pamantul de flori, mentinand umiditatea acestora mai mult timp si hranind planta), respectiv Green Roofs (sisteme complete pentru acoperisurile verzi, cu greutate redusa fata de sistemele clasice si usor de montat). Totodata, in portofoliul companiei au mai fost incluse, recent, accesorii pentru sistemele de izolare cu vata minerala, precum membranele de difuzie si foliile cu rol de bariera impotriva vaporilor pentru acoperisuri si alte aplicatii.
2015 - al saselea an de obiective ambitioase privind sustenabilitatea
Angajamentul companiei Knauf Insulation fata de protectia mediului este prezentat anual prin intermediul unor rapoarte de sustenabilitate, seria ajungand, in prezent, la editia a cincea. "Avem stabilite la nivel international obiective ambitioase de sustenabilitate pana in 2020, ce includ deseuri zero, reducerea consumului de energie cu 20% si diminuarea emisiilor de CO2 cu 20%. Din 2010, Knauf Insulation a redus deseurile rezultate in urma productiei cu aproape 50%, a restrans consumul de energie cu 14% si emisiile de CO2 cu 12%", potrivit datelor incluse in raportul de sustenabilitate din 2014 al companiei. "Cand am lansat primul nostru raport de sustenabilitate, in urma cu aproape cinci ani, ne-am stabilit obiective ambitioase pe termen mediu pana in 2020: reducerea consumului de energie cu 20%, a emisiilor cu 20%, imbunatatirea protectiei muncii cu 50% si, poate cel mai ambitios dintre toate, eliminarea completa a deseurilor rezultate din productie", a declarat Tony Robson, CEO al grupului Knauf Insulation.
Principala concluzie a raportului de sustenabilitate din acest an se refera la modalitatea in care fabricile Knauf Insulation inspira noi modalitati de economisire a energiei, reducere a emisiilor si deseurilor, precum si imbunatatirea sigurantei muncii. Totodata, cele mai recente noutati de la fabricile grupului (inclusiv importanta recentelor achizitii din SUA) accentueaza unul dintre motto-urile Knauf Insulation, respectiv faptul ca energia cea mai buna este cea economisita. "Ne aflam in pragul unei schimbari majore a sistemului energetic. Astazi traim cu «mostenirea» unui sistem energetic bazat pe carbon si exista cladiri care au fost construite fara prea mari investitii in eficienta energetica. Aceasta «mostenire» pune in pericol atat existenta in sine, prin schimbarile climatice, cat si asupra statelor, pentru accesul la combustibili pe baza de carbon. Tinand cont de acest context, in urmatorii 30 de ani lumea va fi nevoita sa cheltuiasca 9.000 de miliarde euro pe an pentru sistemul energetic, fie ca este vorba de construirea de noi centrale electrice, fie de renovarea cladirilor", a mai aratat Adrian Garofeanu.
In ansamblu, Knauf Insulation considera esential ca in urmatorii ani sa se reduca dependenta de energie, ceea ce va stimula cresterea economica.
KNAUF INSULATION estimates the mineral wool market at 50 million euro
The mineral wool local market, estimated at 40-50 million EUR annually, could increase by more than 5% in 2015, amid the growth of the number of building permits, the positive signals in the economy and the increase of the awareness of population on the effectiveness of insulation of buildings, according to Knauf Insulation Romania, one of the leading local suppliers of rock and mineral glass wool, with an annual turnover of over 10 million EUR. The products promoted on the Romanian market are imported from the factories in the Czech Republic, Slovakia and Serbia. The company is part of the German group Knauf, which has global commercial operations in over 35 countries with 30 manufacturing facilities, more than 5,000 employees and an annual turnover of over 1.5 billion EUR. Lately, the German group has expanded by opening a modern factory of glass mineral wool in Turkey, by acquiring Guardian Insulation US and by reopening the plant in Lanett, Alabama (USA). Knauf Insulation portfolio includes systems of wool and glass for various applications: thermal insulation of facades of contact and ventilated, the insulation of loft, bridges and flat roofs (patio type), ceilings, floors and interior walls. In addition, the company commercializes technical solutions for industrial applications (such as pipe insulation, ducts, furnaces, tanks, boilers, fire protection doors etc.) and wood fiber boards for the insulation of ceiling and soffit delivered under the Heraklith brand. Recently, the company's portfolio was completed with Urbanscape products range - solutions for green roofs. The portfolio of mineral wool is the most diverse in the local market. Knauf Insulation commercializes thermal and acoustic insulation as well as fire protection products for multiple use areas (residential and nonresidential buildings, industrial buildings, shopping centers, pipe insulation, pipes, ovens, tanks, boilers, fire doors, marine industry etc.).
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie-Aprilie 2015)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMRAWLPLUGABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
concelex
Acvatot 2019
strabag nivel 1
quadratum
theda mar
rigips
FRONTALE
CDS
ERBASU CONSTRUCT
MAKITA
Ubitech
leviatan
viarom
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
econet
AICPS_30
top 500
ROGBC 2016

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander