Agenda Constructiilor
Marti, 31 Ianuarie 2023
Abonare reviste
Home - INDEX COMPANII - LIKE CONSULTING SRL
PAGINA PERSONALIZATA


LIKE CONSULTING SRL

LIKE CONSULTING SRL

Adresa: Șos. Mihai Bravu nr. 62A, Spectrum Business Center, Et. 1, Birou 1, Bucuresti, S2
Telefon: 0754-470.051
E-mail: office@likeconsulting.ro
Web site: www.likeconsulting.ro
Domenii: Proiectare si inginerie | Arhitectura & design | Consultanta tehnica
Descriere activitate
Servicii integrate de proiectare și consultanță în infrastructură, construcții civile și instalații, energie, îmbunătățiri funciare, gaze naturale.
Prezentare companie/institutie
LIKE Consulting a lansat un nou serviciu - Fabrica de Utilitati
 
 
 
 
 
 
Marius Panuta (38 de ani)
Functia/Firma: director general, Like Consulting;
Experienta profesionala: 16 ani pe piata de proiectare si constructii.
 
Activitatea companiei Like Consulting s-a mentinut pe un trend ascendent inca de la infiintarea acesteia, in 2015, iar 2022 a fost unul din cei mai buni ani din intreaga activitate a societatii. Cifra de afaceri a crescut cu peste 50%, urmand a depasi pragul de 1,5 milioane de euro pana la finalul anului, iar numarul de receptii ale proiectelor a inregistrat un nou record. In plus, sfarsitul lui 2022, dar si 2023, vor veni cu noi provocari pentru companie, legate atat de trecerea la impozitarea pe profit, in premiera pentru businessul Like Consulting, cat si de impredictibilitatea din sectorul de constructii. Compania are ca principal obiect de activitate proiectarea si consultanta in mai multe domenii, precum infrastructura rutiera, constructii civile, retele de apa-canal, energie, imbunatatiri funciare, gaze naturale, instalatii etc. Din 2019 a lansat Bursa Like Consulting, prima platforma din Romania care organizeaza licitatii in timp real si care aduce la un loc atat achizitorii, cat si prestatorii din domeniul constructiilor. In acest an, compania a lansat Fabrica de Utilitati, ce include servicii integrate de proiectare si consultanta in infrastructura, constructii civile si instalatii, pentru ca proiectantii sa se poata concentra pe productivitate si implementare.
 
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada?
- Un proiect major la care lucram vizeaza constructia Centurii Ocolitoare Sfantu Gheorghe, graficul de executie avand prevazuta realizarea proiectului tehnic in 2022 si asigurarea de asistenta tehnica pana la finalizarea lucrarilor, in 2024. Lucram, de asemenea, la proiectarea lucrarilor de evacuare a apelor pluviale din DN7 in Tartasesti, o problema care persista de foarte multi ani in aceasta zona. Proiectul a fost realizat si speram ca si executia lui sa fie cat mai rapida, pentru reducerea riscurilor de traversare a zonei pe timp ploios. Alte lucrari in care ne implicam vizeaza proiectarea si modernizarea DN25 (termen de predare 2022), proiectarea autostrazii Brasov - Fagaras (2024), mai multe proiecte de drumuri nationale (cu termene de predare a proiectelor in perioada 2022-2023), proiectarea catorva sute de kilometri de drumuri de incinta in ansambluri rezidentiale (2022), mai multe proiecte de urmarire curenta pentru proiecte din zona civilelor (2022), dar si asigurarea de servicii de dirigentie de santier pentru constructii civile, edilitare si de infrastructura rutiera (2022).
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2022 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- Este foarte clar ca anul acesta, dar si in 2023, investitiile in infrastructura vor fi extrem de importante, cu cresteri masive, datorita proiectelor care s-au scris in 2021 si in 2022. Este la fel de clar ca incertitudinile generate de contextul geopolitic si scumpirile din ultima perioada pot avea un oarecare impact negativ, insa nu cred ca acest impact va fi atat de puternic incat sa destabilizeze proiectele pentru care exista deja o finantare aprobata.
- Ce impact credeti ca vor avea marile programe de finantare asupra proiectelor de infrastructura si care considerati ca ar fi impedimentele care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor?
- Principalul impact care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor este strict lipsa predictibilitatii guvernamentale (legi peste noapte). Un scurt exemplu: Ce vor face companiile care au semnat la 1 ianuarie 2022 un contract pentru un proiect de infrastructura mare in care au avut un buget salarial foarte bine pus la punct, iar la nici 5 luni de la semnarea contractului guvernul anunta ca schimba fiscalizarea in domeniul constructiilor si apar noi impozite pe salarii. In acel moment, compania va trebui sa refaca total bugetul si, in unele situatii, este posibil sa intre chiar intr-un deficit financiar cu acel proiect. Concluzia mea este ca, fara o atentie mult mai mare asupra a ceea ce schimbam peste noapte, se ajunge la o infranare a absorbtiei fondurilor si a dezvoltarii proiectelor de infrastructura. Unul din elementele esentiale in cresterea vitezei de predare a proiectelor, cel putin in proiectare, este ca autoritatile publice sa ne fie partenere, nu «concurente», si aici va dau un exemplu din cauza caruia se intarzie extrem de mult un proiect: in elaborarea unui Studiu de Fezabilitate, cel mai mult timp se pierde pentru partea de avize. Printr-o implicare a UAT-ului derulator in acest proces, si anume de a ne facilita o interactiune mult mai rapida cu principalii detinatori de utilitati - cu care lucreaza constant in raza lor de activitate -, va comunicam, din experienta, ca viteza de obtinere a avizelor creste cu cel putin 70% cand exista o comunicare si o implicare a UAT-urilor in aceasta activitate de avizare. La polul opus, am avut si cazuri in care un UAT care ne-a transmis ca noi trebuie sa ne interesam, sa cautam si sa discutam cu furnizorii de utilitati si daca acestia nu ne raspund in termenul legal este problema noastra, iar noi platim penalizari. In acest ultim exemplu, cu lipsa de implicare a UAT, proiectul s-a incadrat in termenul maxim de predare a avizelor.
- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pentru perioada urmatoare?
- Avem foarte multe planuri de dezvoltare, pe care ni le dorim realizabile intr-un timp cat mai scurt. Pe langa optimizarea procesului de achizitii din cadrul companiei, prin introducerea de procese digitalizate in acest domeniu, mai avem in dezvoltare trei mari proiecte (training si educare + business pentru domeniul constructiilor). Primul dintre acestea, Like University - proiect derulat in parteneriat cu o parte din universitatile din Romania si cu Asociatia Nationala a Recrutorilor (ANR), are ca scop pregatirea continua a absolventilor de studii superioare "Like University". In cadrul proiectului vom organiza workshopuri de pregatire continua pentru absolventii de studii, dar si intalniri de networking la care vor participa doar absolventi ai universitatii unde are loc evenimentul. Elementul caracteristic este combinatia intre expertiza si resursele trainerilor, care permit oferirea unor workshopuri calitativ superioare, respectand temele actuale.
Bursa Like Consulting este platforma care aduce in acelasi loc atat achizitori, cat si prestatori. Platforma a fost foarte bine integrata in piata si a fost denumita de mai multe publicatii "Platforma online care revolutioneaza licitatiile din constructii". Platforma este gratuita pentru prestatori si reuneste verificatori de proiecte, specialisti in constructii, experti tehnici, ingineri proiectanti, auditori energetici, cadastristi si diriginti de santier. Toti acesti specialisti au rolul de prestatori in platforma, care liciteaza in timp real la proiectele propuse de achizitori. In scurt timp de la lansare, platforma a reusit sa atraga atentia mai multor investitori romani si straini.
Fabrica de Utilitati, cel mai nou serviciu Like Consulting, lansat anul acesta, include servicii integrate de proiectare si consultanta in infrastructura, constructii civile si instalatii, pentru ca proiectantii sa se poata concentra pe productivitate si implementare. Prin Fabrica de Utilitati, Like Consulting devine partenerul proiectantilor care ofera solutii complete pentru proiectare: mutari, protejari sau extinderi ale retelelor ANIF, de gaze, energie electrica, de canalizare sau ridicari topografice. Detinem toate acreditarile necesare si ajutam rapid si eficient atat in etapa de proiectare, cat si in cea de executie.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2022)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
man and machineVideoConfAC-iulALLBIMMESENBURGTERAPLAST
ROCKWOOL 196
TOP-500-CONTRACTORS
A apărut editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 171 (Noiembrie-Decembrie 2022)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
Ubitech
leviatan
rigips
BALTIC
FRONTALE
viarom
leviatan
CELCO 2020
BMI_Icopal
hilti
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
econet
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023