HORNBACH are in plan deschiderea a 6 magazine in urmatorii 2-4 ani, in Romania |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 02 Sep 2025 11:51 |
![]() "Inca de la intrarea in Romania, HORNBACH si-a propus sa fie prezent in toate zonele importante ale Bucurestiului. Avem deja magazine in zonele de sud (Berceni), vest (Militari) si nord (Balotesti), iar, odata cu aceasta deschidere, completam prezenta noastra in capitala, acoperind pentru prima data zona de est a orasului", a declarat Radu Oniga, Director General HORNBACH Romania.
Potrivit afirmatiilor sale, investitia totala in noul magazin HORNBACH s-a ridicat la peste 48 milioane de euro, suma ce include si stocul initial de marfa. In total, HORNBACH a investit pana in acest moment peste 300 de milioane de euro in Romania. Reteaua include, in prezent, 9 magazine fizice, in Bucuresti Berceni, Bucuresti Militari, Bucuresti Balotesti, Brasov, Timisoara, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca si Constanta si un magazin online.
Cu o gama extinsa de materiale de constructii si produse pentru gradinarit, magazinul este construit pe un teren cu o suprafata de peste 45.000 mp, iar spatiul total de vanzare depaseste 18.000 mp. Acesta include zona Drive-In, care se intinde pe 4.900 mp, si zona Gradina, cu o suprafata de peste 4.700 mp, alaturi de departamente specializate in Petshop & Acvaristica si amenajari interioare.
In jurul magazinului au fost amenajate 515 locuri de parcare, dintre care o parte dotate cu statii de incarcare pentru vehicule electrice, precum si peste 14.700 mp de spatii verzi.
![]() Constructie sustenabila si impact redus asupra mediului
Noul magazin HORNBACH din Colentina a fost proiectat si realizat avand la baza principii de dezvoltare durabila, cu scopul de a reduce impactul asupra mediului si de a creste eficienta energetica. Cladirea este dotata cu panouri fotovoltaice pentru producerea de energie din surse regenerabile. De asemenea, magazinul beneficiaza de o anvelopare termica performanta a fatadelor, acoperisului si planseului, precum si solutii tehnice care minimizeaza puntile termice. Sistemul de ventilare cu recuperatoare de caldura permite preluarea energiei din aerul evacuat si transferul acesteia catre aerul proaspat introdus, iar climatizarea este asigurata de pompe de caldura, care reduc semnificativ consumul energetic.
Iluminatul este realizat integral cu tehnologie LED, cu consum redus si durata mare de viata, iar in constructia si amenajarea spatiului au fost utilizate materiale durabile, cu impact scazut asupra mediului. Pe parcursul lucrarilor, deseurile generate pe santier au fost gestionate eficient, iar zonele exterioare includ peste 14.700 mp de spatii verzi amenajate, ce contribuie la imbunatatirea microclimatului si la crearea unui mediu placut pentru clienti si comunitatea locala.
120 de noi locuri de munca si formare intensiva a echipei
Potrivit reprezentantilor companiei, peste 120 de locuri de munca noi au fost create odata cu deschiderea magazinului HORNBACH din Colentina.
"La momentul inaugurarii, magazinul HORNBACH Colentina va functiona cu o echipa formata din peste 120 de angajati, atent selectionati si pregatiti pentru a raspunde nevoilor clientilor cu profesionalism si dedicare. Punem accent pe recrutarea exclusiva a persoanelor din Romania, deoarece consideram ca o comunicare eficienta, in limba romana, cat si consolidarea unei echipe locale puternice, fac parte din strategia noastra de optimizare a experientei clientilor in magazinele noastre", a afirmat Mihaela Boghiu, Director de HR al companiei.
Procesul de instruire a avut loc in celelalte magazine HORNBACH din Bucuresti - Berceni, Militari si Balotesti - si a cuprins atat pregatire teoretica, cat si practica. Noii colegi au dobandit cunostinte tehnice despre produse, au participat la simulari de interactiuni cu clientii si au urmat traininguri de vanzari si comunicare, fiind totodata familiarizati cu procesele interne si standardele de calitate ale companiei.
Odata cu finalizarea procesului de recrutare si integrarea completa a noii echipe, numarul total de angajati HORNBACH in Romania va depasi pragul de 1.400, consolidand astfel pozitia companiei ca unul dintre cei mai stabili si implicati angajatori din sectorul de bricolaj si materiale de constructii.
![]() Digitalizare pentru o experienta de cumparare mai rapida si mai placuta
Digitalizarea este una dintre directiile strategice de dezvoltare pentru HORNBACH, iar noul magazin din Colentina integreaza o serie de solutii menite sa eficientizeze atat procesele interne, cat si experienta de cumparare a clientilor.
Casele de marcat SelfService, deja familiare clientilor HORNBACH, contribuie la reducerea timpului de asteptare, in timp ce terminalele de facturare amplasate la iesirea din magazin le ofera cumparatorilor posibilitatea de a-si emite singuri facturile, evitand cozile. De asemenea, telefoanele interne au fost inlocuite cu dispozitive mobile de scanare, utilizate de angajati pentru a oferi clientilor informatii detaliate despre produse direct de pe suprafata de vanzare.
Aceste masuri fac parte dintr-un plan mai amplu de modernizare digitala, care vizeaza imbunatatirea constanta a procesului de cumparare.
"Investim constant in digitalizare pentru a simplifica procesul de cumparare si a oferi clientilor o experienta placuta si eficienta. Urmatorul pas este optimizarea softului caselor de marcat, astfel incat numarul de interactiuni necesare pentru finalizarea tranzactiei sa fie redus, iar timpii de logare pentru angajati sa fie scurtati", a adaugat Radu Oniga.
De altfel, pe langa magazinul fizic, clientii HORNBACH din toata tara au acces la un sortiment extins de produse si in magazinul online.
Planuri de viitor
Dupa inaugurarea magazinului din Colentina, HORNBACH isi continua planurile ambitioase de dezvoltare pe piata locala, avand in vedere deschiderea a inca sase magazine in urmatorii doi pana la patru ani. Aceasta strategie vine in contextul unei piete de bricolaj aflate in continua expansiune si al unui ritm accelerat de dezvoltare urbana.
In paralel, compania pregateste inaugurarea celui de-al doilea magazin din Timisoara, programata pentru aceasta toamna, consolidand astfel prezenta in vestul tarii. Planurile pe termen mediu vizeaza o acoperire cat mai uniforma a principalelor regiuni din Romania, pentru a raspunde rapid cerintelor clientilor si pentru a sustine cresterea organica a brandului.
|