| SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%) |
| Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 18 Nov 2025 11:15 |
SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 28 de ani in acest domeniu, a incheiat primele 9 luni din 2025 cu o cifra de afaceri de peste 256 milioane de lei, o crestere de 2% fata de aceeasi perioada din 2024. Evolutia a fost sustinuta in principal de avansul cu aproape 5% al vanzarilor din canalul Retail. Profitul net al companiei a fost de 2,8 milioane lei, aproape dublu fata de perioada similara a anului trecut (+94,5%).Irinel Gheorghe, CEO SIPEX:
"Anul 2025 este un an in care este testata capacitatea de adaptare si viziunea pe termen lung a companiilor. Intr-un context economic marcat de presiunea costurilor si scaderea cererii in segmentul B2B, SIPEX si-a consolidat pozitia printr-o planificare atenta a vanzarilor, un control riguros al stocurilor si o disciplina financiara constanta. Canalul Retail ramane principalul motor de crestere, cu vanzari mai mari cu peste 6,6 milioane lei fata de primele noua luni din 2024. In acelasi timp, canalul B2B, desi a inregistrat o scadere moderata de 2,2%, ramane esential pentru dezvoltarea strategica a companiei. In trimestrul al treilea am inregistrat cea mai mare cifra de afaceri din an.”
SIPEX a avansat in trimestrul trei cu planurile privind construirea unei unitati moderne de productie, la Aricestii Rahtivani (Prahova), fiind obtinute toate avizele pentru depunerea documentatiei PUZ. Investitia este estimata la 20 milioane euro, iar lucrarile sunt estimate sa inceapa in 2026, cu termen de finalizare in 2027, in functie de sursele de finantare care pot fi atrase.
Elemente cheie ale contului de profit si pierdere si ale bilantului pentru 9 luni 2025:
• Veniturile din exploatare au atins 261,4 milioane lei, in crestere usoara, cu 1,5%, sustinute de evolutia canalului Retail, in contexul unei diminuari a vanzarilor in canalul B2B.
• Cheltuielile de exploatare au totalizat 256,2 milioane lei, (+1%). Principala categorie de cheltuieli operationale este reprezentata de cheltuielile privind marfurile, cu o pondere de aproape 84%.
• Compania a inregistrat un profit brut de 5,4 milioane lei, in crestere cu aproximativ 34,8%.
• Profitul net inregistrat a ajuns la 2,8 milioane lei, un avans de 94,5%.
• Activele totale au ajuns la aproximativ 151,4 milioane lei, in crestere cu 13% fata de inceputul anului;
• Datoriile totale se ridica la 65,6 milioane lei, in crestere cu 38,1%, ca urmare a cresterii stocurlior cu 18,8% fata de inceputul anului.
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
![]() Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
• Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
• Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
• Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare il gasiti aici.
|